سه اثر جهانی خراسان جنوبی بیشترین جهانگرد نوروزی را داشتند

به گزارش یادداشت سریع، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، سه اثر جهانی خراسان جنوبی بیشترین جهانگرد نوروزی را داشتند.

سه اثر جهانی خراسان جنوبی بیشترین جهانگرد نوروزی را داشتند

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به ورود بیش از سه میلیون جهانگرد به این استان در نوروز 1401 گفت: روستای خراشاد، باغ و عمارت اکبریه و قنات بلده فردوس که از آثار ثبت جهانی در خراسان جنوبی هستند، در صدر پذیرش جهانگرد نوروزی قرار گرفتند.

حسن رمضانی ادامه داد: بعلاوه جاذبه های طبیعی مثل ژئوپارک طبس، روستای خرو، چشمه مرتضی علی، روستای پلکانی یا ماسوله کویر نهبندان، باغستان فردوس و مجتمع آبگرم یا آب درمانی هلال فردوس جز مکانهای جهانگرد پذیر و پربازدید بودند.

وی گفت: نوروز سال جاری 9 هتل، 81 اقامتگاه بومگردی و 16 مهمانپذیر در این استان پذیرای جهانگردان و مسافران نوروزی بوده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: با توجه به حجم سفرهای نوروزی و ورود جهانگرد در تعطیلات نوروزی ضریب اشغال مراکز اقامتی در خراسان جنوبی به بیش از 80 درصد رسید.

وی اضافه نمود: با توجه به کنترل کرونا و واکسیناسیون گسترده قبل از نوروز پیش بینی میشد که ابتدای سال نو با موج گسترده سفرها روبرو شویم بویژه اینکه خراسان جنوبی جز استانهایی بود که از طرف وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی به عنوان مقصد سفر معرفی و به مردم توصیه شد که به این استان سفر نمایند لذا این موضوع افزایش سفرهای نوروزی را در پی داشت.

رمضانی گفت: شهرستانهای فردوس، طبس و بیرجند که کریدور ارتباطی بین چند استان کشور هستند با موج گسترده ورود جهانگردان روبرو شدند و ورود جهانگرد به استان بطور مستقیم یا غیرمستقیم به اقتصاد و معیشت جوانان محلی و جهانگردی منطقه یاری می نماید.

وی با اشاره به دستاوردهای مالی و اجتماعی سفرهای نوروزی گفت: مواردی مثل اسکان، راهنمای جهانگردی، برگزاری تور و حمل و نقل از خدمات جهانگردی است که باعث ایجاد آورده مالی برای جامعه میزبان می شوند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی گفت: از طرفی بعد از گذشت 2 سال که محدودیت های کرونایی را داشتیم با افزایش تقاضای سفر روبرو بودیم و افزایش نشاط اجتماعی با سفر کردن بین مردم به وضوح دیده شد که امیدواریم این موضوع شروع راهی برای معرفی بیشتر استان خراسان جنوبی و جذب جهانگردان داخلی و خارجی در طول سال باشد.

وی اضافه نمود: با توجه به قابلیت های بالایی که خراسان جنوبی در میراث طبیعی، تاریخی و فرهنگی دارد، فروش بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان صنایع دستی در این ایام و اشتغال غیرمستقیم در حوزه جهانگردی از اثرات مثبت و سازنده ورود جهانگرد و مسافر بوده است.

رمضانی درباره نواقص و کمبودهای این حوزه گفت: با توجه به اینکه سال جاری شاهد سونامی سفر بودیم بخش عمده جهانگردان و مسافران در چادرها و کمپ های موقت اسکان داشتند لذا کمبود سرویس بهداشتی بویژه در پارک ها و کمپ های اسکان محسوس بود و احتیاج است شهرداری ها در این زمینه بیشتر توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: آنچه قابل توجه است همگرایی دستگاه های اجرایی استان در ارتباط با ستاد اجرایی خدمات سفر بود که باعث شد خدمات رسانی و میزبانی از مسافران و جهانگردان ورودی با همه ظرفیت و توان و بصورت اخلاق مدارانه انجام گردد تا مسافران خاطره خوشی از سفر به خراسان جنوبی داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی خراسان جنوبی لغو بعضی پروازهای فرودگاه بیرجند در نوروز سال جاری را یکی از نواقص اساسی بیان کرد و گفت: لغو زیاد و تعداد محدود پروازها به نوعی بر ورود جهانگرد به استان تاثیر گذاشت.

منبع: همگردی
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2241

به "سه اثر جهانی خراسان جنوبی بیشترین جهانگرد نوروزی را داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه اثر جهانی خراسان جنوبی بیشترین جهانگرد نوروزی را داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید