دعوت از اعضای حزب مؤتلفه برای سفر به چین، آنالیز نتایج نشست های قبلی احزاب چین و ایران

به گزارش یادداشت سریع، خبرنگاران: معاون بین الملل حزب مؤتلفه گفت: دعوت موتلفه اسلامی به چین بر اساس مراودات قبلی است و هر سال یک هیئت از سوی موتلفه و چین برای گفتگو و همفکری، آنالیز مسائل دنیا و منطقه و روابط دو کشور با یکدیگر نشست می گذارند.

دعوت از اعضای حزب مؤتلفه برای سفر به چین، آنالیز نتایج نشست های قبلی احزاب چین و ایران

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگاران، حمیدرضا ترقی معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه خبرنگاران در مورد سفر هیئت حزب موتلفه به چین گفت: دعوت موتلفه اسلامی به چین بر اساس مراودات قبلی است و هر سال یک هیئت از سوی موتلفه و چین برای گفتگو و همفکری، آنالیز مسائل دنیا و منطقه و روابط دو کشور با یکدیگر نشست می گذارند و این سفر نیز به دعوت حزب حاکم چین و با هزینه این حزب انجام می گردد.

وی با بیان اینکه دهمین سال ارتباط حزب موتلفه با حزب حاکم چین است، گفت: در این نشست در مورد مسائل دنیا، مسائل منطقه و بویژه خاورمیانه گفتگو می کنیم تا به یک تحلیل مشترک دست یابیم. همچنین بحث هایی در رابطه با اتحادیه احزاب آسیا خواهیم داشت.

معاون بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: موضوع بعدی نشست اقداماتی است که برای تحکیم روابط دو کشور به لحاظ مالی، فرهنگی، گردشگری و غیره که از سوی احزاب دنبال می گردد و در ادامه از فعالیت های حزب حاکم چین بازدید می کنیم.

ترقی اضافه نمود: گروه ها و دولت های دیگر امکان ارتباط با مسلمانان چین را ندارند و ما می توانیم با مسلمانان چین گفتگو کنیم و مسائل آنها را رصد کنیم و در مورد مسائل و مسائل آنها به حزب حاکم چین سفارش های لازم را انجام دهیم تا به مسائل آنها توجه گردد.

معاون بین الملل حزب موتلفه در مورد نتایج نشست های حزب موتلفه و حزب حاکم چین نیز گفت: نتایج را می توان به چند دسته تقسیم کرد؛ یکی از بخش ها سیاسی است که مربوط به تعامل بین دو کشور و دوم بخش آن مربوط به مباحث مالی است. ما توانستیم زمینه هایی را فراهم کنیم که در دوران تحریم چینی ها خیلی از مسائل ما را در رابطه با تحریم حل نمایند و فشارهای حزب به دولت نقش بسیار اساسی بر مسئولان و مقامات چین گذاشت تا چین تحریم ها را دور بزند و خرید نفت را و واردات از کشور ما را افزایش دهد و مسائل بانکی را برای ما حل نماید.

وی اضافه نمود: چینی ها در سطوح خیلی بالا با ایران مراوده ای نداشتند و شخصیت هایی که به ایران می آمدند در سطح بالا نبودند اما ما در این مدت کوشش کردیم که سطوح آمد و رفت مقامات تاثیرگذار چینی را به حد بالایی ارتقاء دهیم.

ترقی با بیان اینکه روابط ایران و چین در گذشته استراتژیک نبود و این روابط در طی این 10 سال ارتباط ما به روابط استراتژیک تبدیل شد، گفت: یک بُعد آن روابط نظامی بین دو کشور است که به مانور مشترک میان دو کشور انجامید و همچنین می توان به رفت و آمدهای مقامات نظامی دو کشور اشاره نمود.

ترقی در مورد دستاورد نشست مشترک حزب مؤتلفه و حزب حاکم چین نیز گفت: یاری به ارتباط برقرار کردن شهردار تهران با چند شهردار در کشور چین و دعوت از آنها برای سفر به ایران از نتایج نشست های مشترک با حزب حاکم چین است. همچنین هماهنگی هایی برای قراردادهای برای خرید اتوبوس و مینی بوس از دیگراقدامات است که ما مقدمات آن را آماده کردیم و سپس توافق کردیم و قرارداد بستیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 532

به "دعوت از اعضای حزب مؤتلفه برای سفر به چین، آنالیز نتایج نشست های قبلی احزاب چین و ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت از اعضای حزب مؤتلفه برای سفر به چین، آنالیز نتایج نشست های قبلی احزاب چین و ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید