تور آلمان ارزان: ویروس شناسان آلمانی: ابتلا به کرونا مصونیت حداقل یک ساله ایجاد می نماید

به گزارش یادداشت سریع، نتایج آنالیز ویروس شناسان آلمانی نشان می دهد که ابتلا به کووید 19 حداقل مصونیت یک ساله در برابر این بیماری ایجاد می نماید.

تور آلمان ارزان: ویروس شناسان آلمانی: ابتلا به کرونا مصونیت حداقل یک ساله ایجاد می نماید

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا در آستانه فصل سرما همچنان بحرانی حل نشده در اتحادیه اروپا به جای مانده و دردسرهای زیادی را برای مقام های این اتحادیه ایجاد نموده است.

پر شدن تخت های مراقبت های ویژه در تسالونیکی یونان

نوترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که در شهر بندری تسالونیکی در شمال یونان تخت های مراقبت های ویژه بیماران کرونایی تقریبا صد در صد اشغال شده است. این خبر را روز شنبه روزنامه یونانی کاتیمرینی گزارش داد. در منطقه ها اطراف مقدونیه مرکزی تنها 4 تخت آزاد است. از روز آدینه در این کلان شهر محدودیت های نوی به علت افزایش چشمگیر آمار مبتلایان اعمال شده است. نهادهای بهداشتی شب گذشته از حدود 2636 مورد نو ابتلا به کرونا برای یونان با 11میلیون نفر سکنه خبر دادند که حدود 400 مورد آن در منطقه تسالونیکی بود.

فرایند افزایشی مبتلایان نو به کرونا در آلمان

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان نرخ مبتلایان نو به کرونا در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر برای هفتمین روز پیاپی افزایش پیدا نموده و به 64.4 رسید. نهادهای بهداشتی در آلمان از ابتلای 8517 مورد نو ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند و این در حالی است که حدود یک هفته پیش آمارهای ابتلای روزانه حدود 7211 مورد بود. 66 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

عوارض قلبی واکسیناسیون با مدرنا بیشتر از بیون تک است

نتایج یک آنالیز نشان می دهد که واکسیناسیون با مدرنا نسبت به واکسن های فایزر-بیون تک می تواند منجر به موارد بیشتری از عارضه التهاب دریچه قلب گردد. مقامات بهداشتی کانادا این مسئله را بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها مشخص کردند. داده های ارائه شده نشان می دهد که این عارضه قلبی بیشتر در بین جوانان و بزرگسالان زیر 30 سال و بیشتر در بین مردان مشاهده شده است.

ابتلا به کرونا مصونیت حداقل یک ساله ایجاد می نماید

ویروس شناسان آلمانی کشف نموده اند که ابتلا به کرونا ایمنی طولانی تری در برابر این بیماری نسبت به آنچه قبلا تصور می شد را ایجاد می نماید و مدت اثبات شده ایمنی در برابر این بیماری بعد از ابتلا حداقل یک سال است. این نتیجه در یک بیانیه انجمن ویروس شناسی آمده است. از نظر ایمونولوژیکی حتی می توان دوره ایمنی طولانی تری را برای افراد بهبود یافته از کرونا در نظر گرفت. با این حال این مسئله هنوز به وسیله آنالیز ها و با توجه به دوره کوتاه ظاهر شدن این ویروس ثابت نشده است.

کارشناسان معتقدند دوره ای که طی آن افرادی که از بیماری کووید 19 بهبود یافته اند باید تحت واکسیناسیون قرار گیرند به یک سال افزایش یابد. در حال حاضر بهبود یافته گان از کرونا تنها به مدت 6 ماه در برابر این بیماری ایمن محسوب می شوند.

اهدای 17 میلیون دوز واکسن از طرف آلمان به دیگر کشورها

آلمان بیش از 17 میلیون دوز واکسن کرونا به دیگر کشورها ارائه داده که از بین آن ها 10 میلیون دوز به ابتکار بین المللی کواکس برای اهدا به کشورهای نیازمند داده شده است. این خبر را وزارت بهداشت آلمان اعلام نموده است. حدود 7 میلیون دوز هم مستقیما به کشورهای نیازمند مانند اوکراین، نامیبیا، ویتنام، مصر و غنا ارسال شده است. صادرات مستقیم از آلمان به تایلند هم در دست آنالیز است.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان در این باره گفته است: ما دنیا را واکسینه می کنیم تا به دیگران و خودمان یاری کنیم. بنابراین تازه زمانی که همه در برابر این بیماری ایمن شوند این پاندمی سرانجام می یابد.

وی بخصوص از ارتش آلمان بابت حمایت های لجستیکی تشکر نموده و بیان کرد: ما می توانیم اطمینان حاصل کنیم واکسن های اهدایی ما به سلامت به هر نقطه دنیا می رسد.

تایید واکسن کرونای مخصوص راسوها در فنلاند

در فنلاند واکسن کرونای مخصوص راسوها تصویب شده است. نهادهای بهداشتی در این کشور چراغ سبز برای استفاده از واکسن تجربی کرونا بر روی راسوها را ارائه داده اند.

راسوها تنها حیواناتی هستند که تا کنون با اطمینان ثابت شده هم به کرونا مبتلا می شوند و هم می توانند انسان ها را آلوده نمایند. البته تا به حال هیچ مورد ابتلا به کرونا در راسوها در فنلاند مشاهده نشده است. دانمارک که البته بزرگترین صادر نماینده خز راسوها در دنیا است دستور اضطراری کشتار 15 میلیون راسو به علت ابتلا به کرونا را صادر کرد. دانمارک به این ترتیب خواست از انتقال کرونا به وسیله این حیوان به انسان ها جلوگیری کند.

مخالفت سازمان های امدادی با اعطای جایزه نوبل به سازندگان واکسن بیون تک

شبکه دنیای سازمان های امدادی مخالف اعطای جایزه نوبل به فراوری نمایندگان واکسن بیون تک هستند. این افراد در نامه ای به کمیته جایزه نوبل که روز آدینه منتشر شد دستاورد پزشکی شرکت بیون تک را استثنایی دانستند اما به این مسئله انتقاد وارد کردند که این شرکت از به اشتراک گذاشتن دستورالعمل این واکسن با فراوری نمایندگان کشورهای در حال توسعه خودداری می نماید.

کمیته جایزه نوبل هفته آینده اسامی برندگان جایزه نوبل سال جاری را معرفی می نماید. برنده جایزه نوبل پزشکی هم در روز دوشنبه اعلام می گردد. مدیران شرکت بیون تک اخیرا به اسم برندگان احتمالی این جایزه معرفی شده اند.

در نامه فعالان شبکه دنیای انجمن های امدادی آمده است: جایزه نوبل برای کسانی است که بیشترین سود را برای انسانیت به ارمغان آوردند. اما شرکت بیون تک از حق انحصاری واکسن استفاده نموده و قیمت های خود را بالا می برد و حدود 90 درصد واکسن های خود را به کشورهای ثروتمند می فروشد. در این نامه آمده است: اعطای جایزه نوبل پزشکی به بنیان گذاران شرکت بیون تک در شرایط فعلی غیر مسئولانه است. این نامه بعلاوه به وسیله بازماندگان کرونا، بستگان متوفی و کادر پزشکی کشورهای در حال توسعه امضا شده است.

تفاوت های زیاد نرخ واکسیناسیون در سراسر دنیا

در حال حاضر بیش از 6 میلیارد دوز واکسن کرونا در سراسر دنیا تزریق شده است. با این حال تفاوت های زیادی در پیشرفت کمپین های واکسیناسیون وجود دارد. در حالی که در اروپای غربی به صورت میانگین 60 درصد ساکنان واکسینه شده اند نرخ واکسیناسیون در بسیاری کشورهای آفریقایی یک رقمی است. حتی در بعضی کشورها هنوز واکسن کرونا تزریق نشده است.

سازمان های غیر دولتی خواستار لغو حق انحصاری واکسن برای مقابله با این شرایط هستند اما شرکت های دارویی ذینفع این مسئله را رد می نمایند. دولت فدرال آلمان هم از مخالفان این طرح است.

خودداری بازیکنان ملی پوش فوتبال انگلیس از تزریق واکسن کرونا

به گزارش روزنامه سان حداقل 5 بازیکن ملی پوش انگلیس از واکسیناسیون در برابر کرونا خودداری نموده اند. برای سه نفر از آن ها که از اعضای ثابت هستند خطر محرومیت از بازی های جام دنیای قطر وجود دارد.

نوترین آمار کرونا در کشورهای مهم اروپا

بر اساس نوترین آمارها در فرانسه طی 24 ساعت 4,935 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 46 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم طی 24 ساعت 35,577 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم طی 24 ساعت 2,037 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 48 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 3,405 نفر به کرونا مبتلا شده و 52 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب بر اساس نوترین آمارها تا به حال در فرانسه 7,018,367 نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 116,759 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 7,841,625 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 136,789 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس نوترین آمارها تا به حال 4,675,758 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 130,973 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 4,961,128 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 86,463 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 4,250,995 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 94,254 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1991

به "تور آلمان ارزان: ویروس شناسان آلمانی: ابتلا به کرونا مصونیت حداقل یک ساله ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: ویروس شناسان آلمانی: ابتلا به کرونا مصونیت حداقل یک ساله ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید