تور آلمان: تصمیم شخصی وزیر خارجه آلمان برای تحریم المپیک پکن

به گزارش یادداشت سریع، در پی تحریم دیپلماتیک آمریکا علیه المپیک زمستانی پکن، آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان از تصمیم شخصی خود برای تحریم این بازی های بین المللی اطلاع داد.

تور آلمان: تصمیم شخصی وزیر خارجه آلمان برای تحریم المپیک پکن

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در شرایطی که فشارهای غربی ها به چین این بار مسابقات المپیک زمستانی پکن را هدف قرار داده است، وزیر خارجه آلمان علیه این مسابقات موضعگیری کرد.

کمتر از سه هفته بعد از اعلام تصمیم انگلیس و استرالیا برای پیوستن به آمریکا برای تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی پکن، دیپلمات ارشد آلمان هم در این باره اظهارنظر کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان از تصمیم شخصی خود برای تحریم المپیک زمستانی پکن اطلاع داد.

بنا بر گزارش رسانه های آلمانی، بائربوک توضیح داد: من حامی شدید ورزش هستم اما این بار در المپیک حاضر نمی شوم. وزرای خارجه قبلا این کار را انجام نداده اند.

وزیر خارجه آلمان البته تاکید نمود که تصمیم او برای تحریم المپیک پکن، یک تصمیم شخصی بوده و آلمان هنوز در حال رایزنی با شرکایش در اتحادیه اروپا درباره تحریم دیپلماتیک این بازی ها است.

هفدهم آذرماه بود که انگلیس و استرالیا هم به اقدام ضد چینی آمریکا در تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی پکن پیوستند. لندن و کانبرا اعلام کردند به دلایل حقوق بشری به این رویداد مقام رسمی نمی فرستند. تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستاین پکن را آمریکا کلید زده بود.

پیشتر آمریکا اعلام نموده که نماینده رسمی یا دیپلماتیک به المپیک زمستانی چین اعزام نخواهد نمود. سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که علت آمریکا برای این اقدام، نسل کشی و جنایت علیه بشریت در استان سین کیانگ و دیگر نقض های حقوق بشر در چین است.

وزارت خارجه چین در رد اقدام آمریکا بیانیه صادر و اعلام نموده بود: برای مقابله با تصمیم آمریکا اقداماتی را انجام خواهیم داد. آمریکا تاوان اشتباهات خود را پس خواهد داد.

این وزارتخانه اضافه کرد: چین در واکنش به تحریم دیپلماتیک آمریکا در بازی های المپیک زمستانی پکن، تدابیر سخت گیرانه ای اتخاذ خواهد نمود. ایالات متحده باید از سیاسی کردن ورزش و کوشش برای تضعیف برگزاری بازی های المپیک در پکن خودداری کند.

المپیک زمستانی پکن قرار است چهارم تا بیستم فوریه (15 بهمن تا اول اسفند) و بازی های پارالمپیک زمستانی از چهارم تا سیزدهم مارس (13 تا 22 اسفند) برگزار گردد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2161

به "تور آلمان: تصمیم شخصی وزیر خارجه آلمان برای تحریم المپیک پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: تصمیم شخصی وزیر خارجه آلمان برای تحریم المپیک پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید