دانشگاه های برتر رشته مهندسی عمران در سال 2019 بر اساس مجله تایمز

به گزارش یادداشت سریع، از انگلیس گرفته تا آمریکا و چین تا استرالیا، این دانشگاه ها برای تحصیل در رشته مهندسی عمران در دنیا در صدر قرار دارند. حقوق و مشاغل مهندسی عمران در سراسر دنیا تا حد زیادی بر اساس محل فارغ التحصیلی فرد متقاضی مشخص می گردد و از این رو پذیرش در دانشگاه های برتر برای تحصیل در مهندسی عمران می تواند جذاب ترین مشاغل قابل عرضه در صنعت ساخت و ساز را برایتان تضمین کند.

دانشگاه های برتر رشته مهندسی عمران در سال 2019 بر اساس مجله تایمز

اما بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته مهندسی عمران کدام است و چند سال طول می کشد تا شما یک مهندس عمران معتبر شوید؟ اصلاً آیا دانشگاه رویاهای شما دوره های مهندسی عمران را ارائه می دهد؟ طبق رتبه بندی سال 2019 دانشگاه های دنیای که توسط مجله آموزش عالی تایمز انجام شد، 24 دانشگاه برتر از سراسر دنیا برای مهندسی عمران معرفی شده است که در این مقاله خبرنگاران به آنها می پردازیم.

دانشگاه های برتر دنیا در رشته مهندسی عمران

  1. دانشگاه آکسفورد
  2. دانشگاه استنفورد
  3. انستیتوی فناوری ماساچوست
  4. انستیتوی فناوری کالیفرنیا
  5. دانشگاه پرینستون
  6. کالج امپریال لندن
  7. دانشگاه ای تی اچ زوریخ
  8. دانشگاه جان هاپکینز
  9. دانشگاه یو سی ال
  10. دانشگاه برکلی کالیفرنیا
  11. دانشگاه کلمبیا
  12. دانشگاه لس آنجلس
  13. دانشگاه کرنل
  14. دانشگاه میشیگان
  15. دانشگاه تورنتو
  16. دانشگاه سینگهوآ
  17. دانشگاه ملی سنگاپور
  18. دانشگاه کارنگی ملون
  19. دانشگاه شمال غربی لویزیانا
  20. دانشگاه نیویورک
  21. دانشگاه واشنگتن
  22. دانشگاه ادینبورگ
  23. دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا
  24. دانشگاه ملبورن

لطفاً توجه داشته باشید که این لیست بر اساس اطلاعات در دسترس عموم گردآوری شده است.

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد با تربیت بیش از 30 رهبر دنیای از جمله 26 نخست وزیر در کشور انگلستان، به طور مداوم به عنوان یکی از دانشگاه های برتر دنیا برای تحصیل در رشته مهندسی عمران در دنیا رتبه بندی شده است. دوره کارشناسی علوم مهندسی آن توسط رتبه بندی مجله آموزش عالی تایمز در سال 2019 به عنوان برترین مدرک مهندسی عمران در دنیا رتبه بندی می شود. این دوره طی چهار سال، دانشجویان را برای کار در آینده نوآوری مهندسی و با ادغام همه رشته عمران در یک دوره برای درکی اساسی از حرفه مهندسی، آماده می نماید.

دانشگاه استنفورد

با سابقه ای که به سال 1885 باز می شود، دانشگاه استنفورد یکی از ستون های نگهدارنده آموزش عالی آمریکا است. دانشجویان آینده باید دوره ای تکمیلی را در یکی از دو رشته مهندسی سیستم های مهندسی یا عمران بگذرانند که هر دو برای ارائه مقدمه ای بر قوانین اساسی مهندسی طراحی شده اند. دوره عمران شامل طراحی معماری، ساخت و ساز و مهندسی ژئوتکنیک است، در حالی که دوره سیستم های مهندسی شامل مکانیک سیالات محیط و هیدرولوژی است.

موسسه فناوری ماساچوست (ام آی تی)

موسسه فناوری ماساچوست در سال 1861، بیش از دو دهه قبل از دانشگاه استنفورد تأسیس شد و پذیرای حدود 11000 دانشجو است. این دانشگاه یک دوره مهندسی عمومی با مسیرهای متناسب ارائه می دهد که به دانشجویان اجازه می دهد تا در رشته های مهندسی عمران، محیط زیست یا مهندسی سیستم ها تخصص پیدا نمایند. همچنین دانشجویان را برای عصر شهرهای هوشمند آماده می نماید و بر تکثیر داده ها و احتیاج به ایجاد زیرساخت های کارآمدتر و پایدارتر تاکید زیادی دارد.

انستیتوی فناوری کالیفرنیا

دانشگاه آمریکایی که معمولاً به آن کال تک (CallTech) گفته می شود دارای دوره کارشناسی ارشد مهندسی عمران است که در لیست رتبه بندی دانشگاه های دنیای مجله آموزش عالی تایمز سال 2019 به عنوان یکی از برترین های دنیا شناخته شده است. از هر 10 دانشجویی که متقاضی دوره هستند تنها یک نفر پذیرفته می شود. این دانشگاه سعی برآن دارد که دانشجویان را برای تحقیق و تخصص حرفه ای در عصر تکنولوژی سریع و طراحی بین رشته ای آماده کند.

دانشگاه پرینستون

دانشگاه پرینستون واقع در نیوجرسی، یکی از دوره های پنج گانه کارشناسی مربوط به مهندسی را به نام مسیرها ارائه می دهد که شامل معماری، مهندسی محیط زیست، مهندسی زمین شناسی، مهندسی سازه و هنرهای لیبرال است. هدف این دوره آماده سازی دانشجویان برای ایفای نقش های رهبری و مدیریت در زمینه های مهندسی عمران و محیط زیست است؛ با اطمینان از اینکه آن ها می توانند مسائل پیچیده ای را حل، به طور مؤثر با محیط و جامعه ارتباط برقرار و از معیارهای اخلاقی پیروی نمایند.

امپریال کالج لندن

این دانشگاه به عنوان یکی از نهادهای برتر انگلستان که راجیو گاندی نخست وزیر هند و همچنین سر الکساندر فلمینگ مخترع پنی سیلین را آموزش داده است اقدام به ارائه دوره های رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی نموده است و در میان بهترین های کشور درجه بندی می شود. هدف برنامه درسی گسترده آن تربیت مهندسین عمرانی است که می توانند پایداری به وجود آورند، از محیط زیست محافظت و ساختارهایی ایجاد نمایند که مسائل عمده اجتماعی و زیرساختی را حل می نمایند.

ای تی اچ زوریخ

انستیتوی فدرال سوئیسی فناوری زوریخ که با عنوان ای تی اچ زوریخ نیز شناخته می شود از دانشگاه های برتر دنیا برای تحصیل در رشته مهندسی عمران است. این دانشگاه دوره کارشناسی مهندسی عمران را ارائه می دهد که عمدتاً به زبان آلمانی تدریس می شود. این موسسه دسترسی مستقیم به دوره کارشناسی ارشد زوریخ را نیز در برنامه خود دارد که دانشجویان را به درک زمینه هایی از قبیل فیزیک، هیدرولیک، هیدرولوژی، مهندسی سازه، علوم مواد، مهندسی ژئوتکنیک و زیرساخت های حمل و نقل مجهز می نماید.

دانشگاه جانز هاپکینز

دانشگاه جانز هاپکینز مستقر در بالتیمور یکی دیگر از مؤسسات آمریکایی است که در لیست رتبه بندی دانشگاه های دنیای مجله آموزش عالی تایمز در سال 2019 جای دارد. دانشجویان کارشناسی که در چارچوب برنامه این دانشگاه تحصیل می نمایند بر اصول شیمیایی، ریاضی و فیزیکی و تأثیرات مالی، زیست محیطی و اجتماعی پروژه های کلان مانند متروی ریاض عربستان سعودی تمرکز می نمایند. این برنامه درسی به آن اندازه گسترده است که به دانشجویان امکان می دهد به دوره های دیگری که خارج از گروه مهندسی عمران قرار گرفته است، مانند برنامه هایی در زمینه آب رسانی و تجزیه و تحلیل سیستم ها بپردازند.

دانشگاه کالج لندن (یو سی ال)

کالج یو سی ال لندن در سال 1826 تأسیس شد و امروزه به ارائه مدرک مهندسی کارشناسی مشغول است و مهندسی عمران، سازه ها، کارهای ژئوتکنیکی، سیالات، طراحی، تجزیه و تحلیل حمل و نقل، نقشه برداری و مواد را پوشش می دهد. راهنمایی این دوره که توسط محققان و دست اندرکاران مشهور صنعت انجام می شود، توسط هیئت مدرس مشترک انگلیس معتبر شناخته شده و راه را برای آموزشی عالی و پربار هموار می نماید و البته برای دانشجویان انگلستان 12039 دلار و برای دانشجویان بین المللی 34804 دلار هزینه دارد.

دانشگاه برکلی کالیفرنیا

دانشگاه برکلی کالیفرنیا واقع در منطقه خلیج سانفرانسیسکو، یک برنامه مهندسی عمران چهار ساله را ارائه می دهد که درک جامعی از علم مهندسی، طراحی و عمل در اختیار دانشجویان قرار می دهد. این دوره توسط کمیسیون هیئت اعتباربخشی مهندسی و فناوری مستقر در آمریکا تائید شده است.

دانشگاه کلمبیا

از بهترین دانشگاه های دنیا برای تحصیل رشته مهندسی عمران دانشگاه کلمبیا بوده که دارای دوره های کارشناسی مهندسی عمران و مکانیک است و به عنوان یکی از برترین مدرک های مهندسی عمران در ایالات متحده آمریکا رتبه بندی شده است. هر دوی این رشته ها به عنوان دروازه ای برای ورود به دنیای حرفه ای با شناخت کافی از سناریوهای دنیای واقعی طراحی شده اند. در دوره مکانیک به نانو مکانیک و مهندسی بیوشیمیایی پرداخته می شود، در حالی که در دوره عمران طیف گسترده ای از تئوری و طراحی ارائه می شود.

دانشگاه لس آنجلس

دانشگاه لس آنجلس طیف گسترده ای از دوره های آموزشی مهندسی را ارائه می دهد. برنامه درسی سه ساله آن شامل مهندسی عمران و محیط زیست، علوم مواد، بیوشیمی، مکانیک خاک، تجزیه و تحلیل ساختاری و مکانیک سیالات ابتدایی است. این برنامه با هدف آماده سازی دانشجویان برای به عهده دریافت مسئولیت زیرساخت های تأمین نماینده آب تمیز آشامیدنی، هوای تمیز و بدون آلودگی برای تنفس و ساختمان های امن و ایمن برای زندگی و کار در آن اجرا می شود.

دانشگاه کرنل

دانشگاه کرنل نیز از دانشگاه های برتر دنیا برای تحصیل در مهندسی عمران است. این دانشگاه بخشی از مؤسسات دانشگاهی آیوی لیگ در ایالات متحده است و طبق لیست رتبه بندی دانشگاه های دنیای مجله آموزش عالی تایمز 2019 یکی از دوره های بسیار مورد توجه مهندسی عمران در آمریکای شمالی را به خود اختصاص می دهد. دوره های این دانشگاه که مورد تائید آبت (Abet) نیز است، راه را برای فارغ التحصیلان دانشگاه کرنل فراهم نموده است تا مقام های رهبری و مدیریت را در شرکت های ساخت و ساز و مهندسی در خط مقدم صنعت بر عهده گیرند.

دانشگاه میشیگان

علاوه بر میزبانی جرالد فورد رئیس جمهور پیشین ایالات متحده و لری پیج یکی از بنیان گذاران گوگل، ارل جونز صداپیشه نقش شخصیت شرور جنگ ستارگان یعنی دارت وادر از مهمترین چهره های تحصیل نموده در این دانشگاه هستند. دوره مهندسی عمران آن مدیریت ساخت و ساز را شامل می شود و در زمینه هایی مانند محیط زیست، ژئوتکنیک، هیدرولیک و مهندسی هیدرولوژی، مواد و سازه تخصص دارد.

دانشگاه تورنتو

با محوطه دانشگاهی که دارای معماری زینت بخش و فضاهای سبز باز است، دانشگاه تورنتوی کانادا مکانی مناسب برای مطالعه مهندسی عمران برای آینده است. در پردیس سنت جورج، به دانشجویان آموزش داده می شود که چگونه برنامه هایی را برای بازسازی مناظر شهری رو به زوال و ساخت زیرساخت های به اندازه کافی قوی برای تحمل بلایای طبیعی تدوین نمایند. پس از دو سال مطالعه، داوطلبان می توانند در یکی از گرایش های مهندسی شهری، زیرساخت های پایدار یا مهندسی محیط زیست، تخصص کسب نمایند.

دانشگاه سینگهوآ

طبق رتبه بندی 2019 دانشگاه های دنیا توسط مجله آموزش عالی تایمز، دانشگاه سینگهوآ واقع در شمال غربی پکن، از دانشگاه های برتر در آسیا برای تحصیل در رشته مهندسی عمران است. هدف آن، آموزش دانش آموختگان کارشناسی در رشته های ریاضیات و مکانیک پیشرفته برای آماده سازی مؤثر آن ها برای ساخت زیرساخت ها در چین و حتی فراتر از آن برای تثبیت موقعیت این کشور به عنوان یک ابرقدرت دنیای است. دانش آموزان همچنین به مهارت های زبان خارجی می پردازند، بنابراین می توانند نقش مهمی را در مدیریت ساخت پروژه های دنیای ایفا نمایند.

دانشگاه ملی سنگاپور

طبق رتبه بندی 2019 از دانشگاه های برتر دنیا توسط مجله آموزش عالی تایمز این دانشگاه پرچم دار کشور سنگاپور به عنوان یکی از دانشگاه های برتر دنیا برای رشته مهندسی عمران مطرح شده است. در مرکز این دوره تمرکز روی ساخت و طراحی میان رشته ای زیرساخت ها است که بر لزوم حفظ محیط زیست با توجه به شهرنشینی سریع و افزایش هزینه های انرژی تمرکز دارد. همچنین به دانشجویان آموخته می شود که چگونه داده ها را تجزیه و تحلیل و به بینش هایی دست پیدا نمایند که می تواند به حل چالش های پیچیده یاری کند.

دانشگاه کارنگی ملون

این دانشگاه که در پیتسبورگ پنسیلوانیا واقع شده است به نام صنعتگر معروف اندرو کارنگی که در سال 1900 موسسه ای تحقیقاتی تأسیس کرد نام گذاری شده است. برنامه این دوره کارشناسی مهندسی عمران که توسط آبت اعتباربخشی شده است، با تمرکز روی طراحی و کار گروهی، دانشجویان را تشویق می نماید که خارج از کشور کار و تحصیل و در پروژه های عظیم تحقیقاتی شرکت نمایند.

دانشگاه شمال غربی ایلینویز

به گفته این دانشگاه، دانشکده مهندسی و علوم کاربردی مک کورمیک در دانشگاه شمال غربی در ایلینویز آمریکا دارای یک دوره مورد تائید آبت است که به عنوان پلی بین علم و جامعه عمل می نماید. دانشجویان علاوه بر یادگیری قوانین اساسی مهندسی، برای تدوین مدل های رایانه ای و انجام آزمایش های تحلیلی به منظور آزمون استرس سیستم های زیرساختی تربیت می شوند.

دانشگاه نیویورک

این دانشگاه به عنوان یکی از عظیم ترین مؤسسات خصوصی آموزش عالی در ایالات متحده، مکانی قابل توجه و دارای اماکن دانشگاهی در ابوظبی و شانگهای است. مهندسی عمران آن دوره ای عملی است که دانشجویان را تشویق می نماید خود را در میان صفوف سازندگانی ببینند که در ساخت آبراهه های رم، سد هوور و فرودگاه بین المللی جان اف کندی نقش مهمی داشته اند.

دانشگاه واشنگتن

پردیس دانشگاه واشنگتن، پذیرای دانشجویان برای تحصیل در دوره کارشناسی مهندسی عمران اعتباربخشی شده توسط آبت است. از جمله ماژول های این برنامه می توان به حمل و نقل، کیفیت آب، زیرساخت هایی که در برابر زلزله مقاومت می نمایند و سیستم های پیشرفته برای یاری به پایدارتر و کارآمدتر شدن انرژی در شهرهای آینده اشاره نمود.

دانشگاه ادینبورگ

تنها موسسه آکادمیک اسکاتلند در بریتانیا که در لیست رتبه بندی دانشگاه های برتر دنیا توسط مجله آموزش عالی تایمز در بین 25 دانشگاه برتر قرار گرفته است، دانشگاه ادینبورگ است که به ارائه و آموزش دوره چهار ساله کارشناسی رشته مهندسی عمران می پردازد. از پل ها گرفته تا ساختمان ها و تصفیه آب تا مدیریت پسماند، این دوره دانش آموزان را به مهارت های لازم برای ساخت زیرساخت های حساس آماده می نماید و بر ماهیت در حال تحول بخش هایی مانند حمل و نقل جاده ای و ریلی، تونل زنی و مهندسی آتش سوزی سازه تمرکز دارد.

دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا

یکی دیگر از دانشگاه های برتر دنیا برای تحصیل در رشته مهندسی عمران دانشگاه سن دیگو است. تخمین زده می شود که رویکرد پژوهش محور دانشگاه که بودجه عمومی قابل توجهی را دریافت می نماید، منجر به ایجاد حدود 30000 شغل شده است. دوره مهندسی سازه در این دانشگاه به گونه ای طراحی شده است که دانش آموزان بتوانند سازه های پیچیده ای را در بخش هایی مانند هوافضا و میادین گازی و نفتی دریایی طراحی و تحلیل نمایند. کلیه بخش های این دوره شامل جلساتی برای کار آزمایشگاهی و طراحی مهندسی است.

دانشگاه ملبورن

در آخر این لیست، دانشگاه ملبورن استرالیا قرار داد که در سال 1853 تأسیس شد و به طور مداوم به عنوان یکی از دانشگاه های برتر رشته مهندسی عمران در دنیا رتبه بندی می شود. این دانشگاه مدعی داشتن یک برنامه درسی سه ساله بی نظیر است که دانشجویان مهندسی را در خصوص چگونگی طراحی سازه های مقاوم در برابر زلزله و انفجار، مدیریت آب رسانی و حمل و نقل تربیت نموده و یاری می نماید در هر یک از گرایش های مهندسی عمران یا سازه به رهبران آینده این حوزه تبدیل شوند.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1660

به "دانشگاه های برتر رشته مهندسی عمران در سال 2019 بر اساس مجله تایمز" امتیاز دهید

1 کاربر به "دانشگاه های برتر رشته مهندسی عمران در سال 2019 بر اساس مجله تایمز" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های برتر رشته مهندسی عمران در سال 2019 بر اساس مجله تایمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید