ایران و چین در غرب و شرق آسیا منافع مشترک استراتژیک دارند

به گزارش یادداشت سریع، خبرنگاران: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دو کشور ایران و چین در غرب و شرق آسیا منافع مشترک استراتژیک با یکدیگر دارند، بنابراین بی تردید ما به رابطه با کشور چین به عنوان رابطه ای استراتژیک نگاه می کنیم.

ایران و چین در غرب و شرق آسیا منافع مشترک استراتژیک دارند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگاران، وانگ یی وزیر امور خارجه چین با علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در محل این مرکز برگزار گردید.

ولایتی رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی همکاری خود با وزرای خارجی چین، گفت: ما به کشور چین به عنوان کشوری که با آن سابقه طولانی همکاری و تعامل داریم نگاه می کنیم و این کشور تقریباً با یک فاصله در همسایگی ایران قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: دو کشور ایران و چین در غرب و شرق آسیا منافع مشترک استراتژیک با یکدیگر دارند و بنابراین بی تردید ما به رابطه با کشور چین به عنوان رابطه ای استراتژیک نگاه می کنیم و برای این کشور اهمیت زیادی قائلیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ضمن ابراز امیدواری نسبت به سفر رئیس جمهور چین به جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک، مطرح نمود: از شروع فعالیت در مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با حداقل 4 هیئت چینی دیدار نموده و در دوره تصدی وزارت امور خارجه من چند بار به چین سفر کردم و در دوره مسئولیت تحقیقات استراتژیک به چین یک بار سفر کردیم.

وی ادامه داد: قرار است در کنگره ای که در ماه آوریل برای آنالیز جاده ابریشم در چین برگزار خواهد شد، به این کشور سفر کنم.

در ادامه وزیر خارجه چین در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از ملاقات خود با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام، گفت: تعامل و همکاری گسترده دو کشور ایران و چین نشانه اهمیت توسعه مناسبات دو کشور و روابط راهبردی میان ایران و چین است.

1

منبع: تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 536

به "ایران و چین در غرب و شرق آسیا منافع مشترک استراتژیک دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و چین در غرب و شرق آسیا منافع مشترک استراتژیک دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید