لیبی، اعلام نتایج رای گیری درباره سازوکار قدرت اجرایی

به گزارش یادداشت سریع، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی نتایج رای گیری درباره سازوکار انتخاب قدرت اجرایی واحد این کشور را در نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی بیان نمود.

لیبی، اعلام نتایج رای گیری درباره سازوکار قدرت اجرایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در اولین نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی که چندی قبل در تونس برگزار گشت، شرکت کنندگان در آن توافق کردند، انتخاباب پارلمانی و ریاست جمهوری لیبی در دسامبر 2021 برگزار شود. لازمه برگزاری این انتخابات وجود یک قدرت اجرایی یکپارچه در لیبی است که شرکت کنندگان در نشست تونس درباره آن بحث وگفت وگو کردند اما نتوانستند درخصوص مکانیزم آن به توافق برسند لذا قرار شد گفت وگوهای سیاسی دراین زمینه ادامه یابد. دومین نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی تحت نظارت سازمان ملل ملل از طریق مجازی برگزار گشت و سه پیشنهاد درباره مکانیزم انتخاب قدرت اجرای واحد مطرح شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نماینده دبیرکل سازمان ملل درامور لیبی نتایج رای گیری درباره پیشنهادهای مطرح شده نشست گفت وگوهای سیاسی درباره مکانیزم انتخاب قدرت اجرایی واحد لیبی را خاطرنشان کرد.

به نوشته پایگاه خبری الوسط - لیبیا، دربیانیه دیشب (15 آذر ماه) دفتر سازمان ملل در لیبی آمد ه است: به دنبال مشورت هایی که پنجشنبه و جمعه گذشته از طریق مجازی با اعضای نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی انجام شد. آنان به یکی از مکانیزم های مطرح شده برای انتخاب قدرت اجرایی واحد رای دادند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این بیانیه، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی طی یک نشست ویدئو کنفرانسی که با اعضای نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی برگزار کرد، نتایج رای گیری را اعلام و با آنان درباره برداشتن گام های بیشتر به گفت وگو نشست.

خانم ویلیامز استفانی نتایج رای گیری درباره مکانیزم انتخاب قدرت اجرایی واحد لیبی را به شرح ذیل خاطرنشان کرد:

از مجموع 75 عضو نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی 71 نفر در رای گیری شرکت کردند. یک نفر به دلیل بیماری نتوانست در این رای گیری شرکت کند و سه نفر دیگر هم از حضور دراین رای گیری خودداری کردند.

- 39 نفر به پیشهاد شماره 2 رای مثبت دادند. بر اساس این پیشنهاد، رئیس جمهور و نخست وزیر با رای مستقیم و به طور جداگانه انتخاب خواهند شد.

- 24 نفر به پیشنهاد شماره 3 رای مثبت دادند. طبق این پیشنهاد لیبی به 3 اقلیم تقسیم خواهد شد و هر اقلیم بیش از یک نامزد برای هر پستی (ریاست جمهوری و نخست وزیری) معرفی خواهد کرد، سپس طبق معیارهای سازمان ملل رای گیری درباره آنان انجام خواهد شد.

- 8 نفر هم به پیشنهاد شماره 10 رای دادند و 4 نفر هم از دادن رای خودداری کردند.

به گفته منابع لیبیایی هر پیشنهاد برای تصویب نهایی نیازمند رای مثبت 75 درصد اعضای نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی است.

این منابع تصریح کردند: در نشست آینده گفت وگوهای سیاسی پیشنهادهای شماره 2 و 3 به رای گذاشته خواهد شد تا مکانیزم نهایی برای انتخاب قدرت اجرایی مشخص شود.

قرار است نشست مجازی گفت وگوهای سیاسی لیبی طی چند روز آینده تحت نظارت سازمان ملل برگزار شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1353

به "لیبی، اعلام نتایج رای گیری درباره سازوکار قدرت اجرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، اعلام نتایج رای گیری درباره سازوکار قدرت اجرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید