اسکورت هواپیمای حامل مقامات ارشد روسیه از سوی جنگنده های سوئیس

به گزارش یادداشت سریع، دو جنگنده نیروی هوایی سوئیس هواپیمای ویژه ریاست جمهوری روسیه را که راهی شهر مارسی در جنوب فرانسه بود، اسکورت کردند.

اسکورت هواپیمای حامل مقامات ارشد روسیه از سوی جنگنده های سوئیس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دو جنگنده نیروی هوایی سوئیس هواپیمای ویژه ریاست جمهوری روسیه را اسکورت کردند.

به نوشته وبگاه ایرلایونت دو فروند جنگنده نیروی هوایی سوئیس دوشنبه به مدت چند دقیقه هواپیمای ایلوشین-96 ویژه مقام های ارشد روسیه را در حالی که وارد حریم هوایی سوئیس شده بودند، اسکورت کردند.

در این هواپیما مقام های ارشد روسیه چون میخائیل بوگدانوف سخنگوی کرملین و یوری یوشاکوف مشاور ویژه رئیس جمهور روسیه و جمعی دیگر حضور داشتند و راهی شهر مارسی در جنوب فرانسه برای شرکت در مذاکرات بین امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بودند.

بر اساس این گزارش، وقتی این هواپیما وارد حریم هوایی سوئیس شد، دو فروند جنگنده از هر دو طرف و در ارتفاع 10.6 کیلومتری به آن نزدیک شدند. جنگنده های ارتش سوئیس پیشتر نیز هواپیماهای حامل مقام های ارشد روسیه را اسکورت نموده بودند.

رئیس جمهور فرانسه میخواهد در مذاکرات دوشنبه خود با همتای روس خود وی را به از سرگیری مذاکرات صلح با اوکراین ترغیب کند.

چندی قبل نیز ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور جدید اوکراین خواهان مذاکرات مجدد صلح با پوتین شد. رئیس جمهور اوکراین ماه گذشته با انتشار فیلمی در فیسبوک، پیشنهاد داد که با میانجیگری سران آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه نشستی بین او و همتای روس او در شهر مینسک برگزار گردد. (جزئیات بیشتر)

یوری یوشاکوف، دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه گفته که پوتین در این دیدار درباره مسائل مختلف از جمله ایران نیز رایزنی خواهد نمود.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 414

به "اسکورت هواپیمای حامل مقامات ارشد روسیه از سوی جنگنده های سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکورت هواپیمای حامل مقامات ارشد روسیه از سوی جنگنده های سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید