یحیی رسول: حادثه منطقه جرف الصخر خرابکاری بود

به گزارش یادداشت سریع، سخنگوی فرمانده کل نیرو های مسلح عراق امروز (سه شنبه) گفت که حادثه منطقه جرف الصخر در شمال استان بابل این کشور خرابکاری در دکل های انتقال برق بود.

یحیی رسول: حادثه منطقه جرف الصخر خرابکاری بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری ناس عراق، سرلشکر یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیرو های مسلح عراق امروز (سه شنبه) درباره ماهیت انفجار های نیمه شب گذشته منطقه جرف الصخر گفت که حوادث شمال بابل اقدامی خرابکارانه علیه دکل های برق از جانب گروهی قانون شکن بود و تلفات جانی نداشت.

به گفته وی، پرسنل اداره برق برای تعمیر دکل ها اقدام کرده اند.

وی همچنین از کنترل یگان های نظامی بر مرز عراق با سوریه و ایجاد استحکامات در آنجا و نیز تکمیل برج های دیده بانی و دوربین های حرارتی در مرز خبر داد.

برخی منابع خبری در داخل و خارج از عراق پیش از این از وقوع انفجار هایی در مواضع یگان های امنیتی عراق در منطقه جرف الصخر و کشته و زخمی شدن تعدادی از نیرو ها در جریان آن خبر داده بودند.

برخی از منابع خبری نیز علت انفجار ها را به خاطر حملات هوایی دانسته بودند.

درپی انتشار این خبرها، ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز (سه شنبه) در بیانیه ای وقوع حملات به یگان های امنیتی در منطقه جرف الصخر در استان بابل این کشور را تکذیب و گفت که انفجار ها ناشی از حمله داعش به دکل های انتقال برق در شمال این استان بود.

این ستاد گفت: برخی از دکل های انتقال برق در منطقه البهبهانی در شمال استان بابل هدف حمله و تخریب از سوی باند های تروریستی داعش قرار گرفت، اما برخی آن را حمله هواپیما های جنگی تفسیر کردند.

این ستاد از رسانه ها و کاربران خواست تا در انتقال اطلاعات دقت داشته باشند و از پخش شایعات با هدف تلاش برای ایجاد سردرگمی در افکار عمومی خودداری کنند .

در همین پیوند، سفارت آمریکا در بغداد نیز درباره انفجار های نیمه شب گذشته در منطقه جرف الصخر بیانیه ای صادر و گفت: ما وجود گزارش هایی درباره احتمال وقوع انفجار هایی در نزدیکی جرف الصخر را ملاحظه می کنیم.

این بیانیه افزود: می توانیم تأیید کنیم که هیچ پرسنل یا یگان (نظامی) آمریکایی در نزدیکی جرف الصخر وجود ندارد و آمریکا در این حادثه ادعایی دست نداشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1622

به "یحیی رسول: حادثه منطقه جرف الصخر خرابکاری بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یحیی رسول: حادثه منطقه جرف الصخر خرابکاری بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید