حذف ناباورانه برزیل با کابوس پنالتی ، گلر کروات رویای سلسائو را هم بر باد داد

به گزارش یادداشت سریع، تیم ملی فوتبال برزیل که بیست و دومین دوره حضورش در جام جهانی را پشت سر می گذارد در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی قطر برابر کرواسی باخت و از دور مسابقات حذف شد.

حذف ناباورانه برزیل با کابوس پنالتی ، گلر کروات رویای سلسائو را هم بر باد داد

به گزارش خبرنگاران، نخستین ملاقات از مرحله یک چهارم نهایی بیست و دومین دوره رقابتهای فوتبال جام دنیای از ساعت 18:30 دقیقه امروز آدینه بین تیم های کرواسی و برزیل در استادیوم اجوکیشن سیتی دوحه برگزار گردید که طی آن دو تیم در 90 دقیقه به تساوی بدون گل رسیدند و پس از تساوی یک به یک در وقت های اضافه کار به ضربات پنالتی کشیده شد.

دو تیم در شرایطی گام در مرحله یک چهارم نهایی گذاشتند که کرواسی در ضربات پنالتی از سد ژاپن گذشته بود و برزیلی ها هم با چهار گل کره جنوبی را شکست دادند تا با اقتدار به مرحله بعد صعود نمایند.

زردپوشان آمریکای جنوبی که در تمام ادوار جام دنیای حاضر بوده اند امیدوار بودند برابر کرواسی به پیروزی راحتی دست پیدا نمایند اما نمایش فوق العاده نایب قهرمان دوره گذشته تصور آنها را نقش بر آب کرد.

در نیمه اول با وجود حملاتی که برزیلی ها انجام دادند اما دفاع خوب و عملکرد مطلوب درواه بان کرواسی این فرصت را به آنها نداد تا دروازه حریف اروپایی خود را باز نمایند.

نیمه دوم هم همین شرایط بر بازی حاکم بود و باوجود این که برزیلی ها بازهم تیم برتر میدان بودند و موقعیت های زیادی را ایجاد کردند اما کروات ها بدون اشتباه کار را پیش بردند و دروازه شان را همچنان بسته نگه داشتند.

در دقایق سرانجامی تیته از همه پتانسیل تیمش برای رسیدن به گل استفاده کرد و چند تعویض انجام داد تا شاید بتواند در 90 دقیقه کار را تمام کند اما نمایش کم نقص تیم اروپایی این اجازه را به آنها نداد تا کار به وقت های اضافه کشیده گردد.

در آخرین دقیقه وقت اضافه اول نیمار در یک دو با بازیکن خودی وارد محوطه جریمه حریف شد و پس از جا گذاشتن دروازه بان کرواسی از زاویه ای بسته دروازه حریف را باز کرد تا شادی را به اردوی پرافتخارترین تیم جام دنیای بیاورد.

در وقت اضافه دوم ماجرای بازی برعکس شد و این کرواسی بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و برزیل چشم به ضد حملات دوخته بود. نایب قهرمان دنیا که نمی خواست در این مرحله حذف شد کوشش زیادی کرد تا گل تساوی را به ثمر برساند و بالاخره در فاصله سه دقیقه مانده تا سرانجام بازی به هدف خود رسیدند.

کروات ها در دقیقه 117 در یک ضد حمله که با رهبری مودریچ صورت گرفت به وسیله پتکوویچ به گل تساوی دست پیدا کردند. ضربه این بازیکن که با پای چپ زده شد پس از برخورد به پای مدافع برزیل تغییر جهت داد و دور از دسترس دروازه بان به گل تبدیل شد

سرویس های خبریآخرین اخبار

آدینه 18 آذر 1401 - 21:25 GMT 17:55

جام دنیای

ترکیب تیم ملی آرژانتین برابر هلند

گرامیداشت روز حقوق بشر از سوی فیفا و سازمان دنیای بهداشت

اعلام ترکیب هلند مقابل آرژانتین

رکورد عجیب کرواسی در کشاندن بازی ها به وقت اضافه

لواندوفسکی: پاداش نمی خواهیم/ به خاطر پول به جام دنیای نرفتیم

آدینه / 18 آذر 1401 / 18:30 دسته بندی: دنیا ورزش کد خبر: 1401091812026 خبرنگار : 71575

گزارش ایسنا از جام دنیای 2022 قطر؛

کرواسی یک(4) - برزیل یک(2)/ پایکوبی کروات ها مقابل سلسائو در ضربات پنالتی

کرواسی یک(4) - برزیل یک(2)/ پایکوبی کروات ها مقابل سلسائو در ضربات پنالتی

ملاقات کرواسی و برزیل با تساوی یک بر یک به ضربات پنالتی کشیده شد و شاگردان دالیچ در ضربات پنالتی پیروز به صعود به نیمه نهایی شدند.

به گزارش ایسنا، در ملاقات نخست مرحله یک چهارم نهایی جام دنیای قطر، دو تیم کرواسی و برزیل برابر هم به میدان رفتند که گزارش این ملاقات را در زیر می خوانید:

کرواسی یک (4) - برزیل یک (2)

داور: مایکل اولیور (انگلیس)

استادیوم: اجوکیشن سیتی

گل: نیمار برای برزیل، پتکوویچ برای کرواسی

کارت زرد: دنیلو، کاسمیرو و مارکینیوش از برزیل، بروزوویچ از کرواسی

کارت قرمز: -

ترکیب کرواسی: دومینیک لیواکویچ (دروازه بان)، دیان لاورن، یاسکو گواردیول، لوکا مودریچ، بورنا سوسا (110- بودیمیر)، متئو کواچیچ (105- لاورو مایر)، ایوان پرشیچ، آندره کراماریچ (73- پتکوویچ)، جوزپ یورانوویچ، مارسلو بروزوویچ (114- اورسیچ) و ماریو پاسالیچ (73- ولاسیچ).

ترکیب برزیل: آلیسون (دروازه بان)، ادر میلیتائو (105- الکس ساندرو)، مارکینیوش، تیاگو سیلوا، دانیلو، کاسمیرو، لوکاس پاکتا (105- فرد)، نیمار، رافینیا (55- آنتونی)، وینیسیوس جونیور (65- رودریگو) و ریچارلیسون (84- پدرو).

نیمه نخست

ساعت 18:30 بازی با سوت داور انگلیسی شروع شد.

در دقیقه 5، شوت پشت محوطه جریمه وینیسیوس را لیواکوویچ به راحتی مهار کرد.

در دقیقه 21، نیمار خط دفاع کرواسی را به هم ریخت اما ضربه نه چندان خطرناک نیمار را دروازه بان کرواسی گرفت.

در دقیقه 42، ضربه ایستگاهی نیمار به دیوار دفاعی کرواسی برخورد کرد و تغییر مسیر داد اما باز هم لیواکوویچ توانست این توپ را مهار کند.

نیمه دوم

برزیل در این نیمه بازی را هجومی شروع کرد و می توانست در دقیقه 47 به گل برسد اما لیواکویچ مانع از گلزنی وینیسیوس شد.

در دقیقه 53، جرکت در عرض میلیتائو و اشتباه گواردیول می رفت که مدافع کرواسی به اشتباه دروازه خود را باز کند اما لیواکویچ به زیبایی و با پا توپ را برگشت داد.

در دقیقه 54، پاس ریچارلیسون به نیمار، این بازیکن را با دروازه بان حریف تک به تک کرد اما لیواکوویچ باز هم ستاره سلسائو را ناکام گذاشت.

در دقیقه 67، اشتباه مدافعان کرواسی سبب شد تا پاکتا با لیواکوویچ تک به تک گردد اما باز هم درخشش دروازه بان کرواسی این فرصت را از برزیلی ها گرفت.

در دقیقه 77، باز هم ریچارلیسون، نیمار را به دروازه بان حریف تک به تک کرد اما لیواکوویچ ضربه بغل پای نیمار را به کرنر فرستاد.

در دقیقه 80؛ کار ترکیبی برزیلی ها توپ را به رودریگو رساند و او توپ را برای پاکتا کاشت اما ضربه پای چپ این بازیکن را باز هم لیواکوویچ مهار کرد.

داور برای این ملاقات 4 دقیقه وقت اضافه اعلام نمود که دو تیم نتوانستند گلزنی نمایند و بازی به وقت اضافه کشیده شد.

وقت اضافی

برزیل در وقت اضافه نخست بازی را هجومی تر از حریف اروپایی خود شروع کرد اما ناتوانی هافبک ها و وینگرهای این تیم در بازیسازی باعث شد نتوانند فرصت جدی را در 15 دقیقه نخست وقت اضافی ایجاد نمایند.

در دقیقه 1+105، یک و دوهای متوالی نیمار با آنتونی و پاکتا باعث شد تا او با لیواکوویچ تک به تک گردد و پس از عبور از دروازه بان کرواسی، قفل دروازه این تیم را بالاخره باز کند و سلسائو را یک بر صفر پیش بیاندازد.

در 10 دقیقه ابتدایی نیمه دوم وقت اضافه کرواسی هجومی تر بود و سعی کرد با به زمین آوردن تمام مهاجمان خود، گل تساوی را به ثمر برساند اما آن ها نتوانستند موقعیت جدی روی دروازه آلیسون ایجاد نمایند.

در دقیقه 117، نفوذ اورسیچ از سمت راست با پاس در عرض این بازیکن برای پتکوویچ همراه شد که ضربه این بازیکن با برخورد به مارکینیوش و تغییر مسیر، دروازه آلیسون را باز کرد و گل تساوی شاگردان دالیچ را به ثمر رساند.

در دقیقه 2+120، روی کرنر ارسالی، توپ به کاسمیرو رسید و ضربه محکم او را باز هم لیواکوویچ مهار کرد تا در این ملاقات هم ستاره تیمش باشد و بازی را به ضربات پنالتی بکشاند.

ضربات پنالتی

ولاشیچ پنالتی اول کرواسی را زد و آن را تبدیل به گل کرد.

رودریگو پنالتی نخست برزیل را از دست داد و لیواکوویچ آن را مهار کرد.

لاورو مایر پنالتی دوم کرواسی را به گل تبدیل کرد.

کاسمیرو پشت ضربه پنالتی دوم برزیل نهاده شد و دروازه کرواسی را باز کرد.

مودریچ سومین پنالتی کروات ها را تبدیل به گل سوم کرواسی کرد.

پدرو سومین پنالتی سلسائو را گل کرد.

اورشیچ چهارمین گل کرواسی را در ضربات پنالتی به ثمر رساند.

مارکینیوش چهارمین پنالتی برزیل را به تیر زد تا سلسائو از جام دنیای حذف گردد.

تیم ملی فوتبال کرواسی با رسیدن به مرحله نیمه نهایی باید منتظر برنده ملاقات تیم های ملی آرژانتین و هلند باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 آذر 1401 بروزرسانی: 19 آذر 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2351

به "حذف ناباورانه برزیل با کابوس پنالتی ، گلر کروات رویای سلسائو را هم بر باد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف ناباورانه برزیل با کابوس پنالتی ، گلر کروات رویای سلسائو را هم بر باد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید