نخستین قطار کانتینری روسیه از مسیر ایران راهی عربستان شد

به گزارش یادداشت سریع، مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت: نخستین قطار کانتینری روسیه به ایران از مرز ریلی اینچه برون گلستان به بندرعباس راه اندازی و راهی عربستان شد.

نخستین قطار کانتینری روسیه از مسیر ایران راهی عربستان شد

به گزارش خبرنگاران، شهریار شهریاری مدیرکل گمرکات استان گلستان بعدازظهر امروز جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین قطار کانتینری روسیه به ایران از مرز ریلی اینچه برون به بندرعباس راه اندازی و راهی عربستان شد.

مدیرکل گمرکات استان گلستان اضافه نمود: این قطار که تعداد 36 کانتین به همراه خود دارد مسیری دیگر برای ارسال کالا به وسیله کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب از ایستگاه فارماچووا به وسیله مرز آکیالا (ترکمنستان) -مرز ریلی اینچه برون (ایران) انتخاب کرد.

وی گفت: ️مسیر نو امکان کاهش چند روزه زمان تحویل را فراهم می نماید و امکان ارسال قطارهای کانتینری از ایستگاه های راه آهن اورال جنوبی به سمت بندر بندرعباس به وسیله مرز ریلی اینچه برون و سرخس را افزایش می دهد.

شهریاری تأکید کرد: با کاهش تعرفه گمرکی، هزینه ارسال کالا به وسیله کریدور شمال-جنوب تقریباً به نصف کاهش یافت.

ایران و عربستان روز آدینه رسما به گروه بین المللی بریکس پیوستند و از ابتدای سال نو میلادی فعالیت خود ذیل این پیمان مالی شروع خواهند کرد.

حمید پاداش دکترای اقتصاد دانشگاه تهران معتقد است که پیوستن ایران به بریکس، یکی از قوی ترین نشانه های تغییر جهت راهبردی آینده اقتصاد دنیا به سمت نظم غیرغربی است.

اردیبهشت ماه نیز روسیه گفت 1/6 میلیارد یورو در گذرگاه ریلی شمال - جنوب سرمایه گذاری خواهد نمود. قرار است این خط آهن راهبردی در مدت 48 ماه احداث گردد. این خط آهن باید آستارا را به رشت متصل کند. کارشناسان مالی هدفگذاری درآمدی این کریدور را پس از تکمیل تا 11 میلیارد دلار برآورد نموده اند.

از این کریدور سالانه حدود 250 میلیارد دلار محصولات هندی و چینی و آسیای شرقی به مقصد اروپا تراتزیت خواهد شد، پیش بینی شده سهم ایران در ترانزیت کالا حدود 4 درصد و فراوری حدود 15 درصد باشد.

بعلاوه تیرماه سال جاری ایران عضو رسمی سازمان همکاری های شانگهای شد تا روابط سیاسی و مالی خود با کشورهای آسیای میانه، جنوب و شمال آسیا را مستحکم تر کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 شهریور 1402 بروزرسانی: 4 شهریور 1402 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2462

به "نخستین قطار کانتینری روسیه از مسیر ایران راهی عربستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین قطار کانتینری روسیه از مسیر ایران راهی عربستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید