مجله لانست: خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی برای سلامتی جهان خطرناک است

به گزارش یادداشت سریع، مجله لانست از مجلات پزشکی معروف انگلستان با انتشار مقاله ای نوشت، خروج آمریکا از سازمان بهداشت دنیای نه تنها غیرقانونیست، بلکه تهدیدی برای سلامت دنیا و آمریکا خواهد بود.

مجله لانست: خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی برای سلامتی جهان خطرناک است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، پژوهشگران از دانشگاه جورج تاون، دانشگاه ییل و انجمن بهداشت عمومی آمریکا در این مقاله اظهار داشتند، آمریکا زمانی به سازمان بهداشت دنیای پیوست که دو مجلس کنگره آمریکا قطع نامه سازمان ملل در سال 1948 میلادی را به تصویب رساندند. این قطع نامه مورد حمایت دولت های آمریکا نهاده شد. هری ترومن رییس جمهوری پیشین آمریکا این قطع نامه را به عنوان پایه قانونی الحاق آمریکا به سازمان بهداشت دنیای بیان نمود. اکنون خروج یک جانبه آمریکا از سازمان بهداشت دنیای، قانون آن کشور را نقض نموده است، چرا که این تصمیم مورد تصویب کنگره نیست. از سوی دیگر، در قانون مربوطه قید شده است که آن کشور باید برای سال اقتصادی جاری به تعهدات اقتصادی خود عمل کند، این بدان معناست که آمریکا باید تا خاتمه سال 2021 میلادی، بودجه اجباری خود به سازمان بهداشت دنیای را بپردازد.

در این مقاله نوشته شد، خروج آمریکا از سازمان بهداشت دنیای، پیامدهای جدی برای امنیت، دیپلماسی و نفوذ ایالات متحده خواهد داشت. با توجه به تاثیر زیاد سازمان بهداشت دنیای در سراسر دنیا، آمریکا به سختی بتواند دولت خود را از مدیریت و برنامه ریزی سازمان بهداشت دنیای جدا کند. برای نمونه، در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، 21 مرکز این ارگان با سازمان بهداشت دنیای رابطه همکاری دارند، آمریکا نیز منعقدکننده دو پیمان سازمان بهداشت دنیای بوده و شماری از ارگان های آمریکا همکاری تحقیقاتی مهم با سازمان بهداشت دنیای دارند، اگر روابط بین دو طرف متوقف گردد، بر این فعالیت ها ضربه وارد خواهد شد. راهبرد بهداشتی آمریکا برای مقابله سریع با شیوع بیماری های همه گیر نیز با آسیب جدی رو به رو می گردد.

این مقاله در خاتمه خاطر نشان کرد، بهداشت و ایمنی ایالات متحده و حتی دنیا به همکاری قوی با سازمان بهداشت دنیای احتیاج دارد. قطع روابط با سازمان بهداشت دنیای نه تنها خسارت بزرگی در این زمینه وارد خواهد نمود، بلکه سبب کاهش احساس ایمنی آمریکایی ها خواهد شد. هیچ کس نمی خواهد در زمانی که دنیا با رویداد اضطراری تاریخی رو به روست، شاهد چنین حوادثی نیز باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1114

به "مجله لانست: خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی برای سلامتی جهان خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجله لانست: خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی برای سلامتی جهان خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید