آیا باکتری های روده می توانند باعث آرتریت روماتوئید شوند؟

به گزارش یادداشت سریع، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو دریافته اند یک باکتری منحصر به فرد موجود در روده می تواند مسئول ایجاد آرتریت روماتوئید (RA) در افرادی باشد که در حال حاضر در معرض خطر ابتلا به بیماری خود ایمنی هستند.

آیا باکتری های روده می توانند باعث آرتریت روماتوئید شوند؟

کریستین کوهن، دکترا، دانشیار روماتولوژی، تیمی از محققان از بخش روماتولوژی را در این مطالعه رهبری کرد که در ژورنال Science Translational Medicine منتشر شده است.

محققان می گویند: ما می توانیم افرادی را که در معرض خطر ابتلا به RA هستند بر اساس نشانگر های سرولوژیک شناسایی کنیم و این نشانگر ها می توانند در خون وجود داشته باشند.

کوهن می گوید: سال ها قبل از تشخیص، زمانی که آن ها به آن آنتی بادی ها نگاه کردند، یکی از باکتری ها کلاس نرمال آنتی بادی است که ما معمولاً در گردش می بینیم، مشاهده شد.اما دیگری آنتی بادی است که معمولاً با مخاط خود مرتبط می کنیم، چه مخاط دهان، مخاط روده یا مخاط ریه باشد.

تعجب آور بود، به همین علت آنالیز کردیم کهآیا ممکن است چیزی در محل سد مخاطی وجود داشته باشد که باعث ایجاد RA باشد؟

با همین نگاه کشف یک باکتری نو به وسیله محققان، با یاری گروهی به سرپرستی بیل رابینسون در دانشگاه استنفورد رخ داد.

آنتی بادی های ایجاد شده به وسیله سلول های ایمنی از افرادی که نشانگر های خونشان نشان می داد و در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند را گرفتند و آن ها را با باکتری کشف شده، مخلوط کردند.

مدفوع افراد در معرض خطر برای یافتن باکتری هایی که به وسیله آنتی بادی ها برچسب گذاری شده اند هم نمونه گیری شد.

برای آزمایش بیشتر فرضیه، محققان از مدل های حیوانی برای میزبانی باکتری های تازه کشف شده استفاده کردند.

این آزمایش ها نشان داد، باکتری ها باعث می شوند مدل های حیوانی نشانگر های خونی افراد در معرض خطر ابتلا به RA را ایجاد نمایند.

بعضی از مدل ها توسعه RA تمام عیار را نیز نشان دادند.

کوهن می گوید: همکاران ما به رهبری دکتر ادی جیمز و جین باکنر از مؤسسه تحقیقاتی بنارویا تأیید کردند که سلول های T در خون افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید به این باکتری ها پاسخ می دهند، اما افرادی که سالم هستند به این باکتری ها پاسخ نمی دهند.

به وسیله مطالعات در انسان و مدل های حیوانی، ما توانستیم این باکتری ها را به عنوان المان مرتبط با خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید شناسایی کنیم. آن ها باعث ایجاد یک بیماری مشابه RA در مدل های حیوانی می شوند و در انسان، ما می توانیم نشان دهیم که این باکتری به نظر می رسد پاسخ های ایمنی خاص به RA را تحریک می نماید.

منبع: سایت مدیکال اکسپرس

خبرنگاران علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2336

به "آیا باکتری های روده می توانند باعث آرتریت روماتوئید شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا باکتری های روده می توانند باعث آرتریت روماتوئید شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید