تروئیکای اروپایی موضع منفی خود درباره اسنپ بک را تکرار کرد، هیچ کس کوشش های مضحک آمریکا را جدی نمی گیرد

به گزارش یادداشت سریع، نماینده روسیه در سازمانهای بین المللی در وین، فضای شورای حکام آژانس هنگام آنالیز گزارش راستی آزمایی در ایران را مثبت گفت و اضافه کرد هیچ طرفی عملاً با کوشش های مضحک آمریکا همراه نیست.

تروئیکای اروپایی موضع منفی خود درباره اسنپ بک را تکرار کرد، هیچ کس کوشش های مضحک آمریکا را جدی نمی گیرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در رشته توییت هایی به انعکاس فضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی هنگام آنالیز گزارش راستی آزمایی در ایران پرداخت.

وی در توییتی در این خصوص نوشت: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی آنالیز گزارش راستی آزمایی در ایران را با توجه به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل شروع نموده است. لحن مثبت است. اتحادیه اروپا حتی قاطع تر حمایت از توافق هسته ای را اعلام نموده است. تروئیکای اروپایی موضع منفی خود درباره اسنپ بک را تکرار کرد. مذاکرات ادامه دارد.

او در توییتی دیگر درباره 4 نکته اصلی مباحث شورای حکام در مورد راستی آزمایی در ایران، نوشت: پشتیبانی از آژانس؛ حمایت از توافق هسته ای که باید حفظ گردد؛ ضرورت بازگشت ایران به اجرای کامل (تعهدات)؛ تاسف به دلیل موضع آمریکا.

دیپلمات روس در توییتی دیگر فضای شورای حکام در ارتباط با کوشش آمریکا برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران را اینطور توصیف کرد: مباحث در شورای حکام تایید می نماید که عملاً هیچ کس کوشش های مضحک آمریکا برای نشان دادن خود به عنوان یک مشارکت کننده خودخوانده برجام را جدی نمی گیرد. واشنگتن سال 2018، زمانی که از توافق هسته ای خارج شد، خود را از این صندلی محروم کرد.

پیش از این مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای خطاب به رئیس شورای حکام ابراز امیدواری کرد توافق ایران و آژانس به تقویت اعتماد دوجانبه منتهی گردد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود که ده روز پیش در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفته تأیید نموده که میزان این ذخائر در حال حاضر 2015 کیلوگرم است که نسبت به گزارش فصلی قبل این نهاد بین المللی 534 کیلوگرم افزایش یافته است.

در این گزارش همچنین تصریح شده میزان ذخائر آب سنگین ایران به کمتر از 130 تُن که میزان ذخائر مجاز برای این مواد ذیل توافق هسته ای برجام است. بدین ترتیب میزان ذخائر آب سنگین ایران برای اولین بار بعد از اعلام کاهش تعهدات این کشور به مفاد توافق هسته ای در محدوده مجاز در برجام قرار گرفته است.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آژانس اتمی همچنین گفته میزان ذخائر اورانیوم غنی شده ایران به بیش از 10 برابر میزان مجاز در برجام رسیده است.

مسئله دیگر در گزارش این نهاد بین المللی که در بیانیه گروسی هم به آن اشاره شد، اجازه ایران برای دسترسی به دو سایت است. آژانس اتمی در گزارش مدعی شده ایران اجازه دسترسی به یکی از این دو سایت برای نمونه برداری های محیطی را داده و بازرس های این سازمان طی روز های آینده در ماه سپتامبر و در تاریخی که بر سر آن با ایران توافق حاصل شده، از سایت دیگر هم دیدن نموده و نمونه برداری انجام خواهند داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1213

به "تروئیکای اروپایی موضع منفی خود درباره اسنپ بک را تکرار کرد، هیچ کس کوشش های مضحک آمریکا را جدی نمی گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تروئیکای اروپایی موضع منفی خود درباره اسنپ بک را تکرار کرد، هیچ کس کوشش های مضحک آمریکا را جدی نمی گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید