خبرنگاران روحانی: ارج نهادن خبرنگار پاسداشت حقیقت است

به گزارش یادداشت سریع، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری ارج نهادن به خبرنگار را پاسداشت حقیقت دانست و تاکید کرد: در روزهای سخت کنونی، صف آرایی در برابر تحریف، صورتی از جانفشانی برای وطن و چهره ای روشن از میهن دوستی است.

خبرنگاران روحانی: ارج نهادن خبرنگار پاسداشت حقیقت است

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسن روحانی در پیامی به مناسبت هفدهم مرداد؛ روز خبرنگار، گفت: ایران در فشار حداکثری تحریم و تکاپوی بی وقفه تحریف، به روایت گرانی محتاج است که واقعیت را از زیر آوار سنگین تحریف بیرون بکشند تا امیدِ پایدار بر حقیقت، قضاوت ها و تحلیل ها را واقع بینانه تر کند.

وی روز خبرنگار را نه فقط گرامیداشت یک حرفه و یک تخصص که یادآور ارزش های سترگی چون حقیقت جویی و آگاهی بخشی خواند و افزود: در روزگار کنونی که اخبار جعلی و روایت های عاری از حقیقت، امید و اعتماد شهروندان را نشانه رفته است ما بیش از هر زمانه دیگری نیازمند جستجوی بی امان واقعیت، آگاهی بخشی و روایت غیرجانبدارانه هستیم.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه جهانِ ما و ایرانِ ما همچنان نیازمند انسان هایی است که حقیقت را بر هر تعلقی ترجیح بدهند و بر پیچیدگی ها، ابهامات و تاریکی های روزگار ما نور بتابانند، گفت: در ستیز روایت ها و در رویارویی داده های راست و دروغ و معتبر و نامعتبر، ایرانِ ما تمام قد به ستایش خبرنگارانی ایستاده که واقعیت را به تمامی چه با تلخ کامی ها و چه با کامیابی ها روایت می کنند.

روحانی شرح داد: باور داریم که آگاهی، سپری ستبر برای جامعه است و پناهی ایمن برای افکار عمومی که آینده ما به انتخاب ها و فرجام انتخاب ها، به بود و نبود آگاهی گره خورده است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران این روزها فراتر از مرزبانی حقیقت، مدافعان سلامت نیز بوده اند، اظهارداشت: قهرمانان رویارویی ایران با همه گیری کرونا را هم در بیمارستان ها و نظام سلامت، هم در بخش تولیدی اقتصاد و هم در اهالی رسانه می توان دید.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه تعهد اخلاقی به آگاهی بخشی و تلاش حرفه ای برای مدیریت افکار عمومی در بحران سلامت عمومی، خبرنگاری را به رکنی از مقابله با کرونا بدل کرده است، گفت: با یاد خبرنگاران و روزنامه نگارانی که آسمانی شدند و از میان ما رفته اند، احترام خود را به تلاش خبرنگاران در ایام سخت تحریم و کرونا و البته در تمام هفت سال گذشته اعلام می دارم و اطمینان دارم که در این سال پایانی نیز تقید خبرنگاران به حقیقت، پشتیبان فعالیت های دولت خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1151

به "خبرنگاران روحانی: ارج نهادن خبرنگار پاسداشت حقیقت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روحانی: ارج نهادن خبرنگار پاسداشت حقیقت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید