چین: آمریکا عظیم ترین تهدید علیه امنیت سایبری دنیا است

به گزارش یادداشت سریع، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، آمریکا عظیم ترین تهدید علیه امنیت سایبری جهانی است و جامعه جهانی باید نقص قوانین بین المللی به وسیله واشنگتن را محکوم کند.

چین: آمریکا عظیم ترین تهدید علیه امنیت سایبری دنیا است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه گفت، آمریکا عظیم ترین تهدید علیه امنیت سایبری دنیا است.

به نوشته پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه چین، ونبین در نشستی خبری، در پاسخ به سوالی درباره افشای 2400 تا 3500 دستور محرمانه نهادهای مجری قانون در آمریکا به شرکت ماکروسافت برای دستیابی به اطلاعات کاربران گفت: به اسم واقعیتی که پیش تر به اثبات رسیده، این آمریکا است که شرکت ها را مجبور می نماید درب های پشتی را نصب نموده و با نقض قوانین مربوطه، داده های کاربران را به دست آورد و این خود آمریکا است که عظیم ترین تهدید برای امنیت سایبری دنیا محسوب می گردد.

ونبین در ادامه گفت: آمریکا از دیرباز از فناوری پیشرفته ای که در اختیار دارد برای نظارت تهاجمی علیه مردم این کشور و بیرون از مرزهایش استفاده می نماید و انواع مختلفی از داده ها را دزدیده و تمام انواع حریم خصوصی را نقض می نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اضافه کرد: از ماجرای [ادوارد] اسنودن در یک دهه پیش تا افشای شنود مقامات ارشد کشورهای متحد به وسیله کابل های زیر دریایی، کوهی از حقایق را برای اثبات این مسئله فراهم می نماید که آمریکا امپراطوری هکرها و استاد سرقت اسرار محرمانه است.

ونبین گفت: از جامعه دنیای می خواهیم اقدامات آمریکا که امنیت سایبری دنیای را به خطر می اندازند و قوانین بین المللی را نقض می نمایند در معرض نمایش گذاشته و آن را محکوم نمایند.

یک رسانه آلمانی یکشنبه شب گزارش داد که سرویس مخفی دانمارک به آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) برای جاسوسی از سران اروپا از جمله آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور این کشور یاری نموده است.

افشای جاسوسی ایالات متحده از متحدان خود برای اولین بار در سال 2013 آشکار شد، اما اکنون روزنامه نگاران به گزارش هایی با جزئیات بیشتری دسترسی پیدا نموده اند. این گزارش نشان داد که دانمارک متحد و همسایه نزدیک آلمان با همکاری با سرویس جاسوسی آمریکا، صدر اعظم و رئیس جمهور این کشور را هدف قرار داده بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1890

به "چین: آمریکا عظیم ترین تهدید علیه امنیت سایبری دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا عظیم ترین تهدید علیه امنیت سایبری دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید