تور بلغارستان: باشکوه ترین بناهای تاریخی وارنا در بلغارستان

به گزارش یادداشت سریع، بناهای تاریخی وارنا

بناهای تاریخی وارنا در بلغارستان از جذابترین مکان ها برای بازدید بوده که مطمئنا برای تماشا تمام آن ها به چندین روز وقت احتیاج خواهید داشت. احتمالا بسیاری از شما وارنا را به علت سواحل زیبا و تفرجگاه های ساحلی اش می شناسید اما باید بدانید که وارنا جاذبه های دیگری نیز دارد. ساختمان ها و بناهای باشکوه و خیره کننده ای در وارنا وجود دارند که هرکدام یک شاهکار معماری و هنری محسوب می شوند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا سری به بناهای تاریخی وارنا بزنیم.

تور بلغارستان: باشکوه ترین بناهای تاریخی وارنا در بلغارستان

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

جاذبه های شهر وارنا

وارنا سومین شهر بزرگ در کشور بلغارستان و یکی از مشهورترین شهرهای ساحلی این کشور است. این شهر که در امتداد دریای سیاه قرار گرفته است سواحل بسیار زیبا و بی نظیری دارد و هرساله در فصل تابستان گردشگران زیادی از سرتاسر جهان به این شهر سفر می نمایند. منطقه ساحلی گلدن سندز یکی از مشهورترین منطقه ها ساحلی وارناست و اقامتگاه ها و سرگرمیگاه های زیادی در این بخش وجود دارد. اما وارنا علاوه بر سواحل فوق العاده ای که دارد جاذبه های تاریخی و فرهنگی زیادی هم دارد. در این مطلب می خواهیم در خصوص بعضی از مشهورترین ساختمان ها و بناهای تاریخی وارنا صحبت کنیم. این بناها هرکدام روایتگر تاریخ پرفراز و نشیب این کشور هستند و به سمبل و نماد شهر وارنا تبدیل شده اند. کلیسای جامع و سالن نمایش استویان باچواروف، نمادهای جهانگردی این شهر محسوب می شوند و حتما در عکس های وارنا تصاویری از این دو مکان را دیده اید. در ادامه مهم ترین بناهای تاریخی وارنا را به شما معرفی می کنیم. در کنار سرگرمی در ساحل و لذت بردن از آفتاب داغ تابستان، حتما وقتی را به بازدید از این بناهای تاریخی و باشکوه در تور وارنا اختصاص بدهید.

کلیسای جامع وارنا | Dormition of the Mother of God Cathedral

کلیسای جامع وارنا با ساختمان باشکوه و بی نظیری که دارد یکی از تماشای ترین بناهای تاریخی وارنا است. این کلیسا از جمله بزرگ ترین کلیساهای ارتدوکس در بلغارستان و یکی از نمادهای شهر وارنا محسوب می گردد. حتما در عکس های وارنا تصویر این کلیسای 130 ساله را دیده اید که در منظره شهر خودنمایی می نماید. این کلیسا با یاری های مردمی و دولتی ساخته شده است و از سنگ های تخریب شده حصار شهر در ساخت این کلیسا استفاده شده است. معماری کلیسای جامع از کلیسای کاخ پترهوف در سنت پترزبورگ الهام گرفته است و پنجره های شیشه ای رنگی و زیبای آن چشم هر بیننده ای را به خود جذب می نمایند.

آدرس: 2, Sv.Sv. Kiril i Metoiy Sq., 9000 Varna

سالن نمایش تئاتر استویان باچواروف | Stoyan Bachvarov Dramatic Theatre

یکی از باشکوه ترین بناهای تاریخی وارنا بدون شک سالن نمایش تئاتر باچواروف است. این ساختمان قرمز و زیبا در سال 1912 به وسیله نیکولا لازاروف طراحی شده که یکی از معماران تئاتر ملی ایوان وازوف صوفیه نیز بوده است. با این حال، تکمیل این ساختمان باشکوه 20 سال طول کشید و در نهایت با یاری های مردمی ساخته شد.

آدرس: 1, Nezavisimost Sq., 9000 Varna

کاخ اکسینوگراد | Euxinograd Residence

کاخ اکسینوگراد به عنوان اقامتگاه تابستانی شاهزاده الکساندر اول، اولین شاهزاده بلغاری پس از آزادسازی کشور در سال 1978 ساخته شد. این اقامتگاه تابستانی در امتداد دریای سیاه و در فاصله 8 کیلومتری شهر وارنا قرار گرفته است و برای بازدید از آن باید از شهر خارج شوید. اما مطمئن باشید این قصر آنقدر زیبا و تماشای است که ارزش بازدید را دارد. این اقامتگاه باشکوه در ابتدا ساندوروف نامیده می شد اما سال ها بعد ماری لوئیز، ملکه بلغارستان آن را به کاخ اکسینوگراد تغییر نام داد. شاهزاده بعدی بلغارستان، فردیناند، فرایند ساخت این بنای تاریخی وارنا را ادامه داد و قطعاتی از اقامتگاه سلطنتی سابق فرانسه را با خود به این مکان آورد و در ساخت کاخ از آن استفاده کرد. این ساختمان باشکوه تماما با همکاری معماران بلغاری و وینی ساخته شده و یکی از برترین نمونه های معماری آن دوران به شمار می رود.

این کاخ فاصله بسیار نزدیکی با شهر وارنا دارد، اما به طور رسمی در همسایگی شهر قرار گرفته است. امروزه کاخ اکسینوگراد برای جلسات هیئت کابینه دولت بلغارستان در تابستان استفاده می گردد، اما بسیاری از ویلاها و هتل های داخل اقامتگاه و همینطور پارک و فضای سبز آن برای اقامت جهانگرد ها در دسترس هستند.

آدرس: وارنا، اکسینوگراد

موزه قوم نگاری | Ethnographic Museum

موزه قوم نگاری در شهر وارنا در ساختمانی تاریخی بنا شده که یکی از برترین نمونه های معماری در 150 سال پیش است. در این موزه نمایشگاهی از زندگی و فرهنگ مردم بلغارستان در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیست به تصویر کشیده است. در این موزه می توانید شیوه ماهیگیری قدیم، زنبورداری و تسهیلات کشاورزی و دامداری و ابزار و وسایل زندگی مردم آن موقع را از نزدیک ببینید. بازدید از این موزه شما را با فرهنگ و تاریخ بلغاری کاملا آشنا می نماید و مطمئنا برای گردشگران بسیار جالب خواهد بود.

آدرس: 22, Panagiurishte Str., 9000 Varna

حمام های رومی | Roman Thermae

در انتهای قرن دوم میلادی، حمام های رومی در محدوده ای به مساحت 7000 متر مربع ساخته شد و به عنوان بزرگترین شهر بالکان لقب گرفت. این حمام در زمان حکومت رومی های در شرق دریای سیاه به مرکز زندگی عمومی در شهر تبدیل شده بود، همچنان که این مکان بزرگترین بنای کشف شده رومی در وارنا و بلغارستان می باشد. نقشه حمام رومی وارنا بسیار دقیق و قرینه طراحی شده بود. زمانی که شما از درهای ورودی بنا در قسمت شمالی وارد می شوید، به قسمتی می رسید که باید لباس های خود را عوض کنید. این قسمت با سنگ های مرمر سفید در کف و موزاییک های رنگی زیبا بر روی دیوارها پوشیده بوده است. در واقع در زمان های قدیم پولدار بودن مردم این ناحیه باعث ساخت یکی از بزرگترین و به یاد ماندنی ترین حمام های رومی در شهر وارنا شده است. در سفرتان به وارنا و بازدید از بناهای تاریخی وارنا حتماً به تاریخ این کشور و تماشا ویرانه های رومی وارنا هم بروید.

موزه رترو وارنا | The Retro Museum

موزه رترو از زمان افتتاحیه اش در تاریخ ماه می 2015 در مرکز خرید بزرگ وارنا قرار گرفته است. پس اگر برای خرید به بازار بزرگ رفتید حتماً سری هم به این موزه مجذوب کننده بزنید. تمام اشیا درون این موزه مربوط به دوره سوسیالیستی بلغارستان در تاریخ های 1945 تا 1989 را فرا گرفته و یکی از فوق العاده ترین مکان ها برای بازدید در وارنا شده است.

در این موزه مجسمه های مومی از افراد سوسیالیستی معروف آن دوران به همراه ماشین های وینتیج و اشیایی از زندگی روزانه مردم نگهداری می گردد. با بازدید از این موزه در تاریخ سفر نموده و به دوران قدیم بلغارستان می روید. بلغارستان را در دوران قرن بیستم کشف می کنید و اشیائی همانند سیگارهای بلغاری بدون فیلتر، جاروبرقی های روسی قدیمی، مواد پولیش قدیمی، اولین کامپیوترها، بازی های بچه ها و ماشین های زیبا مربوط به آن دوران را از نزدیک ببینید.

نکلوپولیس | Varna Necropolis

این مکان یک قبرستان در غربی ترین بخش صنعتی وارنا بوده که کلیدی برای دستیابی به زندگی مردم در قبل از تاریخ را به ما می دهد. با کشف یک قبر در وارنا که با طلاهای متعددی در اطراف اسکلت یک مرد پوشانده شده بود و مربوط به دوران قبل از میلاد بود، بسیاری از رمز و رازها راجع به وارنا به وجود آمد. با کشف این قبر، وجود تمدنی بسیار ثروتمند و اجتماعی تاریخی مشهود بود اما باستان شناسان دلیل نابودی این تمدن را در نیافتند. تمام اشیای کشف شده در این قبر مربوط به 6 میلیون سال قبل است که مجذوب کنندهیت آن را بیشتر می نماید. مثلاً یکی از اشیا طلایی کشف شده در این قبر بسیار عجیب است. این شکل طلایی بسیار شبیه به گاو است اما شاخ هایی شبیه به بوفالو دارد.

قصر فرهنگ و ورزش وارنا

یکی دیگر از باشکوه ترین بناهای وارنا که به نماد این شهر نیز تبدیل شده است قصر فرهنگ و ورزش است. تقریبا تمام رویدادهای فرهنگی و ورزشی مهم شهر در این مجموعه بزرگ برگزار می گردد. قصر فرهنگ و ورزش در دهه 60 ساخته و دارای بخش های مختلف مثل سالن کنسرت، سالن ژیمناستیک و بدنسازی، رستوران و محوطه بازی بچه ها است. در فصول مختلف کنسرت ها و برنامه های فرهنگی مختلفی در این کاخ برگزار می گردد و به ویژه اگر در تابستان به وارنا سفر کنید احتمالا می توانید در یکی از این برنامه ها شرکت کنید.

آدرس: 115, Knyaz Boris I Str., 9000 Varna

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2181

به "تور بلغارستان: باشکوه ترین بناهای تاریخی وارنا در بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان: باشکوه ترین بناهای تاریخی وارنا در بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید