واکنش وزیر دفاع استرالیا به تنش چین با تایوان

به گزارش یادداشت سریع، وزیر دفاع استرالی معتقد است درباره تحرکات چین در دریای چین جنوبی و تنش با تایوان نباید نتیجه گیری پیش از موعد داشت.

واکنش وزیر دفاع استرالیا به تنش چین با تایوان

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، پیتر داتن، وزیر دفاع استرالیا امروز (یکشنبه) گفت که درباره تنش با چین بر سر تایوان نباید پیش بینی کرد اما استرالیا با متحدانش در منطقه برای حفظ صلح همکاری میکند.

داتن در مصاحبه با شبکه ای بی سی استرالیا گفت: تصور نمی کنم که (درباره تنش با چین) نیازی به پیش بینی و نتیجه گیری کرد.

وی با بیان اینکه چین به طور معین درباره اهداف خود برای اتحاد تایوان اظهار نظر نموده گفت: مردم باید درمورد این فعالیت واقع گرا باشند. پایگاه های منطقه به سمت نظامی شدن پیش می فرایند. تحرکات معینی در منطقه انجام شده و خصومت بین تایوان و چین نیز وجود دارد.

وزیر دفاع استرالیا تاکید نمود هرچند نیروهای دفاعی این کشور آماده مقابله با هرگونه تهدیدی علیه متحدان این کشور هستند اما کانبرا به کوشش برای حفظ صلح ادامه میدهد.

این اظهارات درحالی مطرح شده که اتحادیه اروپا روز گذشته (شنبه) از آنچه خود به خطر انداختن صلح در دریای چین جنوبی از سوی چین خوانده بود انتقاد کرد و از طرفین درگیری خواست تا به حکم داوری سال 2016 که در آن بیشتر ادعاهای چین بر حاکمیت بر این دریا رد شده بود، احترام بگذارند.

اتحادیه اروپا دوشنبه گذشته طرحی را در راستای افزایش نفوذ در منطقه ایندو پاسیفیک در دستور کار قرار داد. این برنامه از امنیت تا بهداشت و در راستای حفظ منافع قاره سبز و تقابل با قدرت فزاینده چین تدوین شده، هرچند مقامات اروپایی اصرار دارند که این راهبرد اقدامی علیه پکن نخواهد بود.

چین نیز سریعا به این موضوع واکنش نشان داد و ادعای اروپا مبنی بر ورود کشتی های چینی به ویتسان ریف و به خطر انداختن صلح و امنیت این منطقه را رد کرد.

نماینده چین در اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای بار دیگر بر حقوق و منافع چین در دریای چین جنوبی تاکید نمود و حکم داوری سال 2016 را فاقد ارزش قانونی خواند.

در بیانیه چین آمده است: دریای چین جنوبی نباید وسیله ای برای بعضی کشورها برای سرکوب چین و یک زمین رقابت برای کسب قدرت گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1810

به "واکنش وزیر دفاع استرالیا به تنش چین با تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزیر دفاع استرالیا به تنش چین با تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید