تسهیلات ویژه شرایط عادی کرونایی در دانشگاه خواجه نصیر اعلام شد

به گزارش یادداشت سریع، معاونت آموزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تسهیلات ویژه شرایط عادی کرونایی برای نیم سال 1400-1399 را اعلام کرد.

تسهیلات ویژه شرایط عادی کرونایی در دانشگاه خواجه نصیر اعلام شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تسهیلات ویژه شرایط عادی کرونایی برای نیم سال 1399-1400 را گفت.

پس از نیم سال 982 که دانشگاه ها بدلیل غافلگیری و عدم آمادگی، تسهیلاتی آموزشی را براساس نامه معاون آموزشی وزارت متبوع در نظر گرفتند، سیاست کلی دانشگاه های بزرگ کشور از ابتدای نیم سال 991 این بوده است که با برگشت به روال عادی، مقررات آموزشی بر اساس دستورالعمل ها و آیین نامه های آموزشی ذیربط در دانشگاه ها اعمال شوند.

شرایط جاری، به واقع عادی نیست، اما تا زمان حل مسائل مرتبط با شیوع بیماری کرونا باید از این پس آنرا شرایط عادی کرونایی در نظر گرفت. از آنجا که تاریخ اتمام این شرایط مشخص نیست، تداوم استفاده از راهکار ها موقت و مغایر با مقررات عادی، مسائل عدید های را به وجود خواهد آورد.

انتظار این است که در شرایط عادی کرونایی، همه افراد با آگاهی و آمادگی، خود را با این شرایط تطبیق داده و پیشبینی ها لازم را در برنامه کاری خود به عمل آورند. از سوی دیگر دانشگاه نیز با توجه به ویژگی های شرایط عادی کرونایی و با تلاش برای کمترین اختلال در رویه های عادی آموزشی، رویکردی توأم با انعطافپذیری و سهلگیری را در پیش خواهد

گرفت. نتیجه عملی این رویکرد، قواعدی است که می توان آن ها را تسهیلات ویژه شرایط عادی کرونایی نامید.

تسهیلات

مساعدت به دانشجویانی که به علل مرتبط با شیوع کرونا با مسائل آموزشی روبرو می شوند. درخواست ها باید از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان و با تکمیل فرم کمیسیون و ضمیمه کردن مدارک مورد نیاز صورت گیرد. این مکانیزم، روش اصلی برای حفظ چارچوب های اصلی آموزشی، در عین توجه به شرایط ویژه دانشجویان در شرایط عادی کرونایی خواهد بود.

امکان استفاده از مرخصی تحصیلی با احتساب تا قبل از شروع امتحانات. ذکر این نکته لازم است که مقررات مربوط به حداکثر تعداد دفعات استفاده از مرخصی با احتساب باید رعایت شود. همچنین برای دروس اخذ شده در ترم نباید نمره ای اعلام شده باشد.

مساعدت بیشتر به دانشجویانی که درخواست خود را با ارائه مدارک لازم به کمیسیون بررسی موارد خاص ارائه داده و در نیمسال 982 از مرخصی تحصیلی بدون احتساب استفاده نکرده اند.

کاهش شهریه ها برای گروه های مشخصی از دانشجویان براساس مصوبات هیأت أمنا و هیأت رئیسه دانشگاه این تسهیلات از طریق وبسایت های مدیریت های ذیربط اطلاع رسانی می شود.

تمدید زمان ثبت درخواست حذف اضطراری تا روز شنبه مورخ 13 دی ماه و زمان اجرای درخواست های حذف اضطراری ثبت شده تا روز سهشنبه مورخ 16 دی ماه در مورد دانشجویان جاری. دانشجویان مشمول مفاد این بند می توانند، در صورت تمایل، از امکان حذف اضطراری برای حذف یک درس عملی (کارگاهی یا تربیت بدنی) نیز استفاده کنند.

(در بازه تمدید شده حذف اضطراری، ممنوعیت حذف دروس عملی لغو میشود). لازم به ذکر است که در فرآیند حذف اضطراری، اعلام موافقت دانشکده مورد نیاز است و دانشکده هایی که ملاحظاتی در مورد برخی دروس دارند، از جمله دروس آزمایشگاهی که ممکن است تا به امروز پایان یافته باشند، میتوانند نظر خود را اعمال کنند.

اجازه حذف اضطراری یک درس به دانشجویان نوورود در مقطع کارشناسی در مهلت زمانی ذکر شده در بند 5) تعداد واحد های باقیمانده نمیتواند کمتر از 7 باشد).

اجازه حذف اضطراری یک درس به دانشجویان نوورود در مقاطع تحصیلات تکمیلی به شرط آنکه تعداد واحد ها از 6 کمتر نشود، در مهلت زمانی ذکر شده در بند 5.

عدم درج صفر غیبت در صورت عدم شرکت در امتحان پایانی

با توجه به برگزاری امتحانات پایان نیمسال به صورت غیرحضوری و تأکید قبلی بر کاهش سهم نمره امتحان پایان ترم، استاد درس میتواند در صورت غیبت دانشجو در امتحان پایان ترم، مجموع نمرات ارزیابی های اجرا شده در طول ترم را برای دانشجو به عنوان نمره نهایی (از صفر تا بیست) ثبت کنند.

چنانچه غیبت دانشجو در امتحان پایان ترم به علل پزشکی باشد، امکان استفاده از حذف پزشکی دروس از طریق کمیسیون موارد خاص طبق روال مقرر وجود دارد. در این حال لازم است به عدم ثبت نمره برای درس و ارسال مدارک پزشکی لازم توجه شود تا دانشجو با مسائل بعدی روبرو نشود. استفاده از حذف پزشکی فقط برای دروسی که سهم نمره امتحان پایان ترم آن ها به هر دلیل از نمره ردی در مقطع تحصیلی مربوطه بیشتر باشد (بر اساس استعلام از استاد درس) امکان پذیر است. طبیعتا نظر دانشکده در این خصوص در پیشخوان سامانه گلستان منعکس می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1457

به "تسهیلات ویژه شرایط عادی کرونایی در دانشگاه خواجه نصیر اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات ویژه شرایط عادی کرونایی در دانشگاه خواجه نصیر اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید