درمان های خانگی آرتروز

به گزارش یادداشت سریع، آرتروز به معنای التهاب مفاصل است که سبب ساییدگی مفصل ها و در نهایت منجر به درد می گردد، اما راه هایی وجود دارد که میتوانید از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید.

درمان های خانگی آرتروز

آرتروز مسئله ای است که باعث می گردد التهابات دردناکی در بدن به وجود بیاید و فرد دچار مسائلی اعم از دردِ مفصل، ورم و سفتی نواحی خاصی از بدن گردد؛ البته راه چاره های خانگی هستند که تاثیرگذار می باشند و پزشکان هم آن را تایید می نمایند.

تحقیقات نشان می دهند که مصرف روغن های امگا 3 می تواند به از بین بردن درد آرتروز یاری کند. مواد شیمیاییِ التهابی را در بدن کم نموده و باعث می گردد که درد تا حد زیادی آرام گردد.

استیکی که به صورت گریل شده طبخ شده باشد، به خاطر اسید چرب امگا 3 زیادی که دارد، التهابات را کاهش می دهد و باعث بهبود شرایط توده عضلانی خواهد شد.

داشتن میکروبیوم سالم در بدن باعث می گردد که شما مفاصل سلامتی داشته باشید؛ شرط این است که باکتری های سالمی در گوارش تان باشند که یکی از راه های آن مصرف مکمل پروبیوتیک با کیفیت بالا است.

مدیتیشن می تواند استرس را در بدن کم کند و باعث گردد که شما احساس بهتری در زندگی داشته باشید و ریلکس کنید و از تاثیراتِ مثبت آن بهره مند شوید و در کنارِ همه این ها؛ عاملی برای سلامت بدن از جمله بهبود شرایط هایی مانند آرتروز است.

شما باید سعی کنید در محیطی قرار بگیرید که در معرض ارتعاشات و انرژی های مثبت باشید تا از لحظه حال لذت بیشتری ببرید و کم تر دچار مشکل شوید و به درد ها و مسائلی مانند آرتروز کم تر دچار شوید.

این فلفل قرمز تند است که می تواند آرتروز را بهبود ببخشد و باعث کاهش درد آن بگردد؛ البته ممکن است وقتی که آن را به صورت موضعی به بدن تان می زنید، کمی سوزش احساس کنید.

زردچوبه ماده غذایی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. التهابات بدن را کم می نماید و یک ماده ضد درد هم محسوب می گردد و شاید برترین دارویی باشد که می توانید برای بهبودِ آرتروز بهره ببرید.

برای این که فشار زیادی به بدن تان وارد نکنید، باید از ورزش ملایم یاری بگیرید. ورزش های سنگین مانند دویدن، شنا، دوچرخه سواری و پیاده روی با سرعت بالا؛ باعث ایجاد مسائل مختلفی در بدن می گردد؛ اما ورزش های ملایم به شدت یاری نماینده خواهند بود.

اگر از رژیم غذایی فاقد گلوتن بهره ببرید، علائم و مسائلی مانند التهاب مفصل کاهش پیدا می نماید؛ حتی اگر حساسیت هم به گلوتن داشته باشید، باز کنار گذاشتن آن تا حد زیادی در بهبود درد های آرتروزی مؤثر است.

شما می توانید ماساژ تخصصی را انجام دهید و مراقب ماهیچه های خود باشید و جریان خون را در بدن تان افزایش دهید تا اسپاسم عضلانی کاهش پیدا کند.

استفاده از کمپرس گرم یا همان پارافین می تواند تا حد زیادی عاملی برای از بین بردن سفتی، گرفتگی، درد و التهاب در بدن باشد.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید
انتشار: 4 شهریور 1401 بروزرسانی: 4 شهریور 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2303

به "درمان های خانگی آرتروز" امتیاز دهید

2 کاربر به "درمان های خانگی آرتروز" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های خانگی آرتروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید