مجوز دولت برای واردات مرغ با ارز 4200 تومانی صادر شد

به گزارش یادداشت سریع، هیأت دولت مصوب کرد واردات کالا های اساسی، ضروری و میوه شامل برنج، چای، دانه های روغنی، مغز گردو، بادام هندی، نهاده های دامی، دام زنده، گوشت گاو و گوساله بدون الزام به ارائه گواهی سایر دستگاه ها از جمله گواهی GMP انجام و در شبکه توزیع کشور عرضه گردد.

مجوز دولت برای واردات مرغ با ارز 4200 تومانی صادر شد

به گزارش ایسنا، در این جلسه که به ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار گردید، همچنین مقرر گشت میوه های گرمسیری و نارنگی نیز به وسیله شرکت های تعاونی مرزنشین و پیله وران از محل ارز حاصل از صادرات سال های 97، 98 و 99 خود بدون الزام به ارائه گواهی سایر دستگاه ها از جمله گواهی GMP انجام و در شبکه توزیع کشور عرضه شود.

هیأت وزیران سازمان دامپزشکی و حفظ نباتات را موظف کرد تمهیدات لازم برای آنالیز سریع ارزیابی قرنطینه ای را در مرز ها تدارک ببینند.

همچنین به موجب تصمیم دولت، واردات کالا های اساسی و ضروری یاد شده توسط شرکت های تعاونی مرزنشین و پیله وران از محل صادرات یکدیگر در سال های 97، 98 و 99 خارج از سهمیه ارزی و مقدار مشخص شده بوده و امکان واگذاری ارز حاصل از صادرات پیله وران و شرکت های تعاونی مرزنشین به سایر پیله وران و شرکت های تعاونی مرزنشین میسر می باشد.

شرکت های تعاونی مرزنشین و پیله وران که اقدام به درخواست ورود کالا یا صلح اظهارنامه های صادراتی و ثبت آماری نمودند، کارت های آنان برای واردات اقلام مذکور برطرف تعلیق می شود.

در راستای تسهیل واردات اقلام یاد شده، کارت های الکترونیک مبادلات مرزی مرزنشینان استان های آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان، کردستان و هرمزگان به صورت سیستمی برای یک دوره یکساله تا سرانجام سال 1400 تمدید می شود.

همچنین بازارچه های مرزی شرق کشور برای واردات کالا از تخفیف سود بازرگانی 20 درصد برخودار می شوند.

هیأت دولت در ادامه، به منظور ترمیم ذخایر استراتژیک گوشت سفید کشور و با هدف تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان، به شرکت پشتیبانی امور دام کشور اجازه داد تا 50 هزار تُن گوشت مرغ را با استفاده از ارز ترجیحی (4200 تومانی) خریداری و وارد کشور نماید.

اختصاص اعتبار برای بازسازی تأسیسات عمومی آسیب دیده از زلزله سی سخت

با تصویب هیأت وزیران، مبلغ یکصد میلیارد ریال اعتبار (30 هزار میلیارد ریال به صورت هزینه ای و 70 هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی سرمایه ای) به منظور تسویه تنخواه بابت تأمین هزینه های ضروری اولیه و بازسازی تأسیسات عمومی آسیب دیده ناشی از زلزله سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد، به سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان اختصاص یافت.

همچنین سازمان مذکور موظف شد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر فرایند بازسازی، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

حضور ایران به عنوان عضو ناظر در اتحادیه اقتصادی اوراسیا

دولت با توجه به اهمیت گسترش روابط تجاری با کشور های منطقه و اهمیت سهیم شدن کشورمان در همکاری های منطقه ای، با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر عضویت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اقتصاد اوراسیا به عنوان عضو ناظر موافقت کرد.

بر این اساس، وزارت امور خارجه مجاز است به عنوان ناظر در اتحادیه اقتصادی اوراسیا حضور یابد و مطالعه و آنالیز های لازم را درخصوص منافع و مصالح کشور درصورت عضویت در اتحادیه یادشده به عمل آورد.

لازم به ذکر است، اتحادیه اقتصادی اوراسیا با لازم الاجرا شدن معاهده اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال 2015 شروع به کار نموده است.

هدف این سازمان بین المللی یکپارچگی اقتصادی منطقه ای است و امکان جریان آزاد کالا، خدمات، سرمایه و نیروی کار را در چارچوب معاهده فوق و توافق نامه های دیگر بین اعضای خود فراهم می نماید.

کشور های ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه در حال حاضر عضو این اتحادیه می باشند و سایر کشور های منطقه ازجمله چین، هند، ترکیه، پاکستان نیز در صدد عضویت در اتحادیه مزبور هستند.

اصلاح مصوبه تخصیص اعتبار برای تکمیل عملیات سامانه انتقال آب از سد آزادشهر به سنندج

هیئت وزیران به منظور تأمین نظر هیئت آنالیز و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مصوبه مربوط به اختصاص اعتبار برای تکمیل عملیات سامانه انتقال آب از سد آزادشهر به شهر سنندج را اصلاح کرد.

به موجب این اصلاحیه، مقرر شد اعتبار اختصاص یافته، برای پیشگیری از تنش آبی و مدیریت خشکسالی در شهر سنندج به وسیله تکمیل عملیات سامانه انتقال آب از سد آزادشهر به شهر سنندج در استان کردستان هزینه شود.

تصویب هفت مورد از تصمیمات شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی

دولت به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، هفت مورد از تصمیمات این شورا را به تصویب رساند.

بر این اساس، بودجه سال 1399 سازمان های منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، قشم و ارس اصلاح شد.

همچنین صورت های اقتصادی سال 1398 سازمان های منطقه آزاد تجاری - صنعتی کیش، افرایند، انزلی، ارس و ماکو و صورت های اقتصادی سال های 1397 و 1398 سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار به تصویب رسید.

اجرای تعهدات دولت درخصوص افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون

هیات وزیران با هدف یاری به منظور اعطای تسهیلات به طرح های پیشران بخش تعاونی و یاری برای بهبود شرایط بانک توسعه تعاون، با افزایش سرمایه این بانک موافقت کرد.

به موجب این تصمیم، مصوب شد وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور حداکثر تا سرانجام سال 1399 در اجرای بند (د) تبصره (2) قانون بودجه سال 1399 کل کشور تا سقف مبلغ 5 هزار میلیارد ریال منابع حاصل از فروش سهام و دارایی های اقتصادی دولت را به عنوان افزایش سرمایه دولت به بانک توسعه تعاون پرداخت کنند.

اصلاح مصوبه مربوط به تسویه اعتبارات اسنادی مدت دار و بازتأمین به نرخ رسمی

هیات وزیران به منظور مشخص تکلیف وارداتی که سررسید پرداخت آن ها از تاریخ 21 فروردین تا 16 مرداد 1397 است، تصویب نامه موضوع تسویه اعتبارات اسنادی مدت دار (یوزانس) و بازتأمین (ریفاینانس) به نرخ رسمی را اصلاح کرد.

بر این اساس، در ارتباط با اعتبارات اسنادی مدت دار (یوزانس)، بازتأمین (ریفاینانس) و بروات اسنادی مدت دار که سررسید پرداخت آن ها تا تاریخ 16 مرداد 1397 و بعد از آن باشد، تأمین ارز به میزان کالای ترخیص شده حسب پروانه گمرکی مربوط به نرخ رسمی و از محل ارز های در دسترس بانک مرکزی منوط به تأیید دستگاه اجرایی ذی ربط خواهد بود. مواردی که در زمان گشایش مقرر گشته است ارز مربوط از سوی واردکننده (ارز متقاضی و ارز اشخاص) تأمین شود، مشمول این بند نمی شوند.

همچنین برای مواردی که سررسید پرداخت اعتبار اسنادی از تاریخ 22 فروردین لغایت 16 مرداد 1397 قرار گرفته باشد نیز فارغ از نوع تأمین ارز در زمان گشایش (ارز متقاضی / ارز اشخاص) تأمین ارز مشمول مفاد این بند خواهد بود.

علاوه بر این، تسویه اعتبارات اسنادی مدت دار (یوزانس و ریفایناس) مربوط به ماشین آلات و تجهیزات خط فراوری و مواد اولیه که سررسید پرداخت آن ها بین تاریخ 21 فروردین لغایت 16 مرداد 1397 بوده و واردکننده معادل ریالی اعتبارات اسنادی مذکور را در سررسید به حساب بانک، واریز و به وسیله بانک با فروشنده نیز تسویه شده است، به نرخ رسمی مندرج در تصویب نامه مربوطه خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1763

به "مجوز دولت برای واردات مرغ با ارز 4200 تومانی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز دولت برای واردات مرغ با ارز 4200 تومانی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید