حساس ترین 48 ساعت در غرب آسیا

به گزارش یادداشت سریع، زندگی امروز- با انجام سه دربی حساس در سه کشور غرب آسیایی فوتبال سه کشور ایران، عربستان و قطر اوج هیجان را تجربه خواهد نمود.

حساس ترین 48 ساعت در غرب آسیا

ورزش سه نوشت: امشب در عربستان بازی بزرگ الهلال - النصر و فردا پرسپولیس - استقلال دراستادیوم آزادی؛ ودر قطر دربی الدحیل - السد با خیل ستارگان خارجی .

درعربستان: سابقه دشمنی الهلال و النصر بسیار طولانی است.دو باشگاه زرد و آبی پوش شهر ریاض که قبل از نزول ناگهانی النصر در دهه گذشته به همراه الاتحاد مثلث قدرت فوتبال این کشور را ساخته اند.

امشب این دو تیم درحداقل تفاوت امتیازی یک بازی حساس را برای قهرمانی رقابتهای لیگ عربستان برگزار می نمایند. جدال دو تیمی که در لیگ قهرمانان با استقلال و ذوب آهن هم گروهند. البته شش هفته تا اتمام لیگ عربستان به جای مانده اما در نهایت این بازی تا حد زیادی می تواند تکلیف قهرمانی را روشن کند.دو تیم پرستاره و متمول هستند و بازیکنان بزرگی مثل عبدالرزاق حمدلله (النصر)، بافاتیمبی گومیس(الهلال)، کارلوس ادواردو(الهلال)،احمد موسی (النصر)،نورالدین امربات(النصر) و البته سباستین جووینکو(الهلال). در جدول لیگ عربستان الهلال با دو امتیاز پیش است و یک تساوی در خانه النصر هم برای ادامه کار عالی است.این مسابقه امشب (22:10)از آنتن پخش می گردد.

درقطر: فرداشب مسابقه الدحیل - السد یک بازی بزرگ در سطح آسیاست که بین دو تیم اصلی و مدعی قطر در همه این سالها برگزار می گردد. السد در حال حاضر با 50 امتیاز صدرنشین است و با یک تساوی هم احتمالا به مقام قهرمانی خود در مسابقات سال جاری قطعیت می بخشد.اما دحیل با ستاره هایی مثل بن عطیه و ناکاجیما،معزعلی و العربی برای پیروزی به زمین خواهد آمد.بردی که روی فاریا و تیمش را 49 امتیازی خواهد نمود. اگر نتیجه بازی به سود السد به اتمام برسد آنها جشن قهرمانی شان را در استادیوم برگزار خواهند کرد چون با احتساب این بازی فقط سه ملاقات تا اتمام لیگ قطر باقی است و کار به سرانجام خواهد رسید. بازی مجذوب کننده هم گروه های استقلال و پرسپولیس را فرداشب از آنتن دیدن کنید.

در ایران: پرسپولیس و استقلال. مصاف هشتاد ونهم با توجه به شرایط این دو تیم در جدول رده بندی ، بی درنگ ما را به یاد جدال این دو تیم درتاریخ 28 دی ماه 1369 می اندازد ملاقاتی که مانند همین بازی در صورت فزونی استقلال در سرانجام نود دقیقه ، جای این دو تیم در صدر جدول جابه جا می شد و حالا پس از 29 سال دوباره این دو تیم در چنین موقعیتی به مصاف هم می فرایند . آن بازی به قضاوت مرحوم هادی دزفولی یکی از درگیرانه ترین بازی های این دو تیم به شمار می رفت که در نهایت با دو اخراجی و یک تساوی یک بر یک به سرانجام رسید.

پرسپولیس آن شب توانست صدقه سر پاس رو به جلوی زیبای فریبرزمرادی و ضربه استادانه پیوس جایگاه خود در صدر جدول حفظ کند و در نهایت به مقام قهرمانی دست یابد اما این بار استقلال در پی کسب نتیجه در مسابقه ایست که قبلا هم با وینفرد شفر آن را برده است. صد البته دربی آخرین بازی فصل نیست و حتی به صورت قطعی در مشخص قهرمان نقش ندارد چون 7 هفته سنگین دیگر بعد از دربی پیش روی هر دوتیم است.

منبع: زندگی روز
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2087

به "حساس ترین 48 ساعت در غرب آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حساس ترین 48 ساعت در غرب آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید