فراوری قطار ملی با استاندارد های بین المللی و فناوری بومی

به گزارش یادداشت سریع، رئیس جهاد دانشگاهی در بازدید از فرایند اجرای پروژه سیستم رانش واگن های مترو ابراز امیدواری کرد تا بعد از افتتاح قطار ملی با مشارکت کنسرسیوم شرکت های همکار قرارداد تامین 420 واگن منعقد گردد.

فراوری قطار ملی با استاندارد های بین المللی و فناوری بومی

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، رئیس جهاد دانشگاهی در بازدید از فرایند اجرای پروژه سیستم رانش واگن های مترو ابراز امیدواری کرد تا بعد از افتتاح قطار ملی با مشارکت کنسرسیوم شرکت های همکار قرارداد تامین 420 واگن منعقد گردد.

حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی با حضور در واحد علم و صنعت از پروژه سیستم رانش واگن های مترو بازدید کرد.

طیبی در این بازدید با تاکید بر اینکه پروژه فراوری واگن ملی یکی از پروژه های استراتژیک کشور است مطرح نمود: جهاد دانشگاهی در این پروژه ملی به عنوان مسئول طراحی و ساخت سیستم رانش واگن های مترو که بخش اصلی و فناورانه پروژه بوده، بسیار خوب عمل نموده و از برنامه زمان بندی جلوتر است.

وی با بیان اینکه در این پروژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رضایت کامل از عملکرد جهاد دانشگاهی دارد تاکید نمود: کوشش های جهاد دانشگاهی و شهرداری تهران در اجرای پروژه با رعایت استاندارد های بین المللی و فناوری بومی است.

رییس جهاد دانشگاهی بابیان اینکه امیدواریم بعد از افتتاح قطار ملی بتوانیم با مشارکت کنسرسیوم شرکت های همکار قرارداد تامین 420 واگن مورد احتیاج کشور را در فاز یک منعقد کنیم اضافه کرد: با انعقاد این قرارداد علاوه بر صرفه جویی قابل توجه ارزی و حل مشکل شرکت های متروی شهری برای هزاران نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می گردد.

طیبی روحیه جهادی، عزم ملی و استفاده از ظرفیت دانش آموختگان جوان دانشگاهی را رمز موفقیت جهاد دانشگاهی در اجرای پروژه های فناورانه ملی اعلام نمود و گفت: با یک برنامه منسجم در نظر داریم فناوری هایی که در قالب طرح های فناورانه کسب می کنیم به فراوری انبوه رسانده و بتوانیم با توسعه فناوری های کسب شده و ایجاد اشتغال جلوی خروج ارز از کشور را گرفته و ارزش اضافه کرده بالایی ایجاد نماییم.

رییس جهاد دانشگاهی در ادامه به ضرورت آزمایشگاه مرجع برای آزمایش تجهیزات ساخت داخل تاکید نمود و گفت: با مساعدت معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی آزمایشگاه آزمایش تجهیزات سیستم رانش مترو در جهاد علم و صنعت راه اندازی خواهد شد.

فراوری سه واگن قطار ملی تا 22 بهمن ماه

در ابتدای این نشست مهندس فرزی مدیر پروژه سیستم رانش واگن های مترو با تشریح فرایند اجرای پروژه گفت: پروژه با بالای 85 درصد پیشرفت در حال انجامست و با برنامه ریزی اجرا شده تا 22 بهمن ماه سه واگن و تا سرانجام سال هفت واگن، یک رام قطار ملی با تکنولوژی بومی به بهره برداری می رسد.

مدیر پروژه تاکید نمود: سیستم رانش که از بخش های تکنولوژیک پروژه است، توسط متخصصان جوان و با استاندارد بین المللی در حال انجام بوده و بخش اعظم پروژه جهت نصب انتقال داده شده است.

همچنین در این مراسم بخشی از تست های عملکردی سیستم رانش واگن های مترو در حضور رییس جهاد دانشگاهی انجام شد و وی از اجرای پروژه توسط مهندسان جوان جهاد دانشگاهی بازدید به عمل آورد.

لازم به ذکر است پروژه طراحی سیستم رانش واگن های مترو در قالب فراوری قطار ملی بر اساس تفاهم نامه مشترک شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با جهاد دانشگاهی و شرکت واگن سازی توسط محققان جهاد دانشگاهی علم و صنعت انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1611

به "فراوری قطار ملی با استاندارد های بین المللی و فناوری بومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری قطار ملی با استاندارد های بین المللی و فناوری بومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید