یک خواب بی دردسر

به گزارش یادداشت سریع، خبرنگاران/خراسان جنوبی یک متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه سعی کنید کمی قبل از خواب یک فنجان شیر گرم بخورید تا از یک خواب بدون دردسر لذت ببرید، توضیح داد: به گفته کارشناسان بیشتر دمنوش های بدون کافئین احساس خواب آلودگی را تقویت می نمایند.

یک خواب بی دردسر

مریم نواب زاده در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مصرف یک لیوان شیر گرم یکی از برترین داروهای قدیمی برای اطمینان خواب بهتر است؛ شیر حاوی تریپتوفان، کلسیم، ویتامین D و ملاتونین است.

وی ادامه داد: تمام این چهار ترکیب و تنظیم بهتر خواب یاری می نماید؛ تریپتوفان موجود در شیر با بعضی از مواد شیمیایی مغز که مسئول حفظ ساعت بیولوژیکی خواب و بیداری هستند، ترکیب می گردد.

این متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه سعی کنید کمی قبل از خواب یک فنجان شیر گرم بخورید تا از یک خواب بدون دردسر لذت ببرید، توضیح داد: به گفته کارشناسان بیشتر دمنوش های بدون کافئین احساس خواب آلودگی را تقویت می نمایند.

نواب زاده ادامه داد: از اثر آرامش بخش بابونه هم بهره می برید؛ چای بابونه هم یک دمنوش خواب آور مؤثر است. نتایج پژوهشی که در در سال 2014 در کنفرانس زیست شناسی تجربی به وسیله تالبوت ارائه شد، نشان می دهد چای مدت زمان لازم برای به خواب رفتن را کاهش و مدت خواب، مدت خواب عمیق و کیفیت کلی خواب را افزایش می دهد. پس پیش از خواب یک فنجان چای بنوشید تا نه تنها از خاصیت خواب آوری آن بهره ببرید، بلکه گرمای فنجان هم برایتان خمیازه به ارمغان بیاورد.

وی با بیان اینکه چای بابونه از گل های خشک بابونه تهیه می گردد؛ نوشیدن یک فنجان چای بابونه یکی از برترین داروهای گیاهی برای درمان بی خوابی است، اظهار کرد: بابونه از یک گیاه فلاونوئید به نام آپی تشکیل شده که مغز را برای بهبود کیفیت خواب تحریک می نماید.

وی با اشاره به مصرف قهوه و تاثیر آن بر بی خوابی، توضیح داد: عوارض زیاده روی در مصرف قهوه عبارت از سر درد، بی خوابی، اضطراب، لرزش عضلانی، زودرنجی و کج خلقی، تندی ضربان قلب، تکرر ادرار یا ناتوانی در کنترل آن است.

این متخصص و مدرس طب ایرانی اعلام کرد: موز سرشار از پتاسیم است که پاهای بی قرار را آرام و از گرفتگی عضلات پاها در طول شب جلوگیری می نماید؛ بعلاوه بنا بر نظر مایکل بروز؛ روانشناس بالینی و نویسنده برنامه غذایی متخصصین طب خواب برای کاهش وزن در خواب، موز به علت اینکه دارای منیزیوم است به آرامش اعصاب، شل شدن ماهیچه ها و سلامتی چرخه گوارش یاری می نماید.

نواب زده اظهار کرد: پیش از اینکه بی خوابی بر شما غلبه کند، یک لیوان شربت گیلاس را امتحان کنید؛ مصرف یک لیوان شربت گیلاس که منبع طبیعی ملاتونین است، بی خوابی را در بزرگسالان به طور چشمگیری کاهش می دهد. به پیشنهاد مایکل بروز پیش از رفتن به تخت خواب، مخلوط شربت یا مربای گیلاس با شیر سویا(یا شیره بادام) و یخ، نوشیدنی مناسبی است.

وی با بیان اینکه به جای شربت گیلاس می توانید میوه تازه یا گیلاس خشک شده بهره ببرید، اضافه نمود: سیب زمینی شیرین منبع غنی پتاسیم است و پتاسیم به آرامش اعصاب و عضلات و فرآیند گوارش یاری می نماید؛ بهتر است که آن را به صورت پخته میل کنید (سالم ترین حالت ممکن)، ولی سیب زمینی شیرین سرخ شده نیز گزینه بدی نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2048

به "یک خواب بی دردسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک خواب بی دردسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید