چمران: شرایط تأمین آب در تهران نامناسب است

به گزارش یادداشت سریع، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شرایط تأمین آب در تهران خوب نیست و شرایط مان نامناسب است گفت:برگزاری جلسه مشترک با نمایندگان تهران در مجلس ضروری است و به این موضوع توجه داریم.

چمران: شرایط تأمین آب در تهران نامناسب است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در پانزدهمین جلسه از صحن شورای شهر تهران گفت: شرایط شهر تهران به لحاظ حمل و نقل با این حرکت و سرعتی که جلو می رود قابل قبول نیست و باید فکر اساسی برای حمل و نقل عمومی و مترو داشت.

وی گفت: امیدواریم تلاش های شهردار تهران، معاونین و اعضای شورای ششم برای برنامه ریزی مترو و اتوبوس به نتیجه برسد و منا شاهد بهبود شرایط در این حوزه باشیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز میهمانانی از سازمان آب و فاضلاب مانند محمدرضا بختیاری مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب داریم گفت: در دوره دوم شورا آن موقع بررسی کردیم و مشخص شد برای اینکه مسأله فاضلاب در مرکز به اتمام برسد 110 سال طول می کشد.

چمران ادامه داد: آن موقع آقای خادم تیمی را تجهیز کردند و هماهنگی های لازم صور گرفت تا این موضوع هر چه سریع تر محقق شود چرا که واقعا عدد 110 سال برای اتمام موضوع فاضلاب تهران مانند یک جوک و مسأله خنده دار بود لذا آن موقع برنامه ریزی های لازم انجام گرفت.

وی بیان داشت: اعتبار فاضلاب تهران آن موقع 900 میلیون تومان بود که با تلاش های گسترده و هماهنگی دولت آن موقع این اعتبار به 50 میلیارد تومان رسید مجلس هم تصویب کرد و وامی هم از یک بانک جهانی گرفتند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: بنابراین حرکت خوبی برای موضوع فاضلاب تهران انجام گرفت، ولی متأسفانه علیرغم اقدامات اجرا شده سرعت این کار ادامه دار نبود و اگر برنامه ها تداوم می یافت حداکثر تا 10 سال باید موضوع فاضلاب به اتمام می رسید.

چمران گفت: باید تلاش کنیم حتما موضوع فاضلاب به ویژه در دو منطقه که بسیار دردسرساز برای شهروندان است برطرف شود و برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی به موضوع آب در مرکز اشاره کرد و گفت: شرایط مان در تأمین آب خوب نیست و شرایط نامناسب است در گذشته ریل گذاری های خوبی برای تأمین آب تهران انجام شد که بخشی از کار ها به اتمام رسید و برخی اکنون در حال به اتمام رسیدن است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در دوره های قبلی شورا ما هر هفته شرایط آب و سلامت آب را بررسی می کردیم شورای شهری ها با همه مدیران در سازمان های مختلف از جمله مدیران مربوطه در حوزه آب، برق، گاز، ورزش و ... در ارتباط هستند و برنامه های دوستان را در این حوزه ها درخواست می کردیم و برنامه های 5 ساله ارائه و تصویب می شد که اکنون این راهکار ها مناسب است.

چمران به افتتاح ایستگاه تازه مترو در خط 6 طی روز گذشته اشاره کرد و گفت: به مناسبت هفته ناجا دوستانی از نیروی انتظامی هم دعوت شده بودند و به زودی هم جلسه مشترکی با نمایندگان تهران در مجلس خواهیم داشت چرا که برگزاری این جلسات ضروری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2023

به "چمران: شرایط تأمین آب در تهران نامناسب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چمران: شرایط تأمین آب در تهران نامناسب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید