آیا ارتباطی بین بیماری پارکینسون با کرونا وجود دارد؟

به گزارش یادداشت سریع، یک فوق تخصص عفونی درباره ارتباط بیماری پارکینسون با کرونا توضیحاتی داد.

آیا ارتباطی بین بیماری پارکینسون با کرونا وجود دارد؟

جمال میرزایی فوق تخصص عفونی در گفت وگو با خبرنگار در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان مبنی بر اینکه آیا فرد 72 ساله ای که پارکینسون دارد به کرونا مبتلا می گردد، گفت: همه افراد در هر سنی به کرونا مبتلا می شوند و هیچ فرقی بین آنان نیست.

او اضافه نمود: افراد نباید به منزل فرد 72 ساله ای که به پارکینسون مبتلاست بروند و در صورت رفتن باید اصول بهداشتی را رعایت نمایند؛ چرا که او بیش از دیگران در معرض ابتلا به کروناست.

مهم ترین و تاثیرگذار ترین عامل ابتلا به ویروس کرونا بیماری های زمینه ای مانند دیابت، بیماری های ریوی، بیماری های قلبی، سوء تغذیه و نداشتن تغذیه مناسب است.

1: نوشیدن مایعات یاری زیادی به حفظ دستگاه گوارش و تقویت ایمنی بدن می گردد. به همین منظور روزانه 6 الی 8 لیوان آب بنشوید و از مصرف مایعات سرد به صورت جدی پرهیز کنید.

2: در صورت بروز هر گونه علائم شبیه به سرماخوردگی هرچه سریع تر به مصرف غذا هایی مانند آش و سوپ به همراه آبلیموی تازه اقدام کنید و از خوردن فست فود و غذا های چرب بپرهیزید.

3: حتما استفاده از جوانه گندم، ماش و شبدر را در رژیم غذایی روزانه خود رعایت کنید.

4: از انواع میوه های خوشمزه مانند انار، پرتقال، گریپ فروت، لیموشیرین، لیمو ترش، نارنگی، نارنج، سیب و ... بهره ببرید.

متخصصان تغذیه و رژیم درمانی تاکید دارند از مصرف زیاد میوه جات پرهیز گردد؛ چرا که شانس ابتلا به کرونا را افزایش می دهند. بهترین روش مصرف میوه یک واحد در روز و در هر میان وعده به اندازه سه عدد است.

5: مصرف جوشانده آویشن و پونه کوهی برای تقویت سیستم ایمنی و مقابله با عفونت توصیه می گردد و سیستم ایمنی بدن شما را در مقابل این ویروس کشنده مقاوم خواهد ساخت.

ویروس کرونا؛ به وسیله نان منتقل می گردد؟

6: از هویج، کدوحلوایی، شلغم و لبو در غذا های روزانه بهره ببرید تا بدن شما در مقابل کرونا محکم گردد.

7: بهتر است بدانید که استفاده از غذا هایی که مقدار زیادی چربی و نمک دارند باعث ایجاد التهاب در مجاری تنفسی و جهت های هوایی می شوند؛ بنابراین از مصرف سوسیس، کالباس، سایر فست فود ها و غذا های چرب و سنگین پرهیز کنید.

8: مصرف منابع پروتئین مانند انواع گوشت ها به خصوص مرغ و ماهی، حبوبات یا تخم مرغ به صورت پخته کامل اهمیت زیادی دارد.

9: از انواع آجیل بسته بندی شده و بدون نمک بهره ببرید.

10: ویروس کرونا به دمای معمولی پخت (70 درجه سانتی گراد) حساسیت زیادی دارد؛ بنابراین به عنوان یک اصل کلی باید از مصرف محصولات حیوانی (شیر، تخم مرغ، گوشت قرمز، مرغ و ماهی) خام و کامل پخته نشده پرهیز کرد. متخصصان تغذیه می گویند: در صورتی که محصولات گوشتی به صورت کامل و با رعایت اصول بهداشتی مانند دستان تمیز پخته شوند ایمن است.

11: از ظروف، قاشق و چنگال شخصی بهره ببرید و حتما به یاد داشته باشید که قبل و بعد از مصرف غذا دستان خود را با آب و صابون یا مایع بشویید.

12: امکان انتقال ویروس کرونا به وسیله بسته های مواد غذایی وجود دارد؛ بنا براین قبل از مصرف غذا اصول بهداشتی ک همان شستن دست هاست را جدی بگیرید.

13: از تهیه مواد غذایی فله یا باز پرهیز کنید و به توصیه متخصصان تغذیه به هیچ عنوان به رستوران ها برای مصرف غذا تا زمان مهار کامل ویروس کرونا نروید.

14: در هنگام مراقبت و غذا دادن به افراد بیمار و بچه ها خردسال قبل و بعد از غذا دادن به آن ها دست های خود و بیمار را ضد عفونی کنید.

15: سیر، زنجبیل و سایر مواد غذایی توصیه شده اگر چه به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدانی مقوی که دارند می توانند در مقابل عفونت های باکتریایی و ویروسی مفید باشند، اما شواهد علمی مبنی بر مصرف آن در درمان بیماری ویروس کرونا وجود ندارد و بهتر است به صورت متعادل مصرف شوند.

ویروس کرونا؛ به وسیله فست فود و غذاهای حاضری منتقل می گردد؟

سازمان بهداشت جهانی توصیه می نماید برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به هیچ عنوان از منزل خارج نشوید و تا حد امکان از تردد های غیر ضروری در مکان های عمومی و شلوغ به صورت جدی پرهیز کنید.

شتشوی مداوم دست ها با آب و صابون یا مایع و پرهیز از روبوسی را جدی بگیرید تا به کرونا مبتلا نشوید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 926

به "آیا ارتباطی بین بیماری پارکینسون با کرونا وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ارتباطی بین بیماری پارکینسون با کرونا وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید