هشدار به علاقه مندان بازیگری در تلویزیون، اخاذی از دختران و پسران به نام بازی در سریال تلویزیون!

به گزارش یادداشت سریع، بعضی سودجویان با اسم ساخت سریال تلویزیونی و ایجاد معروفیت، قصد کلاهبرداری و اخاذی از علاقه مندان و جوانان برای مطامع خود دارند.

هشدار به علاقه مندان بازیگری در تلویزیون، اخاذی از دختران و پسران به نام بازی در سریال تلویزیون!

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، مدتی است بعضی سودجویان با اسم ساخت سریال تلویزیونی و ایجاد معروفیت برای علاقه مندان بازیگری فضای مسموم در هنر ایجاد نموده و قصد کلاهبرداری و اخاذی از علاقه مندان و جوانان برای مطامع خود دارند که گزارشاتی متأسفانه در این مورد واصل شده است.

در همین زمینه بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در واکنش به پروژه هایی که با نام سریال های تلویزیونی از علاقه مندان بازیگری تقاضای وجه می نمایند و وعده معروفیت و محبوبیت به آن ها می دهند، گفت: در چند ماه گذشته تماس های مکرری از سوی دوستان فعال در حوزه سینما و تلویزیون داشتم مبنی بر اینکه پروژه هایی به نام شبکه های تلویزیونی از علاقه مندان به بازیگری (عموماً هنرجوها) تست های صوری می گیرند و با وعده حضور در پروژه از آن ها پول مطالبه می نمایند و یا از پرداخت دستمزد سر باز می زنند و با قول معروفیت و پخش از تلویزیون به هر شکلی کلاهبرداری می نمایند.

من لازم می دانم که به جوانان و علاقه مندان به این حوزه چند نکته را یاد آور شوم:

هر سریال تلویزیونی در صدا و سیما و در شبکه های فراورینماینده، شناسنامه و تهیه نماینده معتبر دارد و تمام مراحل (پیش فراوری، فراوری، پس از فراوری و زمان پخش) در سایت شبکه به وسیله روابط عمومی شبکه ها، روابط عمومی سازمان و سایت ها و نشریات معتبر اطلاع رسانی می گردد. علاقه مندان به حضور در پروژه ها با یک جستجوی ساده می توانند از صحت و سقم ادعای افراد آگاه شوند.

البته توجه داشته باشید بعضی از این پروژه های قلابی در اقدامی زیرکانه و با خبرسازی جعلی خود را متعلق به یک شبکه معرفی می نمایند. در این صورت شبکه ها در روبروه با این اخبار جعلی قطعاً تکذیبیه منتشر می نمایند.

به اسم مثال سال گذشته در شبکه دو با نمونه ای از این اخبار جعلی روبرو شدیم که به سرعت تکذیبیه رسمی منتشر شد.

وی اعلام نمود: امروز آگاه شدم یک پروژه اعلام نموده به شبکه دو و پنج تعلق دارد. اینجا باید متذکر شوم هیچ پروژه ای به این شکل فراوری نمی گردد. هر پروژه متعلق به یک شبکه است و بعد از پخش از شبکه اصلی فراورینماینده و پس از مدتی در شبکه های دیگر با مأموریت معین بازپخش خواهد شد.

ملک محمدی تأکید کرد: درپروژه های تلویزیونی برای هر فعالیتی حتی برای یک روز دستمزد معین می گردد؛ بنابراین هیچ فعالیت رایگانی برای معروفیت در برآورد های سازمان تعریف نشده و دستمزد برای هر فعالیتی پیش بینی شده است.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما اضافه کرد: هر فردی که از علاقه مندان آثار تلویزیونی تقاضای پول می نماید قطعاً با تلویزیون هیچ ارتباطی ندارد. در قوانین سازمان دریافت وجه از عوامل رفتاری غیرقانونی است و پیگرد قانونی دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که علاقه مندان چگونه از فعالیت گرو ه های نمایشی تلویزیون آگاه شوند، گفت: با جستجو در اینترنت، مراجعه به صفحه رسمی سریال، یا تماس با گروه های فیلم و سریال می توانند از ارتباط پروژه ها با سازمان صداوسیما آگاه شوند. هر پروژه ای که در شبکه ای در حال فراوری باشد با جستجوی نام سریال اخبار مربوطه به آن نمایش داده می گردد. اگر علاقه مندان با افرادی که به نام سریال سازی اخاذی می نمایند رو به رو شدند با تلفن های سازمان و همکاران ما در مجموعه صیانت حتماً تماس بگیرند. نکته دیگر اینکه گروه فیلم و سریال هر شبکه نماینده ای برای سرکشی به سریال معین می نماید که عوامل می توانند از حضور نماینده سازمان هم آگاه شوند و از صحت کار اطمینان حاصل نمایند.

ملک محمدی در سرانجام تأکید کرد: برای مجموعه سازمان صداوسیما و تهیه نمایندگان آن سلامت حرفه ای و خانواده در اولویت واقع شده است. علاقه مندان به بازیگری حتماً به وسیله تحصیلات آکادمیک وارد این رشته شوند و یا از کلاس های معتبر استفاده نمایند. حضور و موفقیت در هر کار نمایشی با تمرین و ممارست به دست می آید سریال سازی کاری زمان بر است و عمدتاً سخت و طاقت فرساست و اینکه یک هفته ای فرد به معروفیت برسد وعده ای سودجویانه و غیرواقعی است. کار در آثار نمایشی احتیاج به سختی، ممارست و تحصیلات کافی و حضور در کار هایی با عوامل حرفه ای دارد که ان شاءالله باعث پیشرفت و موفقیت جوانان عزیز ایران خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1883

به "هشدار به علاقه مندان بازیگری در تلویزیون، اخاذی از دختران و پسران به نام بازی در سریال تلویزیون!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به علاقه مندان بازیگری در تلویزیون، اخاذی از دختران و پسران به نام بازی در سریال تلویزیون!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید