آخرین حضور فوتبال ایران در بحرین؛ جشن صعود به جام جهانی گرفتیم

به گزارش یادداشت سریع، فوتبال ایران در آخرین حضور خود در بحرین جشن صعود به جام جهانی جوانان (2017 - کره جنوبی) را برگزار کرد.

آخرین حضور فوتبال ایران در بحرین؛ جشن صعود به جام جهانی گرفتیم

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، در سال 2016 بود که وزارت ورزش و جوانان برای عزیمت تیم ملی فوتبال جوانان ایران به مربیگری امیر حسین پیروانی به بحرین میزبان مسابقات جام ملت ها و انتخابی جام جهانی مردد بود و این به خاطر قطع روابط سیاسی دو کشور بود.

فدراسیون فوتبال ایران بعد از مذاکره با کنفدراسیون فوتبال آسیا اطمینان خاطر یافت که بحرین به نحو شایسته ای از تیم ملی جوانان میزبانی خواهد نمود و در نهایت اجازه داد تیم ملی جوانان برای حضور در مسابقات جام ملت ها و انتخابی جام جهانی راهی منامه گردد.

ایران در گروه قطر قهرمان دوره قبل با مربیگری سانچس و ژاپن و یمن به عنوان تیم دوم گروه به مرحله یک هشتم نهایی بازی ها صعود کرد. در مسابقاتی که ده نفره با تیم قطر یک بر یک مساوی کرد. برابر ژاپن به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت و مقابل یمن هم یک بر صفر پیروز شد. شاگردان امیر حسین پیروانی در این مرحله دو بر صفر ازبکستان را شکست دادند و به جام جهانی صعود کردند. ایران در بازی نیمه نهایی با نتیجه 6-5 در برابر عربستان باخت و از صعود به ملاقات پایانی باز ماند و به همراه ویتنام مشترکا به عنوان سومی دست یافت و به جام جهانی صعود کرد. در بازی نهایی هم ژاپن با یک گل از سد عربستان گذشت و قهرمان شد.

به واقع آخرین حضور فوتبال ایران در بحرین با خاطرات خوشی برای فوتبال ایران همراه بود و امیدواریم این بار هم تیم ملی ارایه گر بازی های درخشانی در بحرین باشد و به دور بعدی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 صعود کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1868

به "آخرین حضور فوتبال ایران در بحرین؛ جشن صعود به جام جهانی گرفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین حضور فوتبال ایران در بحرین؛ جشن صعود به جام جهانی گرفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید