تأکید مقام روس بر اهمیت همکاری راهبردی با ایران در منطقه

به گزارش یادداشت سریع، رئیس کمیته اموربین الملل دومای دولتی روسیه در ملاقات امیرعبداللهیان روابط پارلمانی دو کشور را ممتاز ارزیابی کرد و توسعه همکاری راهبردی با ایران در منطقه را برای روسیه مهم خواند.

تأکید مقام روس بر اهمیت همکاری راهبردی با ایران در منطقه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، حسین امیرعبدالهیان وزیر امورخارجه کشورمان که در ترکیب هیأت رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران ، در مسکو حضور دارد، دیروز (چهارشنبه) با لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته اموربین الملل دومای دولتی روسیه، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، طرفین در خصوص روابط دوجانبه و پارلمانی، گفتگو و بر ضرورت تداوم رایزنی ها و همکاری های بین دو کشور تاکید کردند.

امیرعبدالهیان در این دیدار سفر رسمی دوجانبه رئیس جمهور کشورمان به مسکو را بیانگر اهمیتی خواند که جمهوری اسلامی ایران برای روابط با روسیه قائل است.

وزیر امور خارجه کشورمان بعلاوه با اشاره به دیدار روسای جمهور ایران و روسیه و مذاکرات مهم به عمل آمده روابط ممتاز دو کشور را در جهت مناسبات راهبردی خواند.

اسلوتسکی نیز روابط پارلمانی دو کشور را ممتاز ارزیابی و توسعه همکاری راهبردی با جمهوری اسلامی ایران در منطقه را برای روسیه مهم و بنیادین خواند.

شایان ذکر است علاوه بر سفیر کشورمان در روسیه ، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، نیز در این دیدار حضور داشت.

در انتها دیدار رضایی دعوتنامه رسمی جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را تسلیم همتای وی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2148

به "تأکید مقام روس بر اهمیت همکاری راهبردی با ایران در منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید مقام روس بر اهمیت همکاری راهبردی با ایران در منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید