عطر فقط بوی خوش نیست! ، 8 مزیت شگفت انگیز استفاده از عطر

به گزارش یادداشت سریع، رایحه های عطرها که اغلب دارای اسانس گلی و میوه ای هستند، استرس شما را کاهش می دهند، روحیه تان را تقویت می نمایند و به بهبود در خواب یاری می نمایند. در این مطلب نگاهی عمیق تر به 10 مزیت استفاده روزانه از عطرها می اندازیم.

عطر فقط بوی خوش نیست! ، 8 مزیت شگفت انگیز استفاده از عطر

خبرنگاران - آرش نهاوندی: یک عطر خوشبو و با ماندگاری بالا می تواند اعتماد به نفس شما را درست قبل از یک جلسه مهم کاری افزایش دهد و بوی بد بدن را از شما دور کند. اما استفاده منظم از عطرها و دئودورانت ها بیشتر از بوی عالی برای شما سودمند هستند. رایحه های عطرها که اغلب دارای اسانس گلی و میوه ای هستند، استرس شما را کاهش می دهند، روحیه تان را تقویت می نمایند و به بهبود در خواب یاری می نمایند. در این مطلب نگاهی عمیق تر به 8 مزیت استفاده روزانه از عطرها می اندازیم.

1. از بوی نامطبوع بدن جلوگیری می نماید

عطر در طول تاریخ عمدتا برای ایجاد بو و رایحه خوش استفاده می شده است. عطر در واقع به جلوگیری از بوی نامطبوع و بد بدن یاری می نماید و تضمین می نماید که در طول روز بوی خوبی بدهید. یک عطر خوب می تواند بوی بدن را از بین ببرد و گاهی بوهای طبیعی بدن شما را هم تقویت کند. بیشتر عطرهای خوب معمولا حاوی افزودنی های ارگانیک هستند که بوی طبیعی بدن را متعادل می نمایند.

2. خلق وخو را تقویت می نماید

هیچ مدرک علمی برای تایید اثربخشی خواص تقویت نماینده عطر بر سلامت وجود ندارد. با این حال، عطر به بهبود خلق وخوی یاری می نماید که این خود می تواند استرس و سایر مسائل مربوط به اضطراب را از شما دور نگه دارد. می توانید از عطر مورد علاقه خود برای غلبه بر اضطراب بهره ببرید و روحیه خود را تقویت کنید.

عطر به تقویت روحیه شما یاری می نماید. بعلاوه می توانید از عطری بهره ببرید که روحیه شما را منعکس کند و نشان دهد در این زمان چه احساسی دارید؛ بازیگوش، ترسو یا حتی محتاط هستید، عطرها انواع مختلفی از بوها را برای حالات مختلف ارائه می دهند. به مناسبت هر زمانی و روحیه ای که دارید عطری را انتخاب کنید و به خود بزنید تا بتوانید حال و هوای مناسبی پیدا کنید.

3. اعتماد به نفس را افزایش می دهد

درست مانند یک لباس مرتب و زیبا، یک عطر خوب می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و تضمین کند که روز خود را بدون احساس بوی بدن سپری کنید. مقداری عطر می تواند در شخصیت شما معجزه کند. رایحه ای را انتخاب کنید که با شخصیت شما همخوانی داشته باشد و بتواند روحیه شما را برای مبارزه با همه مسائل تقویت کند.

4. شما را مجذوب کننده می نماید

حس بویایی یکی از مهم ترین حواس پنجگانه است. شما به سادگی می توانید جذب بوهای خوشایند شوید. عطرها سرشار از فرومون (نوعی ماده شیمیایی جذب نماینده) هستند و شما را مجذوب کننده می نمایند.

5. باعث ایجاد خاطرات می گردد

عطر بعلاوه می تواند محرک مهم یک خاطره شاد باشد. فرد تمایل دارد افراد را با عطرهای خاص مرتبط کند. بسیاری از زنانی که از عطر مادرشان استفاده می نمایند این کار را برای زنده کردن خاطرات انجام می دهند. سعی کنید هر بار که به مسافرت می روید عطرهای تازه خریداری کنید و آنها را به خود بزنید. عطرهای مختلف شما را به یاد هر تعطیلات می اندازد و به شما یاری می نماید آن لحظات را دوباره زنده کنید.

6. فواید رایحه درمانی دارد

عطر فواید آرامش بخش و درمانی زیادی دارد. عطرهای مرکبات، گل ها و ادویه های زمستانی به آرامش فکر و آرامش بدن یاری می نمایند. عطرهای طبیعی در واقع ضامن کنترل سطح استرس شما هستند.

آروماتراپی یا رایحه درمانی برای بهبود سلامت روحی و فیزیکی به کار می رود. اما قبل از استفاده از عصاره های گیاهی باید نکاتی را در نظر بگیرید و با متخصص این حوزه مشورت کنید. چراکه عصاره های گیاهی هم در صورت استفاده نادرست می توانند عوارض جانبی داشته باشند.

7. بی خوابی را درمان می نماید

یکی دیگر از اثرات درمانی عطر این است که به شما یاری می نماید تا شب بهتر بخوابید. عطرهایی که حاوی اسانس هستند، می توانند به شما یاری نمایند تا آرامش داشته باشید و از خوابی آرام در شب لذت ببرید.

8. بیانگر شخصیت و امضای شماست

یکی دیگر از فواید شگفت انگیز عطر این است که یک رایحه خاص می تواند معرف شما باشد و در واقع به عنوان یک عطر امضا عمل کند. بعضی رایحه های گلی را ترجیح می دهند و بعضی دیگر ممکن است عطری را انتخاب نمایند که یادآور بوهای روستایی و خاکی باشد.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که با استفاده مدام از یک عطر، رایحه خاص آن بخشی از شخصیت شما خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1402 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2423

به "عطر فقط بوی خوش نیست! ، 8 مزیت شگفت انگیز استفاده از عطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عطر فقط بوی خوش نیست! ، 8 مزیت شگفت انگیز استفاده از عطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید