محدودیت مسافرگیری با 60 درصد ظرفیت در پروازهای داخلی لغو گردد

به گزارش یادداشت سریع، بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، شرکت های هواپیمایی مکلف شدند تا از ابتدای آبان ماه، حداکثر به اندازه 60 درصد ظرفیت هر پرواز داخلی مسافرگیری نمایند.

محدودیت مسافرگیری با 60 درصد ظرفیت در پروازهای داخلی لغو گردد

محدودیتی که سبب شد تا پس ازآن، شرکت های هواپیمایی مجوز افزایش 10 درصدی قیمت بلیت هواپیما نسبت به نرخ نامه خرداد 99 را دریافت نمایند؛ حال آنکه در همان خرداد 99 هم افزایش قیمت بلیت هواپیما به دلیل شیوع کرونا و کاهش پروازها نسبت به نرخ نامه شهریور 98 اتفاق افتاده بود.

بااین حال شرکت های هواپیمایی نامه ای به رئیس جمهور ارسال نموده و خواستار حذف محدودیت سقف فروش 60 درصدی بلیت پروازهای داخلی شده اند.

به خصوص که با ایجاد محدودیت ترددهای جاده ای در آذرماه و ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی با پلاک غیربومی، تقاضای سفر با حمل ونقل عمومی ازجمله حمل ونقل هوایی افزایش داشته است.

یونس دقیق کیا، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: در نامه ای که به رئیس جمهور از سوی این انجمن ارسال شده، آمده است: از آنجا که این محدودیت تا به امروز در دنیا اجرا نشده و با هماهنگی به عمل آمده کلیه مسافران در مبادی ورودی ترمینال ها تب سنجی شده و کارت پرواز آنها پس از کنترل با سامانه بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت صادر می گردد، نسبت به اعمال این محدودیت تجدیدنظر گردد.

وی اضافه کرد: آخرین آمار انجمن بین المللی شرکت های هواپیمایی (یاتا) نشان می دهد که احتمال ابتلاء به کرونا قبل از الزام به استفاده از ماسک یک مورد در 27 میلیون مسافر بوده است.

دقیق کیا با تأکید بر کاهش 43 درصدی مسافران پروازهای داخلی و 96 درصدی مسافران پروازهای بین المللی در 6 ماهه امسال اظهار کرد: صنعت حمل و نقل هوایی پس از شیوع کرونا بیشترین آسیب را در دنیا و ایران دیده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن ایرلاین ها گفت: اعمال محدودیت 60 درصد ظرفیت از سوی وزارت بهداشت زیان وارده به شرکت های هواپیمایی ایرانی را بسیار تشدید نموده و این در حالی است که تا به امروز این امر از سوی سازمان بهداشت دنیای، ایکائو و یاتا توصیه نشده است.

انجمن شرکت های هواپیمایی تأکید نموده است: مطالعات موجود نشان می دهد که سیستم تهویه هوا در کابین هواپیماهای مسافری و استفاده از فیلترهای هپا، شانس ابتلاء به کرونا را تا حد بسیار زیادی از بین می برد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1513

به "محدودیت مسافرگیری با 60 درصد ظرفیت در پروازهای داخلی لغو گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت مسافرگیری با 60 درصد ظرفیت در پروازهای داخلی لغو گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید