گوگل مپ به مسیریابی اختصاصی برای دوچرخه سواری مجهز می گردد

به گزارش یادداشت سریع، در جهت یاری به توسعه پایدار، گوگل میخواهد بخش ناوبری ساده را با تمرکز بر مسیریابی دوچرخه سواران به گوگل مپ اضافه کند.

گوگل مپ به مسیریابی اختصاصی برای دوچرخه سواری مجهز می گردد

گوگل مپ سال هاست که جهتهای دوچرخه سواری را در نقشه نشان می دهد اما حالت ناوبری اختصاصی برای کسانی که دوست دارند با دوچرخه بین مبدأ و مقصد جابه جا شوند، نداشته است. حالا اما گوگل قرار است این قابلیت را با یک بخش تازه به نام ناوبری سبک (Lite Navigation) هم به نقشه اضافه کند.

این ویژگی تازه با استفاده از قابلیت جهتیابی گام به گام یا پیچ به پیچ که گوگل مپ با آن شناخته می گردد، به کاربران امکان می دهد بدون احتیاج به روشن نگه داشتن نمایشگر تلفن خود، جزئیات مهم سفر فعلی خود را از جمله در بخش نوتیفیکیشن ها ببینند. بعلاوه برای استفاده از این ویژگی احتیاج به ورود کامل به حالت ناوبری نقشه نیست و این امکان فراهم است که کاربر با یک نگاه سرعت و تغییرات ارتفاع را مشاهده کند.

گوگل معرفی لایت نویگیشن را به عنوان بخشی از کوشش گسترده تر خود در جهت توسعه پایدار انجام داده است. بنابراین همان طور که انتظار می رود، این تنها ویژگی معرفی شده برای دوچرخه سواران نیست و این شرکت بعلاوه اطلاعات دقیق مربوط به دوچرخه و اسکوتر اشتراکی را در 300 شهر دنیا به نقشه آورده است.

برای کسانی که هنوز به اتومبیل خود وابسته هستند، جهتیابی سازگار با محیط زیست که گوگل در خاتمه ماه مارس (فروردین) اعلام نمود، اکنون در آمریکا دردسترس است. با راه اندازی ویژگی جهتیابی ساده گوگل مپ علاوه بر سریع ترین جهت، بهینه ترین جهت از نظر مصرف سوخت را برای رسیدن به مقصد نشان می دهد.

اگر کاربر جهت بهینه تر را انتخاب کند، این نرم افزار بعلاوه مقدار سوخت صرفه جویی شده را نمایش خواهد داد. طبق برآورد گوگل این ویژگی می تواند سالانه از ورود 1 میلیون تن آلاینده های کربنی به جو جلوگیری کند. این مقدار تقریبا معادل حذف 200 هزار دستگاه خودرو از جاده هاست.

انتظار می رود که این شرکت در سال 2022 ویژگی جهتهای سازگار با محیط زیست را در کشورهای اروپایی هم راه اندازی کند. لازم به ذکر است با وجود تعریف جهتهای سازگار با دوچرخه در بسیاری از جاده های ایران روی نقشه گوگل، لایه مرتبط هنوز در ایران دردسترس نیست و باید منتظر به روزرسانی های آینده گوگل در این زمینه باشیم.

عکس کاور: حالت نو ناوبری سبک برای دوچرخه سواری با یاری گوگل مپ

Credit: Google/Intrepid

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2272

به "گوگل مپ به مسیریابی اختصاصی برای دوچرخه سواری مجهز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل مپ به مسیریابی اختصاصی برای دوچرخه سواری مجهز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید