حمل و نقل در فرانکفورت؛ با چه وسیله ای رفت و آمد کنیم؟

به گزارش یادداشت سریع، آلمان، به علت کارایی، سرعت و قابل اطمینان بودن سیستم های حمل و نقل خود شناخته شده است؛ فرانکفورت، پنجمین شهر بزرگ آن نیز، از این قاعده مستثنی نیست. مترو، تراموا و اتوبوس که شبکه حمل و نقل RMV را تشکیل می دهند، شیوه ای آسان و در عین حال سریع تر از ماشین به شمار می آیند. در ایستگاه های آنان نیز دستگاه های بلیط با صفحه لمسی در دسترس است که معمولا گزینه ای به نام زبان انگلیسی هم دارند؛ بنابراین شما از نظر حمل و نقل در فرانکفورت مسئله ای نخواهید داشت. در ادامه شما را با شیوه های مختلف حمل و نقل عمومی در فرانکفورت آشنا می کنیم. همراه ما باشید.

حمل و نقل در فرانکفورت؛ با چه وسیله ای رفت و آمد کنیم؟

آماده خرید بلیط هواپیما تهران فرانکفورت هستید؟

مترو

یکی از راه های حمل و نقل در فرانکفورت متروست. شما برای رفت و آمد با مترو می توانید در ابتدا اپلیکیشن RMV را در تلفن همراه خود دانلود کنید، نقشه سفر خود را در وب سایت RMV یا به وسیله Google Maps ترسیم کنید و سپس به وسیله کارت اعتباری تان که به اپلیکیشن متصل است، در زمان سفرتان صرفه جویی کنید. هم چنین بلیط های سفرتان را نیز می توانید از ایستگاه ها بخرید. قیمت بلیط های مترو، بسته به مسیر شما فرق دارد؛ اما یک سفر یک طرفه برای یک بزرگ سال، 2.97 دلار خواهد بود. برای سفرهای یک طرفه کم تر از دو کیلومتر هم، هزینه بلیط برای بزرگ سالان، 2 دلار است. توجه کنید که هزینه بلیط برای بچه ها کم تر خواهد بود. در متروهای فرانکفورت نیز، دوچرخه های رایگانی وجود دارد که می توانید سوار آن ها شوید و از هزینه های حمل و نقل خود در فرانکفورت بکاهید.

اتوبوس

یکی دیگر از شیوه های حمل و نقل در فرانکفورت اتوبوس است. اتوبوس در فرانکفورت، به صورت شبانه روزی کار می نماید و در تمامی مسیرهای بین شهری، از منطقه ها پایین تا محله های گران قیمت حرکت می نماید. هم چنین، S-Bahnihها یا سیستم های ریلی شهری-حومه شهری و U-bahnها یا اتوبوس های سریع السیر نیز بسته به روزهای هفته، بین ساعت های 1 تا 4 بامداد در حرکتند؛ اما تعداد آن ها انگشت شمار است. بیش تر ایستگاه های اتوبوس فرانکفورت، نیز برای محافظت از شما در برابر آفتاب و برف و باران، سایه بان دارد. راستی، اگر سوار دوچرخه بودید و می خواستید بخشی از مسافت را با اتوبوس طی کنید، در صورتی که دوچرخه تان تاشو باشد می توانید آن را داخل اتوبوس بیاورید؛ درباره سایر دوچرخه های غیرتاشو نیز باید نظر راننده اتوبوس را جویا شوید.

قطار

یکی دیگر از راه های حمل و نقل در فرانکفورت قطار است. اگر در پی یک سفر کوتاه به یکی از شهرهای مجاور هستید، یا می خواهید نیمی از روز را در یکی از دریاچه های بکر آلمان شنا کنید، سوار قطار Deutsche Bahn شوید. این قطار، روزانه حدود 5.5 میلیون مسافر را با سرعتی معادل 33 کیلومتر بر ساعت جابه جا می نماید. برای خرید بلیط های این قطار، کافی ست وارد سایت Deutsche Bahn شوید تا هرچه زودتر بلیط هایتان را بخرید؛ این بلیط ها، تمامی روزهای هفته، اعم از آخر هفته ها و روزهای تعطیل را پوشش می دهد.

دوچرخه

یکی دیگر از شیوه های حمل و نقل در فرانکفورت دوچرخه است. جالب است بدانید که بسیاری از مردم محلی دوست دار محیط زیست، برای داشتن دنیایی سالم تر و هوایی پاک تر با دوچرخه سرِکار می روند. آن ها ممکن است یک دوچرخه دست دوم بخرند و یا از اپلیکیشن های اجاره دوچرخه استفاده نمایند. پیشنهاد می کنیم شما نیز برای گردش در شهر و بازدید از جاذبه های دیدنی، با استفاده از اپلیکیشن ها یک دوچرخه اجاره کنید و به صورت رایگان یا با صرف هزینه ای پایین، از گردش خود لذت ببرید.

Strassenbahns یا تراموا

یکی دیگر از راه های حمل و نقل در فرانکفورت Strassenbahns یا ترامواست. ترامواها، در مسیرهای معین شده ای که از وسط خیابان می گذرد، عبور می نمایند. مطمئنا اگر کالسکه یا ویلچر دارید، سوار شدن به تراموا برای شما سخت خواهد بود؛ بنابراین می توانید سوار وسایل نقلیه دیگری شوید. اگر هم پی گردش در شهر هستید، می توانید سوار تراموا شوید و خط آخر پیاده شوید. این سیستم حمل و نقل در فرانکفورت، امکان بازدید ارزان از شهر را فراهم می نماید.

تاکسی

یکی دیگر از شیوه های حمل و نقل در فرانکفورت تاکسی ست. شما می توانید ایستگاه های تاکسی را در سراسر شهر بیابید؛ هم چنین می توانید با شرکت های متعدد تاکسی رانی فرانکفورت، به وسیله تماس تلفنی، در ارتباط باشید و یک تاکسی درخواست کنید. نباید فراموش کنید که هزینه حمل و نقل با تاکسی، گران خواهد بود.

U-Bahnها یا اتوبوس های سریع السیر

یکی دیگر از راه های حمل و نقل در فرانکفورت U-Bahnها هستند. قطارها، هر 2 تا 5 دقیقه به ایستگاه می رسند و شما را تا مرکز شهر جابه جا می نمایند. هم چنین U-Bahnهای شبانه نیز از ساعت 1 تا 4 بامداد در حرکتند. 9 خط U-Bahn در فرانکفورت وجود دارد که در 90 ایستگاه توقف دارند، در ادامه به معرفی هریک می پردازیم:

U1: این خط، در بخش Hauptwache - Nordwestzentrum در حرکت است. هم چنین، با رنگ قرمز معین می گردد.

U2: این خط، بخشی از خط U1 بوده و تنها تفاوت آن ها در 7 ایستگاه آخر است. نقطه پایانی و شمالی این خط نیز Bad Homburg Gonzenheim است. هم چنین، با رنگ سبز روشن نمایان می گردد.

U3: این خط، Oberusel Hohemark را به شمال غرب شهر متصل می نماید و ایستگاه پایانی آن Südbahnhof است. هم چنین، با رنگ بنفش تیره معین می گردد.

U4: ایستگاه ترمینال غرب این خط، Bockenheimer Warte نامیده می گردد و ایستگاه پایانی آن Enkheim است. این خط با رنگ صورتی پدیدار می گردد.

U5: ایستگاه ترمینال شمالی این خط، Preungesheim است و ایستگاه ترمینال جنوبی آن Hauptbahnhof. این خط با رنگ سبز تیره معین می گردد.

U6: این خط، از Heerstraße در غرب تا Ostbahnhof در شرق در حرکت است. هم چنین، با رنگ آبی آشکار می گردد.

U7: این خط، از Hausen در غرب تا Bergen-Enkheim در شمال شرقی ادامه می یابد. هم چنین، با رنگ نارنجی نمایان می گردد.

U8: مسیر این خط، در نزدیکی خطوط 1، 2 و 3 که از ایستگاه ترمینال شمالی به نام Riedberg آغاز می گردد و از آن جا به سه خط دیگر می پیوندد تا به ایستگاه جنوبی Sudbahnhof می رسد. این خط با رنگ بنفش ملایم نمایان می گردد.

U9: این خط در کوتاه ترین مسیر در حرکت است. خط U9 در شمال قرار گرفته است و از ایستگاه Nieder-Eschbach به Ginnheim می رود. هم چنین، با رنگ زرد نمایان است.

در آخر

مترو، اتوبوس، قطار، دوچرخه، تراموا، تاکسی و اتوبوس های سریع السیر، همگی از شیوه های حمل و نقل عمومی در فرانکفورت به شمار میرود. شما وابسته به این که می خواهید به کجا بروید، چه میزان هزینه کنید و یا چقدر زمان دارید، می توانید از هریک از آن ها بهره ببرید. به طور کلی سیستم حمل و نقل در فرانکفورت، امن و سریع است؛ بنابراین هرکدام را که انتخاب کنید پشیمان نخواهید شد.

منبع: 3click.com
انتشار: 14 بهمن 1403 بروزرسانی: 14 بهمن 1403 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2577

به "حمل و نقل در فرانکفورت؛ با چه وسیله ای رفت و آمد کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل در فرانکفورت؛ با چه وسیله ای رفت و آمد کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید