کوشش آمریکا برای تعلیق خدمات کنسولی روسیه

به گزارش یادداشت سریع، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه خاطرنشان کرد که آمریکا از محدودیت های اِعمالی توسط روسیه سوء استفاده می نماید.

کوشش آمریکا برای تعلیق خدمات کنسولی روسیه

معاون وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت که آمریکا از اقدامات محدود کننده فعالیت های دیپلماتیک و نهادهای کنسولی که از سوی مسکو (به صورت تلافی جویانه) اعلام شده به عنوان بهانه ای برای تعلیق خدمات کنسولی روسیه استفاده می نماید.

این دیپلمات روسیه ادامه داد: ما مکرراً به آمریکایی ها هشدار داده ایم که در صورت عدم پاسخ مثبت به پیشنهادات ما در خصوص چگونگی تنظیم شرایط فعالیت نهادهای خارج از کشور، ممکن است اوضاع به طور جدی تغییر کند.

وی همچنین افزود که آمریکایی ها با سوء استفاده از این شرایط به عنوان بهانه ای برای تلافی مسائل مربوط به فعالیت های دیپلماتیک خود می پردازند.

ریابکوف اعلام کرد که با وجود فشارهایی که بر نهادهای روسی در آمریکا وارد می گردد، آن ها بدون محدودکردن خدمات کنسولی خود به فعالیت ادامه می دهند.

سرگئی ریابکوف تأکید کرد: ما تا آنجا که ممکن است، بدون پایین آوردن سطح خدمات کنسولی، به فعالیت خود ادامه می دهیم. آمریکا می توانست از تصمیم برای محدود کردن صدور ویزای غیر مهاجرتی و خدمات کنسولی خودداری کند، اما واشنگتن حاضر به سازش نیست. تا به امروز ما در اقدامات آمریکا چیزی جز اقدامات نمایشی ندیده ایم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1833

به "کوشش آمریکا برای تعلیق خدمات کنسولی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آمریکا برای تعلیق خدمات کنسولی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید