از مرگ یک اسطوره تا عیدی کی روش به ایرانی ها، رکورد یک فوتبالیست

به گزارش یادداشت سریع، خبرنگاران - گروه ورزشی: ایام نوروز سال 1395 هرچند برای بسیاری از ارگان ها و نهادها تعطیل کامل بود اما برای ورزشکاران روزهای شلوغ و پرمشغله ای بود. برگزاری اردوهای تیم های مختلف ملی، برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران ، تعیین شدن وضعیت میزبانی از تیم های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا از جمله مهمترین اتفاقات این تعطیلات بود که در زیر مروری بر آنها خواهیم داشت:

از مرگ یک اسطوره تا عیدی کی روش به ایرانی ها، رکورد یک فوتبالیست

اول فروردین:

* پایان کار دوومیدانی جانبازان با 35 مدال

تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولین کشورمان با کسب 13 مدال طلا، 12 نقره و 10 برنز به کار خود در مسابقات بین المللی امارات پایان داد. کاروان ایران با 43 ورزشکار در این رویداد بزرگ ورزشی که پس از پارالمپیک و مسابقات جهانی، سومین مسابقه بزرگ در دوومیدانی معلولین به شمار می رود، حضور یافت و با کسب 35 مدال رنگارنگ به کار خود در این مسابقات پایان داد.

* مدال نقره برای حمیده عباسعلی

در پایان سومین مرحله از رقابتهای لیگ جهانی کاراته نمایندگان کشورمان پیروز به کسب یک مدال نقره شدند. حمیده عباسعلی در وزن 68+ کیلوگرم زنان با شکست همه رقبا راهی دیدار نهایی شد. در این وزن 31 کاراته کا حضور داشتند که وی دور نخست استراحت داشت و سپس کاراته کاهای اکوادور ،اکراین و اسلواکی را شکست داد و به فینال راه یافت.

* امید نوروزی المپیکی شد

فرنگی کار وزن 66 کیلوگرم ایران با غلبه بر کشتی گیر هندی در مرحله نیمه نهایی رقابتهای انتخابی المپیک در قاره آسیا به دیدار پایانی این وزن راه یافت و سهمیه المپیک را کسب کرد. البته نوروزی در دیدار فینال مغلوب شد و مدال نقره گرفت.

* کمیل قاسمی به المپیک راه یافت

آزادکار سنگین وزن ایران با غلبه بر حریف چینی خود در رقابتهای گزینشی المپیک در قزاقستان به فینال رقابتهای وزن 125 کیلوگرم راه یافت و سهمیه المپیک 2016 ریودوژانیرو را کسب کرد.

* دوومیدانی صاحب ششمین سهمیه المپیک شد

حمیدرضا زورآوند، نماینده ایران در مسابقات 20 کیلومتر پیاده روی قهرمانی آسیا که در ژاپن برگزار گردید توانست سهمیه المپیک را کسب کند تا جمع دوندگان ایرانی حاضر در المپیک ریو را به عدد 6 برساند.

دوم فرورودین:

* اعزام شمشیربازان برای کسب سهمیه المپیک

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران به منظور حضور در آخرین رقابت های گزینشی المپیک ریو راهی کره جنوبی شد. عابدینی و پاکدامن با راهنمایی پیمان فخری در رقابت های جایزه بزرگ جهانی و انتخابی المپیک کره جنوبی شرکت کردند.

سوم فروردین:

* بمب گذاری در بروکسل

انفجار چند بمب در بروکسل اوضاع بلژیک را بحرانی کرد. پس از این اتفاق که منجر به کشته شدن چند شهروند بلژیکی شد، اتحادیه فوتبال این کشور تمرینات تیم ملی بلژیک که خود را برای دیدار با پرتغال آماده می کرد لغو کرد.

* حضور یک دختر در تمرین تیم ملی فوتبال

تمرینات تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با هند در شرایطی در زمین شماره یک استادیوم آزادی برگزار گردید که حضور یک دختر پنج ساله تمرین را تحت تاثیر قرار داده بود. این دختر مورداستقبال کی روش و بازیکنان تیم ملی نهاده شد.

* تبریک نوروزی رئیس جهان فوتبال

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا با ارسال نامه ای به فدراسیون های عضو فیفا که نوروز را جشن می گیرند، نوشت: به دنبال شروع فصل بهار و همچنین شروع سال جدید، بهترین آرزوها را برای تان در جشن شگفت انگیز نوروز همراه با خانواده و دوستان تان دارم و امیدوارم شادابی و نیرومندی حاصل از شروع این فصل در ماه های پیش روی آن ادامه پیدا کند.

* مقام پنجم برای بانوان والیبال نشسته ایران

تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران با غلبه بر تیم کانادا به عنوان پنجم رقابت های جام بین قاره ای دست یافت. بانوان والیبالیست کشورمان با حساب 3 بر یک و با نتایج (25 بر 20)، (19 بر 25)، (25 بر 21) و (25 بر 11) برای دومین بار مقابل تیم کانادا به فزونی دست یافتند و در صندلی پنجم مسابقات نهاده شدند.

چهارم فروردین

* والیبال نشسته ایران قهرمان جام بین قاره ای چین شد

تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران با غلبه بر برزیل و به نمایش گذاشتن دیداری تماشایی، به عنوان قهرمانی رقابتهای جام بین قاره ای دست یافت. در این دیدار ملی پوشان ایران با نتیجه قاطع سه بر صفر بر تیم برزیل غلبه کردند و با اقتدار جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر بردند.

پنجم فروردین

* کرایف تسلیم مرگ شد

یوهان کرایف که از چندی پیش به سرطان ریه مبتلا شده بود امروز پنجشنبه توان مبارزه با سرطان را از دست داد و در سن 68 سالگی به دیار باقی شتافت. کرایف متولد 25 آوریل سال 1947 بود. وی سه مرتبه به عنوان بازیکن سال اروپا انتخاب شده است (1971، 1973 و 1974) و از این حیث در کنار میشل پلاتینی و مارکو فان باستن رکورددار محسوب می گردد.

* سیدجلال حسینی به باشگاه صدتایی ها پیوست

سیدجلال حسینی مدافع تیم ملی فوتبال ایران با حضور در دیدار برابر هند تعداد بازیهای ملی خود را به عدد صد رساند تا از این حیث یک رکورد را به نام خود ثبت کند. این بازیکن پس از علی دایی، مهدی مهدوی کیا، علی کریمی و جواد نکونام، به عنوان چهارمین ایرانی به باشگاه 100 تایی ها فوتبال ملی جهان رسید و رکورد جالبی را در کارنامه فوتبالی اش به ثبت رساند. او نخستین مدافع تاریخ ایران است که چنین رکوردی را به دست می آورد و از این نظر افتخاری بزرگی را به نام خود رقم می زند.

* پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر هند

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی 4 بر صفر برابر هند صعود خود به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی را قطعی کرد. این پیروزی در شرایطی رقم خورد که تیم ملی اکثر نفرات اصلی و ستاره خود را در اختیار نداشت.

ششم فروردین

* دو مدال برای تیراندازان ایران

در مسابقات تیراندازی با کمان کاپ آسیا که در تایلند برگزار گردید در بخش فینال کامپوند مردان، اسماعیل عبادی و امید طاهری به مصاف هم رفتند که طی آن عبادی هم تیمی خود را شکست داد و به مدال طلا دست یافت. در این بخش از مسابقات و در دیدار رده بندی فرشته قربانی با متحمل شدن شکست برابر حریف خود از کسب مدال ناکام ماند. همچنین فینال دیدارهای انفرادی ریکرو بانوان مسابقات تیراندازی با کمان کاپ آسیا برگزار گردید که طی آن زهرا نعمتی در مصاف با کمانداری از روسیه مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد.

* تیم های میکس کامپوند و ریکرو ایران حذف شدند

در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات تیراندازی با کمان کاپ آسیا و در بخش میکس کامپوند تیم ایران با ترکیب اسماعیل عبادی و فرشته قربانیبا نتیجه 147 بر 144 مغلوب شد. همچنین در این مرحله و در بخش میکس ریکرو، ترکیب زهرا نعمتی و میلاد وزیری مقابل هند با نتیجه 5 بر 3 مغلوب شد. بدین ترتیب دو تیم میکس کامپوند و میکس رویکرو ایران از صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات کاپ آسیا در تایلند بازماندند.

* شکست استقلال برابر هاماربی سوئد

تیم فوتبال استقلال که برای برگزاری یک دیدار تدارکاتی راهی سوئد شده بود، در استادیوم اختصاصی تیم هاماربی به مصاف این تیم رفت و در نهایت با نتیجه 2 بر یک نتیجه را به حریف اروپایی خود واگذار کرد. برای تیم استقلال در این دیدار میثم مجیدی در دقیقه سوم از روی نقطه پنالتی گل زد.

هفتم فروردین

* بمب گذار انتحاری جان 29 نفر را در استادیومی در عراق گرفت

یک بمب گذار انتحاری جان 29 عراقی را در استادیومی در حومه بغداد گرفت. داعش مسئولیت این عملیات تروریستی را بر عهده گرفته است. در این انفجار که در شهر اسکندریه، جنوب بغداد، رخ داد، 29 تن جان خود را از دست دادند و 60 نفر هم مجروح شدند. بمب گذار به هنگام توزیع جوایز اقدام به انفجار بمب نموده است.

* اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال ایران اعلام شد

اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی والیبال به توضیح زیر است:

پاسورها: سعید معروف، مهدی مهدوی، علیرضا بهبودی، محمدطاهر وادی، علی نودوزپور

پشت خط زن: شهرام محمودی، امیر غفور، میکاییل تاجر، جواد حسین آبادی، امین علوی

لیبرو: فرهاد ظریف، مهدی مرندی، محمدرضا موذن، مصطفی حیدری

سرعتی: محمد موسوی عراقی، عادل غلامی، آرمین تشکری، مصطفی شریفات، سامان فائزی، مسعود غلامی، مهدی رنجبر، علی شفیعی و محمد فلاح

دریافت نماینده: حمزه زرینی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، فرهاد نظری افشار، علیرضا مباشری، رحمان داودی، مجتبی میرزاجانپور، محمد جواد معنوی نژاد و مجتبی شبان

* عابدینی نایب قهرمان جهان شد

مجتبی عابدینی که بعد از کسب سهمیه المپیک به فینال مسابقات جایزه بزرگ جهانی کره جنوبی صعود کرد در این دیدار مقابل حریفی از آمریکا باخت و نایب قهرمان شد. دیدار نهایی مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ جهانی کره جنوبی در سئول برگزار گردید. در این دیدار مجتبی عابدینی که با غلبه بر دیگو اوکچیزی از ایتالیا فینالیست شده بود مقابل حریفی از آمریکا به نام درشوئیز به میدان رفت. عابدینی این دیدار را با نتیجه 15 بر 9 واگذار کرد و به عنوان نایب قهرمانی مسابقات دست یافت. مدال نقره مجتبی عابدینی در مسابقات جایزه بزرگ جهانی کره جنوبی اولین مدال تاریخ شمشیربازی ایران در این سطح از مسابقات به حساب می آید.

هشتم فروردین

* اعلام اسامی تیم ملی کشتی فرنگی

با تصمیم محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، سامان عبدولی و مهرداد مردانی در وزن 59 کیلوگرم و بشیرباباجان زاده و امیر قاسمی منجزی در وزن 130 کیلوگرم برای برای حضور در رقابت های گزینشی المپیک در نظر گرفته شده اند. رقابت های کشتی فرنگی گزینشی المپیک 2016 برزیل به صورت جهانی آدینه سوم اردیبهشت ماه به میزبانی مغولستان در شهر اولان باتور برگزار می گردد. در پایان این رقابتها سه نفر اول هر وزن مجوز حضور در المپیک ریو را کسب می نمایند.

* درخواست سرمربی تیم ملی فوتسال ایران

با تصمیم کادر فنی اردوی تیم ملی فوتسال ایران از پنجم اردیبهشت ماه با حضور 20 بازیکن در کمپ تیم های ملی در تهران شروع خواهد شد که سرمربی تیم ملی کشورمان برنامه های ویژه ای را برای اولین اردو در سال 95 در نظر گرفته است. محمد ناظم الشریعه در نامه ای به سیدرضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال خواهان انجام دیدار محبت آمیز ای در پایان اردوی اول شده و در اولین گام دو رقیب آسیایی به نام های ازبکستان و تایلند را پیشنهاد داده است.

* جواد محجوب نایب قهرمان شد

جودوکار شایسته تیم ملی کشورمان با کسب مدال نقره رقابتهای جایزه بزرگ تفلیس 180 امتیاز به داشته های خود در رنکنیگ المپیکی ها اضافه نمود. جواد محجوب نماینده کشورمان برای کسب مدال طلا به مصاف مارتین پاچک از سوئد رفت و در حالی که با اختلاف یک اخطار از حریف خود عقب بود در راه کوشش برای جبران و اجرای فن غافلگیر شد و در فاصله 27 ثانیه به پایان مبارزه با ضربه فنی بازنده و به مدال نقره دست یافت. نماینده کشورمان که پیش از این مسابقات با 726 امتیاز در مکان 21 رنکنیگ المپیکی ها قرار داشت، با این مدال نقره 180 امتیاز به داشته های خود اضافه نمود تا جواز حضور در المپیک ریو را برای خود قطعی کند.

* بهداد سلیمی تمریناتش را شروع کرد

بهداد سلیمی قوی ترین وزنه بردار جهان پس از گذشت 5 ماه از آسیب دیدگی شدید زانو با شرایط مطلوب جسمانی در دومین روز تمرین تیم ملی وزنه برداری در سال 95 امروز یکشنبه (8 فروردین) در کمپ تیم های ملی وزنه برداری حاضر شد و تمرینات گروهی خود را با سایر ملی پوشان شروع کرد.

نهم فروردین

* حذف دو بوکسور ایران در انتخابی المپیک

رقابت های بوکس کسب سهمیه المپیک چین با حضور 190 بوکسور از 30 کشور در شهر کیانان چین برگزار گردید که در چهارمین روز این رقابتها، پویا ناوی در وزن 52 کیلوگرم که در اولین مبارزه خود مقابل نماینده جزیره پیتکایرن (واقع در اقیانوسیه) به پیروزی رسیده بود در دیدار دوم خود مقابل هو جیانگوان از کشور میزبان رفت مغلوب شد. اسماعیل ارمشی در وزن 64 کیلوگرم به بوکسور قرقیزستانی باخت و حذف شد.

دهم فروردین

* دیدار پرسپولیس و السیب نیمه کاره ماند

دیدار تدارکاتی تیم های فوتبال پرسپولیس و السیب عمان پس از برخورد فیزیکی بازیکن میزبان و نیمه تمام ماندن بازی، با تک گل امید عالیشاه به سود پرسپولیس پایان یافت. این دیدار به دلیل برخورد بازیکنان در دقیقه 65 با سوت داور با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس پایان یافت. تک گل این دیدار توسط امید عالیشاه در دقیقه 11 به ثمر رسید.

* انوشیروانی سرمربی تیم ملی وزنه برداری شد

جلسه شورای عالی فنی وزنه برداری برگزار گردید که اعضای حاضر در این جلسه به سرمربیگری سجاد انوشیروانی در تیم ملی بزرگسالان رای مثبت دادند. پیش از این حسین توکلی سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران بود که پیش از سال جدید با تصمیم شورای فنی از سمتش برکنار شد. انوشیروانی که همزمان مربی تیم جوانان ایران هم هست باید در اولین آزمون راهنمایی تیم بزرگسالان ایران را درمسابقات قهرمانی آسیا که اردیبهشت ماه در ازبکستان برگزار می گردد را بر عهده بگیرد.

* پیروزی ایران برابر عمان و صعود مقتدرانه

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه تیم عمان را شکست داد تا ضمن کسب جواز حضور در جام ملتهای آسیا، به عنوان تیم اول به مرحله نهایی صعود کند. این بازی با نتیجه 2 بر صفر به سود ایران به اتمام رسید. سردار آزمون در دقایق 16 و 23 برای ایران گلزنی کرد.

یازدهم فروردین

* تبریک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک

وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک یک روز پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به مرحله نهایی جام ملت های آسیا و مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در پیغام های جداگانه ای این صعود را به تبریک گفتند.

دوازدهم فروردین

* شروع هفته بیست و چهارم لیگ برتر

هفته بیست و چهارم رقابتهای فوتبال لیگ برتر با برگزاری سه دیدار شروع شد. در یکی از این دیدارها تیم فوتبال ذوب آهن در تبریز برابر گشترش فولاد 4 بر 3 مغلوب شد. دیگر تیم تبریزی در تهران پیروز شد برابر سایپا به فزونی یک بر صفر برسد تا تراکتورسازی هم به جمع مدعیان اضافه گردد. دیدار تیم های سپاهان و ملوان با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

* انتقاد از وضعیت کارگران استادیوم های قطر

در گزارش 50 صفحه ای با عنوان روی زشت بازی زیبا به وضعیت نامناسب کارگران شاغل در قطر پرداخته شده است. در این گزارش به وضعیت 132 کارگری که حدفاصل فوریه و ماه مه سال گذشته در قطر کار می نمایند پرداخته که 99 تن از آنها در استادیوم ها شاغل بوده اند. اظهارات این کارگران نشان می دهد که آنها مجبور بوده اند در اماکن آلوده اسکان یابند و حتی بابت اجاره این اماکن پول بسیاری پرداخت نموده اند و گذرنامه های آنها هم با مشکل روبرو بوده ضمن اینکه حقوق آنها به درستی پرداخت نشده است.

سیزدهم فروردین

* زمان و مکان برگزاری دیدارهای تیم های ایرانی اعلام شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان و مکان برگزاری دیدار سه تیم ایرانی شاغل در رقابتهای فصل حاضر با تیم های عربستانی را اظهار داشت که بر این اساس بازی ها در سه کشور عمان، قطر و امارات برگزار می گردد.

گروه A - مسابقه 5:

20 آوریل 2016 (اول اردیبهشت)

الاتحاد عربستان - فولاد مبارکه سپاهان

استادیوم: جاسم بن حمد - دوحه قطر

زمان: ساعت 19

گروه B - مسابقه 5:

20 آوریل 2016 (اول اردیبهشت)

ذوب آهن اصفهان - النصر عربستان

استادیوم: سلطان قابوس - مسقط عمان

زمان: 20:30

گروه B - مسابقه 6:

4 مه 2016 (15 اردیبهشت)

النصر عربستان - ذوب آهن اصفهان

استادیوم : راشد - دوبی امارات

زمان: 21:15

گروه C - مسابقه 5:

19 آوریل 2016 (31 فروردین)

الهلال عربستان - تراکتورسازی

مکان: ثانی بن جاسم - دوحه قطر

زمان: 18:35

زمین برگزاری دو دیدار باقیمانده بین تیم های سپاهان مقابل الاتحاد عربستان و تراکتورسازی و الهلال عربستان متعاقبا اعلام خواهد شد.

* تبریک کی روش به فدراسیون فوتبال کشورش

کارلوس کی روش به فدراسیون فوتبال پرتغال به دلیل یکصدو دومین سالگرد بنیان این فدراسیون تبریک گفت. سرمربی تیم ملی ایران در پیغامی که بر روی صفحه فیسبوک خود منتشر نموده نه تنها به سالگرد تاسیس فدراسیون فوتبال اشاره نموده، همچنین گشایش خانه تیم های ملی پرتغال را نیز تبریک گفته است. کی روش نوشته است: پروژه خانه تیم های ملی پرتغال به پایان رسید که این می تواند برای آینده فوتبال کشور مفید باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 466

به "از مرگ یک اسطوره تا عیدی کی روش به ایرانی ها، رکورد یک فوتبالیست" امتیاز دهید

1 کاربر به "از مرگ یک اسطوره تا عیدی کی روش به ایرانی ها، رکورد یک فوتبالیست" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مرگ یک اسطوره تا عیدی کی روش به ایرانی ها، رکورد یک فوتبالیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید