توافق با وزیر کشور برای افزایش سهم اتوبوس تهران

به گزارش یادداشت سریع، خبرگزاری خبرنگاران- شهردار تهران گفت: در توافقی که با وزیر کشور برای ارائه خدمت توسعه ناوگان حمل و نقل در بخش اتوبوس صورت گرفته، قرار است از 3600 دستگاه اتوبوسی که با تهاتر نفت به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه می گردد، سهم تهران 1200 دستگاه باشد.

توافق با وزیر کشور برای افزایش سهم اتوبوس تهران

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، علیرضا زاکانی در آیین رونمایی از 110 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران که با حضور رییس و اعضای شورای شهر تهران برگزار گردید، اضافه نمود: موضوع حمل ونقل عمومی در تهران بسیار حیاتی است؛ هم از بعد رفاه و آسایش برای شهروندان، هم از جهت کاهش ترافیک و هم از بعد زیست محیطی و مسائلی که قاعده مندی را به وسیله آن می توان دنبال کرد.

شهردار تهران اضافه نمود: مسائل این حوزه بعلاوه به علت فرسودگی ناوگان و عدم کفایت ارائه خدمت است که به واسطه نبود تجهیزات و زیرساخت ها رقم می خورد.

زاکانی ادامه داد: این حوزه باید در بخش خصوصی نیز مورد توجه قرار بگیرد و از این جهت کار امروز برای اقدام اساسی در جهت تامین این احتیاج یک آغاز است و 110 دستگاه اتوبوس امروز و 65 دستگاه دیگر نیز در هفته های آینده وارد خطوط می گردد.

او اضافه نمود: خبر خوب این است که بعد از 12 سال که دولت تعهدات خود را در بخش حمل و نقل عمومی انجام نمی داد، در توافقی که با وزیر کشور برای ارائه خدمت توسعه ناوگان حمل و نقل در بخش اتوبوس اجرا شده است، قرار شد از 3600 دستگاه اتوبوسی که با تهاتر نفت به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه می گردد، سهم تهران از این مقدار 1200 دستگاه باشد.

شهردار تهران اعلام کرد: دومین نکته نیز درباره یاری دولت این است که سهم یک هزار دستگاه اتوبوس برای بازسازی را به 2 هزار دستگاه ارتقا داد و این سه هزار و 200 دستگاه با احتساب اتوبوس های اضافه شده بخش خصوصی به سه هزار و 500 دستگاه می رسد. با 175 دستگاهی که بخشی از آن امروز اضافه شد و 100 دستگاهی که در آینده به خطوط اضافه می گردد تعداد اتوبوس های فعال به 3775 دستگاه خواهد رسید.

زاکانی اعلام کرد: هم اکنون 2100 اتوبوس فعال در خطوط وجود دارد و ما را به موقعیت اوج اتوبوسرانی در گذشته که در 210 خط 5000 دستگاه خدمت می کرد نزدیک می نماید. در کنار آن باید راستا دومی طی کنیم و آن به کارگیری اتوبوس برقی و تبدیل اتوبوس های دیزلی و گازی به برقی است. در این بخش نیز برای 50 دستگاه با بخش خصوصی قرارداد منعقد شده است و باید با همکاری با بعضی دستگاه ها بتوانیم راستا را برای بکارگیری اتوبوس های برقی ادامه دهیم.

او با بیان اینکه برای کاهش آلودگی هوا باید تغییر ریل به سمت مصرف عمومی در حوزه برق داشته باشیم، اضافه نمود: این آغاز راه است و کوشش ها در این راستا امکانی برای افق های نو فراهم می نماید.

شهردار تهران اضافه نمود: مذاکره با 16 شرکت فعال در بخش خصوصی انجام شده است تا به آن ها میدان دهیم و در شرایط منطقی، با تعییر شرایط و دلگرمی بیشتری با ما همکاری نمایند.

زاکانی ادامه داد: وجه همت شورای شهر و مدیریت شهری این است که گام به گام با ایجاد تسهیلات رضایتمندی و بهره مندی مردم از حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم. به حمل و نقل عمومی خودمان را متعهد می دانیم و کوشش این است که با توسعه حمل ونقل عمومی به ویژه اتوبوس این خدمت را استمرار بخشیم.

او اعلام کرد: باید با آغاز و همتی که در مدیریت شهری و عنایتی که دولت خدمتگزار با بر عهده گرفتن مسئولیت های خود انجام می دهد، کسری ها را با همت همگان و حضور جدی در این عرصه جبران کنیم و امیدواریم به سرعت روز های پرافتخار اتوبوسرانی را احیا و در جهت راستا برقی کردن اتوبوس ها و ایجاد تسهیلات بیشتر برای مردم حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2097

به "توافق با وزیر کشور برای افزایش سهم اتوبوس تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق با وزیر کشور برای افزایش سهم اتوبوس تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید