واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل متحد

به گزارش یادداشت سریع، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه می گوید به رغم مضایق متعدد ایجادشده، دولت جمهوری اسلامی ایران منابع لازم را برای پرداخت حق عضویت خود در سازمان ملل فراهم آورده و در حال اجرا رایزنی های ضروری برای حل و فصل موضوع است.

واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل متحد

به گزارش وزارت امورخارجه، سخنگوی وزارت امورخارجه در مورد تعلیق حق رای جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای پایه گذار و فعال سازمان ملل، خود را متعهد به پرداخت کامل و به موقع حق عضویت در سازمان ملل متحد و دیگر سازمانها و آژانسهای بین المللی می داند. متاسفانه برای دومین سال پیاپی و به علت تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا پرداخت های کشورمان با مشکل روبرو شده است.

سعید خطیب زاده تاکید نمود: به رغم مضایق متعدد ایجادشده، دولت جمهوری اسلامی ایران منابع لازم را برای پرداخت حق عضویت خود در سازمان ملل فراهم آورده و در حال اجرا رایزنی های ضروری برای حل و فصل موضوع می باشد. در عین حال تدارک کانالی امن جهت پرداخت سریع تر حق عضویت مدنظر است.

سخنگوی وزارت خارجه در خاتمه اشاره نمود: شایسته است دبیرکل سازمان ملل و دبیرخانه نیز شرایط ویژه کشورهای روبرو با تحریم های غیرقانونی را به طور خاص مدنظر قرار دهند و از مساعدت به این کشورها برای پرداخت سهمیه خود مضایقه نکنند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2176

به "واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل متحد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل متحد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید