کوشش برای گسترش وهابیت در افغانستان؛ عربستان 100 مدرسه دینی می سازد

به گزارش یادداشت سریع، در حالیکه بعضی علمای افغانستان از شیوع افراطی گری در این کشور ابراز نگرانی می نمایند، عربستان در گامی جدید جهت گسترش وهابیت از ساخت 100 مدرسه دینی در افغانستان اطلاع داد.

کوشش برای گسترش وهابیت در افغانستان؛ عربستان 100 مدرسه دینی می سازد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جسیم محمدالخادی سفیر عربستان در کابل در ملاقات با فضل هادی مسلم یار رئیس سنای افغانستان گفت که سعودی در نظر دارد تا احداث دانشگاه بین الملل اسلامی در ولایت ننگرهار را شروع کند و ساخت100 مدرسه دینی دیگر را نیز در افغانستان کلید بزند.

سنای افغانستان در بیانیه ای به نقل از سفیر عربستان نوشت: پادشاه عربستان سعودی هزینه 35 برنامه توسعه ای و تاسیس صد مدرسه دینی را برای افغانستان منظور نموده است و بزودی کارعملی ایجاد دانشگاه بین المللی اسلامی افغانستان در ولایت ننگرهار را نیز شروع خواهد نمود.

عربستان در حالی ولایت ننگرهار را برای ساخت این دانشگاه مشخص نموده بود که، این ولایت مهمترین پایگاه گروه تروریستی داعش در افغانستان به شمار می رود و سعودی های برای ساخت این دانشگاه بودجه 500 میلیون دلاری در نظر گرفته اند.

چندی پیش نیز سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افغانستان از توافق با عربستان برای تحویل 99 هزار جلد کتاب آموزشی و تجهیزات برای کلاس های درسی خبر داده بود.

عربستان در حالی کوشش هایش را برای ایجاد مدارس دینی در افغانستان افزایش داده که بعضی از علمای افغانستان از تدریس دروس وهابیت در مدارس این کشور ابراز نگرانی نموده اند و از دولت افغانستان می خواهند تا از فعالیت مدارس دینی مروج وهابیت جلوگیری کند.

کارشناسان بر این باورند که عربستان سعودی به وسیله ایجاد دانشگاه و توزیع کتاب های آموزشی برای ترویج افکار وهابیت در افغانستان کوشش می نماید زیرا گروه های تکفیری جایگاهی بین مردم افغانستان ندارند و به همین دلیل حکام سعودی و بعضی از کشورهای عربی در کوشش هستند از این طریق پایگاه فکری برای جریان های تکفیری ایجاد نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1105

به "کوشش برای گسترش وهابیت در افغانستان؛ عربستان 100 مدرسه دینی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای گسترش وهابیت در افغانستان؛ عربستان 100 مدرسه دینی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید