همه آنچه که باید از شهر وارنا در بلغارستان بدانید!

به گزارش یادداشت سریع، شهر وارنا (Varna) سومین شهر عظیم کشور بلغارستان است و با پایتخت این کشور، صوفیه، 470 کیلومتر فاصله دارد. وارنا یکی از مشهورترین مقاصد توریستی این کشور است و به ویژه در فصل تابستان هزاران توریست از سرتاسر جهان برای لذت بردن از سواحل زیبا و افتابی وارنا به این شهر سفر می نمایند. وارنا در امتداد دریای سیاه قرار گرفته و آب و هوای خنک و مطبوع و سواحل زیبا و خیره نماینده اش در فصل تابستان میزبان مسافران بسیار زیادی است. شهرت سواحل وارنا آنقدر زیاد است که گاهی آن را پایتخت تابستانی بلغارستان نیز می نامند. وارنا یکی از تفریحگاه های ساحلی مشهور برای اروپایی هاست، با اینحال، در سال های اخیر به دلیل فاصله نسبتا نزدیکی که با ایران دارد و هزینه های مناسب سفر به یکی از مقاصد پرطرفدار برای ما ایرانی ها نیز تبدیل شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا با شهر زیبا و ساحلی وارنا در بلغارستان بیشتر آشنا شویم.

همه آنچه که باید از شهر وارنا در بلغارستان بدانید!

تاریخچه وارنا

شهر وارنا در بلغارستان در زمان های گذشته به نام اودسوس (Odessus) شناخته می شد و یکی از مهم ترین شهرهای دوران قدیم به شمار می رفت. موقعیت استراتژیک وارنا و قرارگیری آن در کنار دریای سیاه، نقشی مهم در توسعه فرهنگی این شهر داشته است. تبادلات تجاری دریایی باعث شده تا وارنا از شهرها و مناطق مختلف بلغارستان و حتی کشورهای همسایه تاثیر بگیرد و ترکیبی زیبا از این فرهنگ ها به نمایش بگذارد. آثار تاریخی فراوانی و بناهای باشکوه و باستانی که از دوره های مختلف به جا مانده موید همین مطلب است. درست است که آثار تاریخی نیز یکی از جاذبه های گردشگری وارنا است، اما این امر مسلم است که دلیل اصلی بیشتر گردشگر ها برای سفر به وارنا لذت بردن از سواحل زیبا و شنی دریای سیاه است.

شرایط آب و هوای شهر وارنا

از لحاظ آب و هوایی شهر وارنا در شرایط آب و هوایی گرم و معتدلی برخوردار است و میزان بارندگی که در آن صورت می گیرد به دلیل شرایط جغرافیایی که داراست، زیاد می باشد. شهر وارنا در فصل های تابستان از اوایل می که برابر است با (اردیبهشت) شروع می گردد و تا اوایل اکتبر که برابر است با (اواخر شهریور) طول می کشد. تابستان دمایی بین 18 تا 21 درجه سانتی گراد دارد و یکی از بهترین زمان ها برای سفر به وارنا محسوب می گردد. با توجه به این که عمده دلیل سفر به وارنا سواحل آبی این شهر است، دمای آب دریاهای این شهر در ماه های تابستانی بین 23 تا 27 درجه است.

  • بهترین زمان برای سفر به وارنا

به منظور سفر به وارنا، بهترین زمان سفر بین ماه های جولای و آگوست است چرا که آب و هوای این شهر در شرایط مساعدتری قرار گرفته است و دمای هوا بین 25 تا 28 درجه سانتی گراد قرار گرفته است.

پیشنهاد می کنیم در ماه های ژوئن، اکتبر و دسامبر به وارنا سفر نکنید چرا که این ماه ها هوای این شهر سرد و مرطوب است.

امنیت در شهر وارنا بلغارستان

کشور بلغارستان از لحاظ امنیتی در سطح جهانی در ردیف 28 قرار گرفته است و از کشورهایی نظیر مالزی، قطر، لهستان، ایتالیا، انگلیس و ماداگاسکار شرایط بهتری دارد. وارنا هم به دلیل اینکه شهر نسبتا کوچکی است از امنیت خوبی برخوردار بوده و نسبت به شهر تهران ایمن تر است. در حالی که امنیت پیاده روی در روزهای تهران بالاست، امنیت پیاده روی در روزهای وارنا بسیار بالا ارزیابی می گردد و جالب تر آن که امنیت پیاده روی به تنهایی در شب های وارنا نیز بالاست.

با توجه به این که شهر وارنا در بلغارستان سالانه حجم بالایی از گردشگر را در خود پذیرا است، اما از نرخ خلاف هایی چون دزدی، کیف قاپی، گروگان گیری، ماشین دزدی و پخش و فروش مواد مخدر و … در این شهر بسیار پایین است.

زبان رسمی مردم شهر وارنا بلغاری است و خط نوشتاری آن ها سیریایی است. البته زبان های ترکی، یونانی و ارمنی نیز در بین مردمان این شهر رایج است.

توصیه های بهداشتی بلغارستان

توجه داشته باشید که فرقی نمی نماید شما به کجا سفر می کنید، قبل از سفرتان سعی کنید که حتما در خصوص شرایط بهداشتی و درمانی شهر مقصدتان اطلاعات را کسب کنید. زمان که به بلغارستان سفر کردید توجه کافی برای تهیه غذا و آب مناسب خودتان داشته باشید، ترجیحا از آب های معدنی در سوپرمارکت ها استفاده بنمایید.

ضروری است قبل از سفر به بلغارستان کنترل کنید که واکسن های چهارگانه (کزاز، دیفتری، فلج اطفال و سرخک) خصوصا اطفال را در تاریخ مقرر زده باشید.

علاوه بر این بهتر است که قبل از مسافرت خودتان در برابر بیماری های تب زرد، تب تیفوئید و هپاتیت نوع A و B واکسینه نمایید. در صورتی هم که داروی خاصی مصرف می کنید، می توانید به اندازه مصرفتان در طول سفر همراه خودتان داشته باشید.

سواحل وارنا

همان طور که گفتیم سواحل آفتابی و زیبای وارنا در بلغارستان یکی از مهم ترین دلایل برای سفر به این شهر است. در وارنا سواحل ومناطق ساحلی ویژه ای و زیادی وجود دارد که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند. در طول ماه های جولای و آگوست که اوج سفرهای تابستانی است آفتاب با سخاوت و بخشندگی تمام می تابد و می توانید 10-11 ساعت آفتاب بگیرید. یکی از جذابیت های وارنا آب و هوای آن است. در فصل تابستان آب و هوای وارنا بسیار معتدل و دلپذیر است و دریا نیز بسیار آرام و زلال است. همین دلایل سواحل این شهر را به یکی از بهترین و ایده آل ترین سواحل تابستانی تبدیل نموده است.

تفریحات ساحلی

دراز کشیدن زیر آفتاب دلپذیر تابستانی و لذت بردن از صدای موج های دریا به خودی خود می تواند تفریحی آرامبخش و لذتبخش باشد. با این حال در سواحل وارنا می توانید تفریحات دسته جمعی هم انجام بدهید، به ویژه اگر همراه با خانواده و فرزندانتان به وارنا سفر می کنید. در سواحل مختلف وارنا معمولا تور والیبال وجود دارد و با تهیه توپ می توانید خانوادگی مسابقه والیبال ساحلی برگزار کنید! بچه ها هم می توانید در سواحل شنی بازی نمایند و قلعه شنی بسازند.

جاذبه های گردشگری وارنا

وارنا علاوه بر سواحل و تفریحات آبی، جاذبه های تاریخی و گردشگری دیگری نیز دارد. باغ دریایی یکی از این جاذبه هاست که باغی سرسبز و باصفا در کنار ساحل است و در اوج تابستان فضایی خنک و دلپذیر به وجود آورده است. موزه باستان شناسی وارنا، غار صومعه وارنا، کلیسای جامع مشهور وارنا که به نماد این شهر هم تبدیل شده است، جنگل سنگی، حمام تاریخی رمی ها، موزه تاریخ وارنا، باغ گیاهشناسی، گلدن سندز و ده ها دیدنی دیگر در شهر وارنا وجود دارد که مطمئنا برای بازدید از تمام آن ها وقت کم می آورید. بنابراین بهتر است با برنامه ریزی صحیح علاوه بر لذت بردن از ساحل به جاذبه های گردشگری دیگر وارنا در بلغارستان نیز سری بزنید و از وقتتان به بهترین شکل بهره ببرید.

برای آشنایی بیشتر و بهتر با جاذبه های گردشگری که در شهر وارنا وجود دارد پیشنهاد می کنیم که حتما مطلب معرفی جاذبه های گردشگری شهر وارنا را مطالعه نمایید.

  • منطقه بالچیک

منطقه ای به نام بالچیک در شهر ساحلی وارنا وجود دارد که در مجاورت دریای سیاه قرار گرفته است. به منظور دسترسی به این شهر می بایست حدود 30 دقیقه از وارنا دور شوید. به دلیل استقبال بی نظیری که گردشگران خارجی از این منطقه گردشگری داشته اند در طی اقدامات اجرا شده، پیشرفت هایی را در جهت توسعه آن اجرا شده است تا منطقه پالچیک به عنوان یکی از مناطق نمونه پیروز در این کشور به شمار بیاید.

گفتنی است که بگوییم این شهر گردشگری نزدیک به 5 ساعت با پایتخت این کشور که سوفیا باشد فاصله دارد، البته این راستا را می توانید با خرید بلیط هواپیما در طی مدت 50 دقیقه طی کنید.

  • جزیره نسبر

دیگر منطقه ای که در شهر وارنا بسیار محبوبیت دارد، جزیره نسبر است. این منطقه تاریخی به دلیل دارا بودن جاذبه های تاریخی نظیر دیوارهای رومی و قرون وسطی ای، کلیساهای بیزانس و بلغاری و همچنین خانه های قدیمی که متعلق به قرن 18 و 19 می شوند سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید.

دیدنی های این جزیره تاریخی که به ثبت یونسکو رسیده نیز شامل:

  • بازدید آثاری از دژ دفاعی دوران باستان
  • کلیساهای قدیمی (از جمله این کلیساهای قدیمی کلیسای مریم مقدس، کلیسای پانتوکراتور و کلیسای سنت سوفیا است.)
  • چشم اندازهای فوق العاده از دریای سیاه
  • کوچه های باریک سنگ فرش شده با خانه های چوبی قرن 19 میلادی
  • بازدید از آسیاب بادی قدیمی

نکات سفر به وارنا

وارنا در بلغارستان جزء شهرهای بسیار امن محسوب می گردد و به دلیل شمار زیاد گردشگرانی که به این شهر می آیند تدابیر امنیتی لازم کاملا وجود دارد. بنابراین فرقی نمی نماید که تنها به وارنا سفر کنید یا همراه با خانواده، وقتی به این شهر می رسید کاملا احساس امنیت خواهید کرد. با این حال، در هر سفر باید بعضی نکات را رعایت کنید تا سفری بهتر و بی دغدغه داشته باشید. یکی از این نکات این است که باید مراقب باشید که سرتان کلاه نگذارند. مسافرانی که به صورت شخصی به وارنا سفر می نمایند در هنگام سوار شدن به تاکسی و سایر وسایل حمل و نقل باید دقت نمایند که راننده کرایه بیشتری از آن ها دریافت نکند. همچنین هنگام رزرو هتل و سایر موارد نیز باید کاملا مراقب باشید. البته اگر با تور وارنا به این شهر سفر کنید لازم نیست نگرانی خاصی از این بابت داشته باشید، چون ترانسفر فرودگاهی و رزرو هتل از قبل برای شما اجرا شده است.

یکی دیگر از نکات مهم در سفر به وارنا هنگام تبدیل ارز و چنج کردن پول است. همواره به صرافی های معتبر و اسم و رسم دار مراجعه کنید و هرگز ارزتان را به افراد سیار ندهید. این افراد در حوالی کلیسای جامع پرسه می زنند و به گردشگر ها پیشنهاد می دهند ارزشان را با قیمتی بهتر به آن ها بدهند. اما فریب این افراد را نخورید؛ چون بیشترشان قصد فریب شما را دارند. اگر با تور به وارنا سفر نموده اید می توانید از راهنمای تور در خصوص صرافی های مطمئن سوال کنید.

چرا گردشگران عاشق شهر وارنا هستند؟

وارنا را نگینی خوشرنگ در کرانه دریای سیاه می نامند. سفر به این شهر اروپایی هزینه های بسیار مناسب و منصفانه ای دارد و با هزینه ای معقول می توانید به یکی از زیباترین شهرهای ساحلی سفر کنید. سواحل وارنا بسیار متعدد هستند و هرکدام زیبایی خاص خود را دارند و می توانید همراه با خانواده و دوستان تفریحی آفتابی و لذتبخش را در این سواحل تجربه کنید. شهر وارنا امنیت بسیار بالایی دارد و به ویژه در سواحل وارنا می توانید این حس امنیت را کاملا احساس کنید. به همین دلیل سفر به وارنا برای افرادی که تنها سفر می نمایند و همینطور خانواده ها مقصدی ایده آل است. با هر بودجه ای که به وارنا سفر کنید می توانید سفری خاطره انگیز و لذتبخش داشته باشید. رستوران، هتل و اقامتگاه و تفریحات مختلف با قیمت های متفاوت در وارنا وجود دارد که با توجه به هزینه و بودجه سفر می توانید آن ها را انتخاب کنید. تورهای رایگانی در وارنا برگزار می گردد که می توانید از آن ها بهره ببرید.

چطور به وارنا بروید؟

به منظور دسترسی به شهر وارنا، پروازهای مستقیمی از تهران به وارنا صورت می گیرد که شما می توانید با خرید بلیط هواپیما وارنا خودتان را به این شهر برسانید. البته گفتنی است که اگر خواستید به منظور گردشگری به این شهر بروید

خوشبختانه پروازهای مستقیم بسیاری از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران به سمت فرودگاه وارنا انجام می گردد. اگر تور وارنا را خریداری کنید با پروازهای هواپیمایی ماهان که یکی از بهترین پروازهاست به این شهر خواهید رفت. در غیر این صورت بایستی دیگر پروازهای وارنا را خریداری کنید.

منبع: varna.info

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 974

به "همه آنچه که باید از شهر وارنا در بلغارستان بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه که باید از شهر وارنا در بلغارستان بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید