تور ارزان ارمنستان: هنر، فرهنگ و تاریخ ارمنستان

به گزارش یادداشت سریع، از فرهنگ و تاریخ ارمنستان بدانید

ارامنه از دوران باستان برای هنرهای سنتی خود که انعکاسی از یک فرهنگ و پیشینه منحصر به فرد است احترام زیادی قائل بوده اند. جوانب زندگی روزمره به سبکی هنرمندانه در سوزن دوزی، موسیقی، حکاکی و طراحی نمود پیدا نموده است. یکی از اشکال بسیار مجذوب کننده هنر در ارمنستان، هنر معماری است و کلیساها مامن تصویر سازی های هنرمندانه، نقوش برجسته و دیوارنگاری های حاصل این هنر هستند. مجسمه سازی نیز یکی از هنرهایی است که تقریبا در هر شهر بزرگ و کوچک و روستایی در ارمنستان به چشم می خورد. با خبرنگاران همراه باشید تا با هنر، فرهنگ و تاریخ ارمنستان بیشتر آشنا شویم.

تور ارزان ارمنستان: هنر، فرهنگ و تاریخ ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

ارمنستانی ها عاشق موسیقی هستند و طی قرن های متمادی، بسیاری از شاهکارهای موسیقی در این خطه از دنیا خلق شده اند. آوازه خوانی ها و آهنگ های آئینی و سنتی ارمنستان که شاراکان (Sharakan) نام دارد امروزه شکوفایی خود را از سر گرفته است. برای نواختن آهنگ های بومی ارمنی از ابزارهای شاخص موسیقایی بهره گرفته شده است. سایات نوا، کُمیتاس و آرام خاچاتوریان از جمله برترین آهنگساز ها و موسیقی دان های برجسته ارمنستان می باشند. موسیقی معاصر در اشکال جاز و پاپ در این کشور بروز یافته است. کنسرواتوآر سایات نوا به تهذیب و جلای نسل بعدی موزیسین های ارمنستانی یاری زیادی نموده است، کنسرت های پی در پی در فیلارمونیک، چمبر موزیک هال، اپرا و بالت هوس در ایروان شب های زیبایی را رقم می زنند.

ادبیات همیشه در فرهنگ و هویت ملی ارمنستان نقشی بسیار حیاتی داشته است. پیش از اینکه الفبای ارمنی در قرن پنجم توسعه یابد قصه های ارمنی سینه به سینه منتقل می شدند و به زبان های خارجی به نگارش درمی آمدند. دست نوشته ها یا آثار خطی ارمنی که به وسیله نقاشی های مینیاتوری مزین شده اند ادبیات ارمنستان و گذشته درخشان آن را به هم پیوند می دهند. فرهنگ مسیحیت و ابداع الفبای ارمنی به وسیله مسروپ ماشتوتس که به زبان معنای بسیاری بخشید و قرن ها بدون هیچ تغییر اساسی ایستادگی کرد، قوه محرک جدیدی برای توسعه سنت های فرهنگی منحصر به فرد ایجاد کرد. برای مشاهده این تاریخچه ادبی و هنری هیچ مکانی بهتر از ماتناداران (موسسه آثار خطی ارمنستان) در ایروان که مجموعه قابل ملاحظه ای از 14000 آثار خطی کامل، پاره هایی از آثار خطی و آثار مینیاتوری است پیدا نخواهید کرد. قدیمی ترین پوست نگاشت های یافته شده به قرن های پنجم و ششم تعلق دارند. اغلب آثار خطی حاصل کارهای تحقیقاتی دانشمندان زمان باستان در مورد الهیات، ستاره شناسی، نجوم، کیمیاگری، جغرافی، تاریخ، پزشکی، شعر و موسیقی بوده است.

نقاشی ارمنستان در قرن نوزدهم شکوفا شد. هنرمندان این دوره مانند هاکوب هاوناتانیان طراح پرتره و ایوان آیوازوسکی نقاش چشم انداز دریا همچنان در سطح بین المللی مشهور هستند. در قرن بیستم مارتیروس ساریان توانست جنبه های جدیدی از ماهیت طبیعت را در آثارش نشان بدهد و آرشیل گورکی نیز در نیویورک نسل هنرمندان جوان ارمنی را تحت تاثیر قرار داد و نیز نقاشی های کارزون و جانسم در فرانسه با اقبال و معروفیت فراوانی روبرو شد. ملاقات از پارک ساریان شما را از نزدیک با هنرمندانه معاصر ارمنستان آشنا خواهد نمود.

منطقه قفقاز و ارمنستان به وسیله محققان و دانشمندان به عنوان خاستگاه فرش بافی و گلیم بافی معرفی شده اند. ارمنی ها هنوز هم به این سنت پایبند هستند و در بسیاری از فروشگاهها می توانید فرش ها و گلیم های قدیمی اعلا را مشاهده کنید. گلیم فروش ها در بازارهای آخر هفته کالاهای چشمگیر خود را که طراحی و رنگ آمیزی جذابی دارند کاملا در معرض دید قرار می دهند. در همان بازار شما با محصولات صنایع دستی بسیار زیبایی روبرو می شوید که به سختی می توان از خرید آنها چشم پوشی کرد. گردشگرانی که به ارمنستان سفر می کنند می توانند صنایع دستی، طلای ارمنی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی که الهام بخش جواهرسازان در بسیار منطقه ها است را خریداری کنند. سنگ آبسیدین (نوعی سنگ آتشفشانی شفاف) برای جواهرسازی، لوازم روی میز کار و وسایل دکوری مورد استفاده قرار می گیرد. فرشبافی تنها هنر زیبای ارمنستان نیست بلکه بطور مثال از هنر گلیم بافی در صنعت پوشاک، کیف سازی و مبلمان منزل نیز استفاده می گردد. هنر حکاکی روی چوب در واقع سنگهای باستانی (خاچکارها یا سنگ صلیب) یافته شده در این کشور را به فکر تداعی می کند که حتی دو کار دقیقا مشابه را نمی توانید بین آنها بیابید. صنایع دستی ارامنه تجمیعی از ظرافت و زیبایی رویاگونه است که در کارهای سرامیک، چوب، فلز و پارچه قابل لمس می باشد.

به ارمنستان غالبا با عنوان یک موزه بدون سقف اطلاق می گردد. بیش از 4000 یادمان تاریخی در سرتاسر ارمنستان در معرض دید گردشگران است که دوره های تاریخی مختلف از ماقبل تاریخ تا دوران یونان باستان و از دوران معاصر تا قرون وسطی را در برگرفته است.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2179

به "تور ارزان ارمنستان: هنر، فرهنگ و تاریخ ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: هنر، فرهنگ و تاریخ ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید