محدودیتی تازه بر سرراه پرداخت وام ودیعه اجاره مسکن

به گزارش یادداشت سریع، خبرنگاران : اجاره نامه های رسمی مسکن بعد از 4 مرداد 99 مشمول دریافت وام ودیعه اجاره مسکن هستند.

محدودیتی تازه بر سرراه پرداخت وام ودیعه اجاره مسکن

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت چینی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل ازتسنیم ،پروانه اصلانی اظهار کرد: شرایط وام ودیعه مسکن شرایطی است که قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و فراوری مسکن و آیین نامه اجرایی آن بر آن تاکید دارد. بدین معنا افراد متقاضی نباید از تسهیلات یارانه ای دولت استفاده نموده باشند. فرم ج سبز، عدم مالکیت از سال 84 به بعد، تاهل یا سرپرست خانوار بودن از جمله شرایطی است که برای دریافت یاری ودیعه اجاره مسکن آمده است.

وی با بیان این که بانک مسکن یکی از بانک های عامل پرداخت تسهیلات وام اجاره مسکن است که مطابق با نظر و اعلام بانک مرکزی سایر بانک ها نیز این تسهیلات را به واجدان شرایط پرداخت خواهند کرد، اضافه کرد: در این مرحله از پرداخت وام اجاره مسکن بتوانیم در حدود 900 هزار نفر را پوشش بدهیم. در مجموع 6.6 میلیون نفر خانوار اجاره نشین در کشور داریم که همه آن ها دارای مشکل نیستند. آنالیز ها نشان می دهد که 2.2 میلیون خانوار نیازمند یاری های دولت برای وام اجاره مسکن هستند.

وی با اشاره به این که کوشش بر این است که حداقل وثیقه از افراد واجد شرایط هستند دریافت گردد. این ها موضوعی است که از سوی بانک مرکزی نهایی و اعلام می گردد، توضیح داد: از تاریخ مصوبه ستاد ملی کرونا که 4 مرداد است اجاره نامه ها مشمول استفاده از این تسهیلات می شوند. فرآیند پایش به وسیله کد ملی افراد شروع شده است. اما به شکل دقیق تر اطلاعات افراد تحت تکفل سرپرست خانوار نیز پایش خواهند شد.

وی درباره شروع پرداخت تسهیلات وام اجاره مسکن، گفت: کوشش این است که قبل از سرانجام مرداد بتوانیم افراد را به بانک های عامل برای دریافت وام معرفی کنیم.

اصلانی ادامه داد: منابع محدود است و دسته بندی و طبقه بندی متقاضیان در ستاد ملی کرونا اجرا شده است. آنچه ملاک عمل قرار خواهد گرفت مستاجرانی است که بعد از 4 مرداد اجاره نامه تنظیم نموده اند که این افراد مشمول دریافت یاری ودیعه مسکن هستند. این تعداد وامی که در نظر گرفته شده است منابع کوچکی نیست و در این شرایط مالی اتفاق مهمی است که افتاده است و باید به فال نیک گرفت.

اصلانی با اشاره به اینکه میزان این وام از صندوق توسعه ملی تامین می گردد، شرح داد: بخشی از این وام می تواند در حوزه مشاغل صرف گردد تا توانمندی خانوار در حوزه کسب درآمد افزایش یابد تا افراد از پرداخت اجاره خود برآیند.

وی توضیح داد: اساس سیاستگذاری مبنی بر حمایت خانوارهاست، چه حمایت از مستاجران در تامین بخشی از هزینه اجاره بها و چه حمایت از مشاغل برای تقویت کسب درآمد، هردو آن ها منجر می گردد خانوار ها توانمند شوند و زندگی خود را در شرایط کرونا مدیریت نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1038

به "محدودیتی تازه بر سرراه پرداخت وام ودیعه اجاره مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیتی تازه بر سرراه پرداخت وام ودیعه اجاره مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید