مسائل کلیه و نارسایی بدون علامت نیستند

به گزارش یادداشت سریع، یک متخصص کلیه با بیان اینکه مسائل کلیه و نارسایی آن ها بدون علامت نیستند، گفت : شایعترین علامت در این زمینه خستگی وضعف و بی حالی است.

مسائل کلیه و نارسایی بدون علامت نیستند

داریوش رییسی متخصص کلیه با اشاره به ضرورت مراقبت از کلیه ها، گفت : کلیه ها اعضای اصلی بدن هستند و هرگونه اختلال در عملکرد آن ها می تواند عواقب بدی برای سلامت افراد داشته باشد، به همین دلیل احتیاج است که هر شش ماه یا هر سال یکبار شرایط سلامت آن ها آنالیز گردد.

وی اضافه نمود: برای آنالیز سلامت کلیه ها انجام آزمایشات خون و ادرار و آزمایشات تیروئید الزامی است.

رییسی اعلام نمود: یکی از مهترین علائم برای نارسایی کلیه ها، وجود پروتئین در ادرار است که به وسیله آزمایش ادرار تشخیص داده می گردد.

رییسی با بیان اینکه مسائل کلیه بدون علامت نیستند، گفت: تصور بر این است که افراد تا زمان نارسا شدن کلیه ها علامتی ندارند که این تصور اشتباه است، چرا که شایعترین علامت نارسا شدن و مشکل ساز شدن کلیه ها، خستگی و ضعف و بی حالی است.

وی اضافه نمود: وقتی افراد صبح از خواب بیدار شده و بدون دلیل احساس خستگی و بی حالی دارند، نباید به سادگی از کنار این علائم بگذرند.

رییسی گفت: متاسفانه علائم مسائل کلیه به تدریج و خفیف بروز نموده و همین امر موجب شده افراد به راحتی از کنار آن ها بگذرند.

این متخصص کلیه اظهار کرد: در کنار این علائم، هر گونه ورم در صورت و زیر چشم نیز علائم مهم دیگری هستند که نباید به سادگی از کنار آن ها گذشت.

رییسی گفت: کم خونی و بی اشتهایی هم علائم دیگری برای تشخیص مسائل کلیه ها هستند.

این متخصص کلیه فشار خون را هم علامت دیگری بر وجود مسائل کلیه دانست و اضافه نمود: متاسفانه بیشتر افرادی که فشار خون دارند به پزشک قلب و عروق مراجعه نموده و داروی فشار خون دریافت می نمایند، درحالیکه 60 درصد دلیل فشار خون به کلیه ها مرتبط است.

رییسی گفت: بسیاری از بیماران مبتلا به فشار خون علی رغم مصرف دارو همچنان با این معضل درگیر هستند، چرا که در نیمی از آن ها دلیل فشار خون به کلیه ها مربوط است و باید کلیه ها آنالیز شده و تحت درمان قرار گیرند.

این متخصص کلیه یادآور شد: برخلاف تصور عموم، تکرر ادرار ارتباطی با مسائل کلیه ندارد و عمدتا به عفونت های مثانه مربوط می گردد .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2295

به "مسائل کلیه و نارسایی بدون علامت نیستند" امتیاز دهید

1 کاربر به "مسائل کلیه و نارسایی بدون علامت نیستند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل کلیه و نارسایی بدون علامت نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید