بیرانوند: 9 فینال در پیش داریم ، نظر علی بیرو درباره سرمربی تیم ملی

به گزارش یادداشت سریع، مارتینز لیاقتش را داشت تا به عنوان بهترین دروازه بان دنیا شناخته گردد. صحنه آخری که در بازی فینال جام دنیای قبل از اینکه بازی به ضربات پنالتی کشیده بگردد، توپ را ا ز مهاجم حریف گرفت و آرژانتین را در فینال حفظ کرد، لیاقت او را نشان داد و ثابت کرد چه دروازه بان خوبی است.

بیرانوند: 9 فینال در پیش داریم ، نظر علی بیرو درباره سرمربی تیم ملی

محمد زارعی : به گزارش خبرنگاران؛ علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش تیم پرسپولیس در هفته های اخیر بار دیگر نشان داد از امادگی بالایی برخوردار است و اگر مهار پنالتی او در بازی با نفت مسجد سلیمان نبود، چه بسا پرسپولیس در ادامه بازی نمی توانست به پیروزی برسد. با بیرانوند به بهانه انتخاب مارتینز دروازه تیم ملی آرژانتین به عنوان بهترین دروازه بان دنیا گفت وگو کردیم که بحث مان به موضوعات مختلف از جمله شرایط پرسپولیس و تیم ملی کشیده شد. گفت وگوی بیرانوند با همهشری آنلاین را در ذیل می خوانید:

در مراسم teh best امیلیانو مارتینز دروازه بان تیم ملی آرژانتین به عنوان بهترین دروازه بان سال 2022 دنیا شناخت شد. نظرت در خصوص این انتخاب چیست؟

مارتینز لیاقتش را داشت تا به عنوان بهترین دروازه بان دنیا شناخته گردد. صحنه آخری که در بازی فینال جام دنیای قبل از اینکه بازی به ضربات پنالتی کشیده بگردد، توپ را ا ز مهاجم حریف گرفت و آرژانتین را در فینال حفظ کرد، لیاقت او را نشان داد و ثابت کرد چه دروازه بان خوبی است. البته یک نکته عجیبی هم وجود دارد.

چه موضوعی؟

فقط تعجب کردم که چرا مارتینز جزو ترکیب 11 نفر منتخب نبود!؟ وقتی شما به عنوان بهترین دروازه بان سال دنیا انتخاب می شوید طبیعی است که جزو ترکیب 11 نفره هم باشید ولی کورتوا دروازه بان بلژیک را جزو 11 نفر گذاشتند و از این بابت خیلی تعجب کردم. این چیزی است که هر ساله اتفاق می افتاد. نمی دانم معیارشان برای این کار چیست؟ چرا دروازه بان سال نباید جزو 11 نفرهم باشد!؟ چه اتفاقی افتاد کورتوا انتخاب شد؟ واقعا تعجب کردم.

آیا مارتینز الگوی تو است؟

نه مارتینز الگوی من نیست. من شرایط خاص خودم را دارم او هم شرایط خاص خودش را دارد. فوتبالش را از اروپا آغاز نموده و من فوتبالم را از آسیا آغاز کردم. حالا هر دروازه بانی سبک خودش را دارد. البته ممکن است هر کسی که دروازه بانی می نماید، بعضی کارهای یکسری گلرها را دوست داشته باشد و بعضی کارها را از او یاد بگیرد اما الگویش نباشد.

در بازی با نفت مسجد سلیمان عملکرد خوبی داشتی و پنالتی حریف را هم مهار کردی. به نظر بعد از چند بازی دوباره به روزهای خوب خودت برگشتی.

آمادگی ام را در بازی های قبلی هم داشتم اما به در چند بازی قبل کل تیم شرایط خوبی نداشت. هر اتفاقی هم افتاد باعث شد، کل تیم تمرکز نداشته باشد. در این شرایط هم نمی گردد کاری کرد. در بعضی بازی ها کل تیم تمرکزمان را از دست دادیم. خدا را شکرمی کنم که اینجا هستم. شرایطم هم خوب است و هر وقت پرسپولیس قهرمان شد، می توانم در خصوص خودم و عملکردم صحبت کنم.

کمال کامیابی نیا بعد از بازی با نفت مسجد سلیمان تاکید نمود تا خاتمه فصل 9 فینال پیش رو داریم. به همین موضوع اعتقاد داری؟

بله صد درصد ما 9 فینال داریم. از بازی با مسجد سلیمان استارت زدیم. 3 تا بازی خیلی مهم و حساس با تراکتور، سپاهان و مس رفسنجان داریم که باید هر 3 را با برد پشت سر بگذرانیم. کار خیلی سختی است، باید کوشش کنیم و زحمت بکشیم تا به هدفمان برسیم. ان شاءالله به آن چیزی که می خواهیم برسیم.

این هفته هم باید به مصاف تراکتور بروید. آن هم در شرایطی که در بازی رفت به این تیم باختید.

بازی رفت با تراکتور اتفاق هایی افتاد که تمرکزمان را از دست دادیم. امتیازآن بازی با توجه به اینکه در استادیوم آزادی بازی می کردیم خیلی برایمان مهم بود. می دانیم امتیازات این گونه بازی ها به خصوص وقتی میزبان هستیم، چقدر برایمان مهم است چراکه بعد ها خیلی حسرت آنها را می خوریم و می گویم ای کاش اینطور می شد، ای کاش آن طور می شد و آن امتیازات را در بازی های خانگی از دست نمی دادیم. به خصوص این مسایل در آخر فصل خیلی اهمیت پیدا می نماید.

با این حال باید بگویم الان تراکتور مربی کاربلد و با کلاسی دارد. یک مربی بین المللی که تاثیر زیادی در این تیم گذاشته است. در این چند سال هیچ گاه تراکتور را اینقدر تهاجمی ندیده بودم ولی حالا این تیم هفت امتیاز از صدر عقب است. 9 تا بازی هم تا اخر فصل مانده است. برای همین این مسابقه یک فینال برای هر دو تیم است که هر تیمی سه امتیاز را بگیرد می تواند یک جهش داشته باشد. ما هم روی نقطه ضعف و قوت آنها کار کردیم.

این روزها بحث انتخاب سرمربی تیم ملی بسیار داغ است به عنوان بازیکنی که سال ها در تیم ملی بازی می کنی در این باره چه صحبتی داری؟

برای تیم ملی الان مربی ایرانی می تواند گزینه خیلی خوبی باشد. دوست دارم مسوولان مربوطه کوشش نمایند مربی ایرانی بیاورند. وقتش است که به مربی خودمان بها بدهند. الان مربیانی داریم که بتوانند یاری نمایند. مسابقات جام ملتها فرصت خوبی برای مربیان ایرانی است تا به آنها میدان بدهیم. مثل مراکش که از مربی داخلی استفاده کرد، تاثیرش را هم دید. مربی داخلی الان هم از شرایط تیم ملی و فوتبال ما مطلع است. هم لیگ را می شناسد هم اخلاقیات بازیکنان تیم ملی را می داند. خیلی می تواند یاری کند. برای همین می گویم تا جایی که می توانند مربی تیم ملی داخلی انتخاب نمایند. همگی هم عرق ایرانی داریم. هر اتفاقی هم افتاد و نتیجه ای به دست آمد این طوری نباشد که فقط فشار روی مربیان تیم ملی باشد. خدای ننموده اگر اتفاق بدی هم برای تیم ملی افتاد فقط مربی مقصر نشان داده نگردد. همه یک خانواده هستیم. این یاری می نماید تیم ملی با مربی ایرانی هم پیروز باشد. ان شاءالله هر چه سریع تر یک مربی خوب ایرانی برای تیم ملی انتخاب گردد.

پس اعتقاد داری در این برهه مربی ایرانی برای تیم ملی بهتر است!؟

قرار هم نیست با تیم های اروپایی بازی کنیم. بازی جام ملتهای آسیا است. مربی تیم ملی باید کسی باشد که آسیا را بشناسد. تیم های ملی آسیایی را بشناسد تا را حت تر حریفان را بررسی نمایند تا اینکه کسی انتخاب گردد که با عدم شناخت از آسیا زمان بیشتری برای بررسی حریفان لازم داشته باشد. آنهم در شرایط فعلی که زمان زیادی تا آغاز مسابقات نداریم. برای همین کسی باید باشد که حداقل 2-3 سال اخیر تیم های آسیایی را بشناسد. بازیکنان حریف را بشناسد. این ها همه زمان بر است. برای همین هم است که می گویم اول گزینه ایرانی خوب و ایده ال است اما دوم اگر قرار شد مربی خارجی بیاورند، باید کسی باشد که در چند سال اخیر در آسیا کار نموده باشد مثلا در تیم های مثل کره جنوبی، ژاپن و قطر کار نموده باشد تا تیم های آسیایی را بشناسد. به طور مثال بگویم بنتو مربی کره جنوبی که به تازگی از این تیم جدا شده است. او تیم ملی ایران را خوب می شناسد زیرا خیلی با ایران بازی نموده است. سوای آن تمام حریفان ایران را هم خوب می شناسد به همین علت می گویم یک نفر باشد که تیم های آسیایی را بشناسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 اسفند 1401 بروزرسانی: 13 اسفند 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2394

به "بیرانوند: 9 فینال در پیش داریم ، نظر علی بیرو درباره سرمربی تیم ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیرانوند: 9 فینال در پیش داریم ، نظر علی بیرو درباره سرمربی تیم ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید