10 دعوای بزرگ در فیلم ها و سریال های مارول

به گزارش یادداشت سریع، در دنیای سینمایی مارول، انتقام جویان به همان اندازه که باید در برابر یک تهدید متحد شوند، با یک دیگر نیز می جنگند. با وجود بسیاری از شخصیت های بزرگ و دارا بودن مهارت های برتر جنگی، جای تعجب نیست که اعضای تیم بارها و بارها با یک دیگر سر و کله زده اند.

10 دعوای بزرگ در فیلم ها و سریال های مارول

در حالی که انتقام جویان بیشتر اوقات اختلافات خود را کنار می گذارند، چندین بحث و جدل، بقیه شخصیت ها و طرفداران را نگران کرده بود که شاید این قهرمانان هرگز این جدل ها را ختم به خیر نکنند.

از تنش های عاشقانه گرفته تا اختلاف نظر درباره مسائل اصلی، انتقام جویان تقریبا در مورد هر چیزی که ممکن بوده با یک دیگر مشکل داشته اند. همه درگیری ها به یک اندازه اوج نگرفته اند، اما برخی از آن ها منجر به شکست های بزرگی برای انتقام جویان شدند.

10. نگرانی های پپر در مورد تونی (مرد آهنین 3)

تونی استارک پس از آن که در نبرد نیویورک، مرگ را با چشمان خود دید، در مرد آهنین 3، در پایین ترین سطح خود ظاهر می شود. استارک با تکیه بر تجربه اش، آسایش و امنیت خود را فقط در یک چیز می بیند: لباس هایش. اعتماد او به فناوری، رابطه اش را با پپر، نامزدش که معتقد است تونی نگرانی ها و ترس هایش را نسبت رابطه شان در اولویت قرار می دهد، به جاهای ناخوشی می رساند. ناتوانی تونی در جدا کردن روابط خود و محافظت از جهان، منجر به تنش در روابط او با پپر می شود و زنجیره ای از اتفاقات را آغاز می کند که منجر به جدا شدن کوتاه مدت این دو به دلیل از خودگذشتگی مخرب تونی می شود.

9. رودی در برابر تونی (مرد آهنین 2)

به نظر می.رسد تونی استارک در راستای ایجاد مجادله استراحت نمی کند. در مرد آهنین 2، تونی می فهمد که به دلیل مسمومیت با پالادیوم موجود در راکتور لباسش به آرامی خواهد مرد و تلاش می کند تا این مسئله را از نزدیکانش پنهان کند. دوست صمیمی او، رودی، از ناخوشی و بلا تکلیفی تونی ناراحت می شود و در جشن تولدش با او مجادله می کند و لباس تونی را می پوشد تا جلوی خرابکاری های او را بگیرد. پایان خشم رودی در برابر رفتارهای مخرب تونی و راز او باعث ایجاد تنش بین این دو دوست شد. با این حال، آن ها در نهایت پس از گفتگو در این مورد، با یک دیگر کنار آمدند.

8. آزاد کردن زمو به دست باکی (شاهین و سرباز زمستان)

باکی بارنز، برای پیداکردن ابر سربازان سرکش، هلموت زمو شرور را از زندان آزاد می کند و برای زدن رد آن ها از او کمک می گیرد. با این حال، اقدامات او خشم آیو را که دومین فرمانده دورا میلاجه (گارد سلطنتی واکاندا) است، به همراه دارد. آیو که به باکی کمک کرد تا از تداخل ایجاد شده در مغزش نجات یابد، از این ناراحت است که او مردی را که مسئول مرگ پادشاه سابق واکاندا، چاکا بود، آزاد می کند.

حتی وقتی زمو موافقت کرد که به زندان برگردانده شود، آیو، باکی را به دلیل خیانتش نبخشید. اگرچه امید است که آن ها با یک دیگر آشتی کنند اما ممکن است سال ها طول بکشد تا دوباره به روابط محبت آمیز خود برگردند.

7. نبیولا و گامورا (نگهبانان کهکشان قسمت دوم)

بزرگ شدن به عنوان دختر تانوس، خود به اندازه کافی سخت است اما مسئله اصلی نبیولا ناشی از زندگی زیر سایه گامورا، خواهر او و دختر محبوب تانوس بود. نبیولا که توسط تانوس طرد شد، به دنبال گامورا در سیاره ایگو می رود و او را به مبارزه فرا می خواند. در اینجاست که نبیولا دلیل ناراحت کننده خودش برای تعقیب گامورا را فاش می کند. بعد از هر اتفاقی که می افتاد، او فقط و فقط خواهرش را می خواست. به این ترتیب، نبیولا پیروز می شود با مسائل خود کنار بیاید و راهی را به سوی رستگاری آغاز کند.

6. اودین به دنبال انتقام (ثور: جهانی تاریک)

اودبن پس از حمله ملکیث و الف های تاریکی به آزگارد و زخمی کردن شدید اهالی و کشته شدن همسرش فریگا به دست آن ها، تصمیم به انتقام می گیرد. گوش او به حرف های ثور در مورد یافتن راهی صلح آمیز بدهکار نیست و اصرار دارد که به دنبال ملکیث برود و به تنهایی با او بجنگد. او ثور را از ترک آزگارد منع می کند تا زمانی که اطمینان حاصل کند که دیگر خطری آن ها را تهدید نمی کند. ثور قبلا با اودین اختلاف داشت اما با این حال از دستورات او پیروی می کرد. از طرف دیگر، برای اولین بار در ثور: جهانی تاریک، ثور به خاطر قلمروهای نه گانه از دستورات اودین سرپیچی می کند.

5. لباس، بی لباس (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه)

تونی استارک به عنوان مربی و جای پدر پیتر پارکر است اما این بدان معنی نیست که این دو هیچ وقت با یکدیگر مسئله ای ندارند. اندکی پس از حوادث فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، پیتر خود را سرگردان می بیند و هیچ جوابی در مورد زمان دقیق پیوستنش به انتقام جویان از تونی استارک دریافت نمی کند. تونی به صورت پنهانی و بدون اطلاع پیتر، به دنبال آدریان تومس جنایتکار بود.

وقتی تونی متوجه می شود که پیتر برای حمایت از او خودش را درگیر کرده، در مورد بی احتیاطی اش با او بحث می کند و لباسی را که به وی داده بود پس می گیرد. این، ضربه سختی برای پیتر بود اما این اقدام تونی به او درسی ارزشمند درباره ایستادگی روی پای خود بدون کمک دیگران داد.

4. ویژن در مقابل واندا (وانداویژن)

در وانداویژن، سریال انحصاری دیزنی پلاس، رابطه عاشقانه واندا مکسیموف و ویژن روی لبه تیغ قرار می گیرد، زیرا ویژن شک می کند که همسرش در حال پنهان کردن یک راز است. وقتی ویژن به سرنخ هایی پی برد که نشان می داد همسرش واندا در پس اتفاقات عجیب وست ویو قرار گرفته است، پس از خوابیدن بچه هایشان با واندا بحث می کند. در ابتدا واندا سعی می کند از سوالات شوهرش طفره رود. این مشاجره تا جایی پیش می رود که هر دو قصد درگیری با یک دیگر را می کنند و این موجب ایجاد لطمه به رابطه خوب آن ها می شود.

3. فداکاری در سیاره ورمیر (انتقام جویان: بازی پایانی)

کلینت بارتون و ناتاشا رومانوف از زمانی که کلینت، ناتاشا را با دادن شانسی مجدد به او کمک کرد، جدایی ناپذیر هستند. وقتی این دو در جستجوی سنگ روح به سیاره ورمیر می رسند، می فهمند که به دست آوردن سنگ، نیاز به یک فداکاری دارد. کلینت و ناتاشا بلافاصله هر دو داوطلب می شوند و هیچ کدام نمی خواهند دیگری برود. همین قضیه منجر به درگیری کلینت و ناتاشا می شود و آن ها سعی می کنند سرعت یک دیگر را کاهش دهند تا از قربانی شدن دیگری جلوگیری کنند. در این جا نه درگیری و مجادله این دو نفر، بلکه شرایط و عشق افلاطونی کلینت و ناتاشا نسبت به یک دیگر است که داستان را تراژیک می کند.

2. سازمان شیلد چه چیزی را پنهان می کند؟ (انتقام جویان)

انتقام جویان هنگامی که برای اولین بار برای مبارزه با تهدیدی که لوکی برای جهان به وجود آورد، دور هم جمع شدند، بلافاصله با شیلد متحد نشدند. بلکه به انگیزه های نیک فیوری و شیلد و سرمایه گذاری آن ها روی تسرکت شک کردند. تونی استارک و بروس بنر با تجربه درگیری های قبلی با دولت، سریع متوجه شدند که شیلد فکر هایی در سر دارد.

وقتی انتقام جویان فهمیدند شیلد تسرکت را به سلاح های غیرقابل مهار تجهیز کرده، درگیری به اوج می رسد. با مداخله مقداری کم از جادوی لوکی، کل تیم درگیر بحث و جدال شدیدی می شوند و دچار سوءظن نسبت به یکدیگر می گردند.

1. تمامیت کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

تنش ها در درون انتقام جویان پس از ماموریت ناپیروز در لاگوس که موجب شد سازمان ملل، پیش نویس توافق نامه سوکوویا را تهیه کند، دوباره آغاز شد و تیم را به دلیل اختلاف نظر در مورد مقررات از هم جدا کرد. از آن موقع، شرایط فقط بدتر و بدتر می شود. حوادث بین المللی، برخی دخالت های هلموت زمو و برخی حقایق نگران کننده در مورد قتل هاوارد و ماریا استارک، نه تنها تیم انتقام جویان را از بین می برد بلکه دوستی تونی استارک و استیو راجرز را خراب می کند. کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی فیلمی است که بر اساس یک بحث مهم ساخته شده و داستان در آن به یک نقطه عطف می رسد. عواقب این قضیه چنان فاجعه بار است که به شدت اعتماد بین انتقام جویان را خدشه دار می کند و تانوس با یک بشکن می تواند موقعیت آن ها را نامساعد کند.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1872

به "10 دعوای بزرگ در فیلم ها و سریال های مارول" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 دعوای بزرگ در فیلم ها و سریال های مارول" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 دعوای بزرگ در فیلم ها و سریال های مارول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید