وزیر بهداشت آلمان: واکسن کرونا در چند ماه آینده در دست خواهد بود

به گزارش یادداشت سریع، وزیر بهداشت آلمان می گوید یقینا در سال آینده واکسن کرونا به طور گسترده در اختیار مردم خواهد بود و خوش بین است که یک واکسن در ماه های آینده فراوری گردد.

وزیر بهداشت آلمان: واکسن کرونا در چند ماه آینده در دست خواهد بود

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس جنس اسپان در مصاحبه ای با تلویزیون آلمانی ZDF گفت: خوش بین است که در ماه های آینده واکسنی در اختیار قرار گیرد و در سال آینده یقینا واکسنی در دست خواهد بود.

وزیر بهداشت آلمان نگفت کدامیک از واکسن های موجود بی خطر و موثر است و اضافه نمود هنوز معلوم نیست چنین واکسنی تا چه مدتی باعث مصونیت افراد در برابر کووید-19 خواهد شد.

اسپان گفت: اما یک چیز را می توانم بگویم این است به لطف همکاری با یکدیگر- پژوهشگران، دانشمندان و مردم- ما احتمالا واکسنی را سریع تر از هر با پیشین در تاریخ بشر به دست خواهیم آورد.

در حال حاضر بیش از 100 واکسن در کشورهای گوناگون دنیا برای کروناویروس در دست ساخت است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از تایید شدن یک واکسن کرونا ساخته شده در مسکو اطلاع داد، با وجود اینکه هنوز آزمایش های نهایی این واکسن تکمیل نشده است.

اسپان این هفته هشدار داد که واکسن روسیه می تواند بالقوه خطرناک باشد، زیرا هنوز به طور کامل آزمایش نشده است و ممکن است در صورت ایجاد مشکل، اعتماد مردم به واکسن زدن را از بین ببرد.

در حال حاضر پژوهشگران در دانشگاه آکسفورد در خط مقدم فراوری یک واکسن کاملا آزمایش شده هستند و با شرکت عظیم داروسازی آسترا-زنکا توافق نموده اند که تا دو میلیارد دوز از این واکسن فراوری گردد.

  • یک قدم نزدیک تر به واکسن کرونا| واکسن آکسفورد در مرحله دوم آزمایشی هم پیروز از آب در آمد

گروه دانشگاه آکسفورد به رهبری دکتر سارا گیلبرت کارآزمایی های انسانی این واکسن را در ماه آوریل (اوائل فروردین) آغاز کردند و در آن هنگام گیلبرت گفته بود ممکن این واکسن تا ماه سپتامبر (شهریور) آماده گردد، اما اکنون بعید به نظر می رسد این زمان بندی عملی گردد.

دکتر آنتونی فاوچی، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا هشدار داده است که نباید به واکسن های پیشگامی مانند واکسن آکسفورد بیش از حد امید داشت، چرا که اکثریت واکسن های که ساخته می شوند، ممکن است هیچ وقت به تایید نرسند.

فاوچی گفت باید مراقب بود که میان جلو بودن موقتی در فرایند ساخت یک واکسن و موثر بودن واقعی یک واکسن تفاوت گذاشت.

انستیتو روبرت کخ، موسسه اصلی بیماری های عفونی آلمان این هفته در بیانیه ای گفت واکسن کووید-19 ممکن است تا پاییز سال جاری آماده گردد، اما بعد این بیانیه را پس گرفت و اعلام نمود که اطلاعات آن روزآمد نبوده است.

  • اینفوگرافیک | واکسن های کرونا در چه مراحلی هستند؟ | دو واکسنی که در مرحله پیشرفته تری هستند

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1173

به "وزیر بهداشت آلمان: واکسن کرونا در چند ماه آینده در دست خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت آلمان: واکسن کرونا در چند ماه آینده در دست خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید