6 استراتژی کارآمد برای غلبه بر موانع موفقیت

به گزارش یادداشت سریع، موانع موفقیت می توانند جلوی راه هر کسی قرار گیرند، اما با بعضی از استراتژی ها می توان بر آن ها غلبه کرد.

6 استراتژی کارآمد برای غلبه بر موانع موفقیت

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، استیون کینگ، نویسنده مشهور آمریکایی، اولین رمان خود را پس از این که سی امین بار رد شد، در سطل آشغال انداخت، اما همسرش آن را از سطل درآورد و حالا این نویسنده با داشتن بیش از 50 کتاب در کارنامه خود به عنوان یکی از پیروز ترین نویسندگان بین المللی شناخته می گردد.

پر واضح است که غلبه بر موانع زندگی برای کینگ یک امر طبیعی شد.

مری آنینگ، تنها یکی از 2 کودکی بود که از میان 15 خواهر و برادرش در هنگام پناه دریافت در زمان طوفان جان سالم به دربرد؛ صاعقه باعث از بین رفتن همه اعضای خانواده او شد، اما مری توانست جان سالم به در ببرد.

پس از این حادثه، خانه کوچکشان که کنار دریا بود با طغیان دریا از بین رفت و او توانایی اقتصادی برای رفتن به مدرسه هم نداشت تا خواندن و نوشتن یاد بگیرد و با این وجود، در حال حاضر، یکی از مشهورترین کاشفان فسیل در عصر خودش است و وقتی زنان حتی اجازه رفتن به دانشگاه را نداشتند، به یکی از تأثیرگذارترین افراد در علم دیرینه شناسی تبدیل شد.

این مثال ها نشان می دهند که شما هرچه می خواهید باشید یا به هر چیزی می خواهید دست یابید، باید موانع موجود سر راه خود را پیدا نموده و از شر آن ها خلاص شوید، اما اگر این کار ها را انجام ندهید، در معرض خطر موارد زیر هستید:

ناامیدی مداوم از این که پیروزیت همواره از شما دور است یا اینکه نصیب افراد دیگر می گردد.احساس گناه از اینکه باید به پیروزیت های بیشتری می رسیدید، ولی مهارت، هوش، یا اعتماد به نفس لازم را ندارید.احساس غم و اندوه طاقت فرسا که باعث می گردد دیگر به فکر پیشرفت نباشید و دست از کوشش بردارید.مکالمات تکراری که بار ها و بار ها در ذهن شما انجام می شوندعصبانیت از اینکه افراد دیگر و رسیدن به خواسته هایشان از شما مهم تر هستند.استرسی که روی سلامت جسمانی، عاطفی و روانی شما تأثیر می گذارد چراکه هرگز به جایی که می خواهید نمی رسید.

این ها تنها چند مسئله است که نشان می دهد روبه رو نشدن و مقاومت نکردن در برابر موانع زندگی چه اثرات مخرب طولانی مدتی بر ذهن و سلامتی شما خواهد داشت، اما در ادامه، 6 استراتژی بسیار پیروز برای غلبه بر موانع زندگی و دستیابی به پیروزیت که می خواهید و مستحق آن هستید را به شما ارائه نموده ایم.

با دقت گوش کنید

به ندرت این اتفاق می افتد که به حرف دیگران با دقت گوش کنیم و حتی این امکان هم وجود دارد که به حرف های خودمان هم چندان با دقت گوش نکنیم.

بسکمک از افراد هستند که از بد بودن خود در یک زمینه می گویند، اما خیلی کم به چیزی که واقعا هستند، توجه دارند و ترجیح می دهند فقط به انتقاد از خودشان فکر نمایند تا اینکه به توانایی های خود یقین داشته باشند.

قبل از شروع به باور چیز های خوب، باید واقعاً بفهمید که به خودتان چه می گویید. چراکه موانع خبر نمی نمایند که سر راه زندگی شما قرار دارند. پس یک دقیقه وقت بگذارید و به افکار خودتان به صورت آزادانه گوش فرا دهید که کمتر مثبت هستند.

اگر به احساسات و افکار و اعمال منفی خودتان دقت کنید، متوجه خواهید شد که این موانع در زندگی شما و در افکارتان وجود دارند تا چه اندازه مخرب هستند.

به یاد داشته باشید که توانایی شما در تصمیم گیری، سلامتی، بهره وری، خلاقیت و حتی توانایی کسب درآمدتان تحت تأثیر افکار منفی قرار خواهند گرفت. بنابراین در این شرایط یک نفس عمیق بکشید، چون شما را در یک حالت آرام قرار می دهد و ذهنیت آرام برای غلبه بر مسائل ضروری است.

موانع واقعی را پیدا کنید

برای غلبه بر بعضی موانع، زمان، پشتکار، مهارت های جدید، عزم استوار و نظم ضروری است و بعضی دیگر را می توان در عرض یک ساعت رفع کرد.

بسکمک از افراد هستند که احساس می نمایند مسائل و موانع زیادی سر راه خود دارند، اما با مراجعه به یک روانشناس می فهمند که هیچکدام از چیز هایی که درک نموده بودند، مانع نبوده است و آن ها این تصور را داشتند.

ذهن ما دوست دارد ثابت کند که افکار ما درست هستند، اما وقتی ثابت گردد که طرز فکر ما اشتباه بوده است، متوجه خواهیم شد که اشتباه فکر می کردیم. بنابراین، باید اول از خودمان مدارکی بخواهیم تا ثابت گردد چیزی که به آن فکر می کنیم، یک مانع واقعی است یا ما آن مشکل کوچک را به عنوان یک مانع برای خود محسوب می کنیم.

برداشت های خود را تغییر دهید

اگر می خواهید برداشت خودتان از یک مانع را تغییر دهید، باید از خودتان شروع کنید و برای این کار می توانید اعتقاداتتان درباره خودتام را بنویسید و آن ها را از دید یک نفر دیگر مقایسه کنید. در این مرحله اگر اعتماد به نفس کافی نداشته باشید، می توانید احساس خواهید کرد که دیگران فقط رفتار خوبی با شما دارند، اما باید نظر خود را برداشت خود را تغییر دهید چراکه شما همان فردی هستید که دیگران او را دوست دارند.

اختلاف بین آنچه دیگران در خصوص شما می دانند و آنچه شما از خودتان می دانید، اولین ابزار مبارزه شما با موانع است پس اگر می خواهید با چیز هایی که مانع شما می شوند، مبارزه کنید، اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و برداشتتان از شخصیت خود را تغییر دهید. سطح اطمینان کافی به شما کمک می نماید تا موانع را از پیش رو بردارید.

اعتقادات جدید بسازید

اگر دوست دارید آن ها را مانترا، اعتقادات، طرز تفکر یا نگرش بنامید، اما باید اطمینان حاصل کنید که شما دارای یک اعتقاد اصلی هستید که شما را در راستاتان نگه می دارد و باعث می گردد موانع را از راستا خود بردارید.

لازم نیست عقیده یا باوری که در خود ایجاد می کنید، پیچیده باشد. مهم این است که هروقت به یاد این عقیده می افتید، حس کنید که کار عظیمی انجام داده اید و می توانید به بهترین مرتبه برسید و به قدرت خود افتخار کنید.

اهداف واضح برای خود در نظر بگیرید

دانستن، باور داشتن و همچنین فکر کردن به این که شما انسان عظیمی هستید تنها لازمه از پیش رو برداشتن موانع نیست و اگربرنامه ای نداشته باشید هنگام رویارویی با موانع زندگی به مشکل خواهید خورد. به این ترتیب وقتی صحبت از موانع می گردد، این اهداف روشن هستند که شما را در برداشتن آن ها از راستا کمک خواهند کرد.

پس اگر می خواهید از موانع به راحتی عبور کنید، به کیفیت اهداف خود دوباره نگاه کنید و ببینید آیا واضح هستند یا خیر؟ آیا نقشه رسیدن به اهدافتان برای دنبال کردن آسان است؟ بعد از این مراحل، مطمئن شوید که اهدافتان دارای گام های ملموس هستند و در نهایت، نتایجتان را ارزیابی کنید.

با عزم استوار با موانع عظیم روبه رو شوید

بعضی از موانع واقعی هستند و در زندگی اثرات زیادی می گذارند و هر چیزی را که در زندگی دوست دارید و از آن ها لذت می برید، از شما می گیرند. مرگ، طلاق، بیماری های تهدیدنماینده زندگی، تصادفات عظیم و تعدیل نیرو تنها مواردی هستند که با روبه رو شدن با آن ها احساس می کنیم زندگی به انتها رسیده است.

با این حال، حتی در این مواقع بعضی از افراد وجود دارند که با ظرافت خاص و با عزمی جدی، مشاغل جدید ایجاد می نمایند، یک تغییر بنیادی در زندگی خود می دهند و زندگی خود را به سمت و سوی بهتری راهنمایی می نمایند و عملی شگفت آور را از خود به جای می گذارند پس باید با نگاه کردن به زندگی آن ها درس گرفت و در برداشتن موانع زندگی عزمی استوار داشت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1361

به "6 استراتژی کارآمد برای غلبه بر موانع موفقیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 استراتژی کارآمد برای غلبه بر موانع موفقیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید