خبرنگاران تشخیص کرونا در مطب ها جایگاهی ندارد

به گزارش یادداشت سریع، -تهران -خبرنگاران- نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران گفت: در اختیار قرار دریافت کیت تشخیص سریع کرونا در مطب ها جایگاهی در کنترل بیماری ندارد و منبع درآمد برای این مراکز ایجاد می گردد.

خبرنگاران تشخیص کرونا در مطب ها جایگاهی ندارد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دکتر فرید کرمی روز پنجشنبه در یک نشست خبری که در محل انجمن آسیب شناسی ایران برگزار گردید، اضافه نمود: مطب ها باید رایگان اقدام به تشخیص کرونا از بیماران خود نمایند در غیر اینصورت برای همه بیماران ضروری نیست و فقط باعث افزایش درآمد مطب ها می گردد.

وی گفت: تشخیص تست کرونا باید در آزمایشگاه ها انجام گردد و روش سریع تشخیص کرونا در مطب ها درست نیست و به رسالت کاری آزمایشگاه ها آسیب می زند و همه بیماران احتیاج به آزمایش کرونا ندارند.

کرمی همچنین از دخالت متخصصان علوم پایه در کار آزمایشگاه ها انتقاد کرد و گفت: متخصصان علوم پایه شامل انگل شناس، حشره شناس، میکروب شناس و غیره مجاز به دریافت مهر نظام پزشکی نیستند و پایه پزشکی ندارند که در آزمایشگاه ها فعالیت نمایند.

وی توضیح داد: متخصصان پاتولوژی مسوول اداره کردن و فعالیت در آزمایشگاه ها هستند و متاسفانه بعضی از آزمایشگاه ها توسط متخصصان علوم پایه اداره می گردد که سررشته ای در پزشکی ندارند. در واقع با سلامت مردم بازی می نمایند.

نایب رئیس انجمن گفت: این کار غیر قانونی است و کسی که در آزمایشگاه کار می نماید باید متخصص پاتولوژی بوده و دوره پزشکی را گذرانده باشد، تشخیص درست بیماری باعث کاهش مراجعه مردم به مراکز درمانی و پایین آمدن هزینه های کمرشکن می گردد که باید توسط افراد متخصص انجام گردد.

کرمی اعلام نمود: اداره کردن بعضی از آزمایشگاه ها توسط متخصصان علوم پایه به معضل اصلی تبدیل شده و در واقع جان مردم را به خطر می اندازند.

به گفته کرمی، ارائه خدمات تشخیصی به بیماران توسط افراد غیر متخصص از توسعه بخش آری پاتولوژی جلوگیری می نماید و از وزارت بهداشت می خواهیم که به این قضیه ورود کند.

محمد علی برومند عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این نشست گفت: تشخیص کرونا در مطب ها قابل توجیه نیست و ما باید به کنترل اپیدمی کرونا یاری کنیم نه اینکه بر مسائل بیافزائیم.

وی گفت: همچنین تعرفه هر تست کرونا که در آزمایشگاه ها 30 هزار تومان است منطقی نبوده و باید اصلاح گردد زیرا بسیاری از این مراکز با توجه به شرایط مالی موجود دچار آسیب های زیادی شده و حتی بعضی از آنها ورشکسته یا تعطیل شده اند و واقعی نبودن تعرفه تا نیز بر مسائل می افزاید.

برومند تاکید نمود: بسیاری از دستگاه های آزمایشگاه ها نیز به تعمیر دارند و برای این کار پول نیست. کیت های مصرفی در این مراکز افزایش می یابد در حالیکه تعرفه ها واقعی تیست.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1675

به "خبرنگاران تشخیص کرونا در مطب ها جایگاهی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تشخیص کرونا در مطب ها جایگاهی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید