سامسونگ گلکسی A71 و A51 در برابر رقبای قدرتمند

به گزارش یادداشت سریع، رپرتاژآگهی - موفقیت سامسونگ در بازار فروش گوشی های هوشمند بالا رده باعث شده تا این شرکت با تولیدات جدید خود بازار موبایل های میان رده را نیز در دست بگیرد. سامسونگ از سال 2016 تا 2020 عمده فروش بازار جهانی موبایل را در دست داشت و این موفقیت سبب شد شرکت های نامداری مانند اپل و شرکت هایی نوپا اما مقتدر مانند شیائومی در جدول فروش جهانی گوشی هوشمند پایین تر از سامسونگ قرار بگیرند.

سامسونگ گلکسی A71 و A51 در برابر رقبای قدرتمند

عمده پیروزیت سامسونگ در این زمینه تا سال 2019 بر عهده سری گوشی های بالا رده این برند بود؛ اما در اوایل سال 2019 و با تمرکز سامسونگ بر روی موبایل های میان رده، پیروزیت این برند به دست سری میان رده رقم خورد. معرفی گوشی هایی مانند سامسونگ گلکسی A71 و A51 نقش مهمی در این پیروزیت داشته و تبدیل به حریفی قدر در بازار گوشی های هوشمند میان رده شده اند.

پیروزیتی که سری جدید آیفون را نیز تحت تاثیر قرار داده و از لحاظ کیفیت ساخت با سری 12 آیفون رقابت می کند. همچنین قیمت گوشی A51 و A71 با گوشی های جدید برندهایی اقتصادی مانند هواوی و شیائومی برابری کرده و ای این لحاظ مشتریان این دو برند را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. در بازار موبایل ایران نیز گوشی های میان رده سامسونگ مانند گوشی A71 و گوشی A21s پیروز ظاهر شده و توسط عرضه کنندگانی معتبر مانند فروشگاه دیجی دو با بهترین قیمت در اختیار کاربران قرار گرفته اند.

مقایسه سریع و همه جانبه A71 و A51 سامسونگ

کیفیت بالا طراحی و ساخت بدنه

کیفیت ساخت و طراحی بدنه دو گوشی میان رده A71 و A51 نسبت به سایر تولیدات سامسونگ در بین گوشی های میان رده از رتبه بالاتری برخوردار بوده و تا حدی به سری S سامسونگ که جزو گوشی های بالا رده در تولیدات این شرکت است، نزدیک شده است. گوشی A51 در دسامبر سال 2019 عرضه شده و در کمتر از یک ماه مدل بالاتر آن یعنی A71 روانه بازار فروش شد. کیفیت ساخت و طراحی در هر دو مدل بسیار بحث برانگیز بوده و از این لحاظ در برابر رقبا بزرگ بازار قرار گرفته است.

بدنه هر دو مدل پلاستیکی بوده و این موضوع در وزن آن ها تاثیر گذاشته است. وزن مدل A71 حدود 179 گرم و وزن مدل A51 نیز 172 گرم است. بدنه و فریم پلاستیکی هر دو مدل نسبت به جنس به کار رفته در آن از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با طراحی صحیح بدنه جنس پلاستیکی گوشی بی کیفیتی دیده نمی شود. قرار گیری دوربین های اصلی در قاب مستطیلی معروف گوشی های سامسونگ، با همان نظم و ترکیب صحیح همیشگی انجام شده و طراحی پشت گوشی ها نیز جلوه خاص خود را دارد.

نمایشگر با وضوح بالا تصویر

نمایشگر هر دو مدل نسبت به سایر گوشی های هوشمند میان رده بزرگتر بوده؛ تا حدی که بسیاری اندازه نمایشگر گوشی A71 را مشابه به نوت 10 سامسونگ می دانند. طراحی بزرگتر صفحه نمایش در مدل های A71 و A51 باعث شده هر دو گوشی بتوانند از حداکثر اندازه صفحه رویی گوشی استفاده کرده و کیفیت تکنولوژی Super AMOLED را به خوبی نمایش دهند. رزولوشن تصویر در نمایشگر 6.5 اینچی A51 و 6.7 اینچی A71 یکسان بوده و این مقدار در هر دو مدل 1080 در 2400 پیکسل است. چنین کیفیتی وضوح رنگ و تصاویر را بسیار بالا برده و مورد توجه کاربرانی است که به صورت دائم با گوشی خود فیلم و یا سریال تماشا می کنند.

کیفیت دوربین فراتر از انتظار

کیفیت دوربین در دو گوشی A71 و A51 فراتر از انتظار بوده و نسبت به سایر گوشی های میان رده در تمامی برندها در جایگاه بالایی قرار گرفته اند. در دوربین عقب هر دو گوشی از چهار دوربین با لنزهای واید، ماکرو و پرتره استفاده شده است.

کیفیت دوربین گوشی A71 به ترتیب، دوربین اصلی 64 مگاپیکسل با دیافراگم 1.8 و کیفیت 4k، دوربین دوم 12 مگاپیکسل با لنز واید و دیافراگم 2.2، دوربین سوم 5 مگاپیکسل با دیافراگم 2.4 و لنز ماکرو و دوربین چهارم با لنز پرتره و دیافراگم 2.2، کیفیتی متفاوت در عکاسی را برای کاربر پدید می آورد. کیفیت دوربین عقب در گوشی A51 کمی متفاوت تر بوده و این تفاوت در دوربین اصلی آن است.

دوربین اصلی گوشی A51 از کیفیت 4k پیروی کرده اما با کیفیت 48 مگاپیکسل و میزان دیافراگم 2.0، همچنان دوربین این مدل نیز نسبت به کیفیت بسیاری از گوشی های میان رده در سطح بالایی قرار گرفته و قابل مقایسه با دیگر برندها نخواهد بود. دوربین جلو هر دو مدل نیز با کیفیت 32 مگاپیکسل و دیافراگم 2.2، عکاسی سلفی با کیفیتی را در مقایسه با سایر گوشی های میان رده ایجاد کرده و تصاویر با کیفیت تصویر و رنگ مناسبی را با استفاده از حسگرهای تعبیه شده در عملکرد دوربین جلو به ارمغان می آورد.

پردازنده پیشرفته، ساخته شده با استفاده از جدیدترین فناوری

پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی نقش مهمی در کارکرد گوشی های هوشمند جدید دارد. پردازنده قوی امکان اجرای برنامه های مختلفی را به کاربر داده و سرعت اجرای برنامه ها را در دستگاه بالا می برد. در میان دو مدل گوشی A71 و A51، مدل A51 در بخش پردازنده مرکزی بهتر ظاهر شده و غلی رغم پایین تر بودن مدل آن سیستم مرکزی پردازنده اصلی آن یک قدم از مدل A71 جلوتر است.

تراشه استفاده شده در گوشی A51، Exynos 9611 ده نانومتری و پردازنده مرکزی آن فناوری هشت هسته ای مبتنی بر چهار هسته 2.3 گیگاهرتز Cortex-A73 و چهار هسته 1.7 گیگاهرتز Cortex-A53 است.

در مقابل گوشی A71 دارای تراشه Qualcomm SDM730 Snapdragon 730 هشت نانومتری و پردازنده مرکزی با فناوری هشت هسته ای مبتنی بر دو هسته 2.2 گیگاهرتز Kryo 470 طلایی و شش هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 470 نقره ای است. این دو مدل از لحاظ کیفیت و قدرت پردازنده بسیاری از رقبا خود را در بازار گوشی های میان رده کنار زده و به تا حدی به کیفیت بازار بالا رده نزدیک شوند.

بیشترین میزان نگه داری شارژ باطری

عمر و کیفیت باطری در میان رده های A سامسونگ از زمان تولید این سری بالا بوده و در این دو مدل جدید نیز همان کیفیت گذشته تکرار شده است. باتری لیتیوم پلیمری گوشی A71 با حجم 4500 میلی آمپر، قابلیت پخش 24 ساعته فیلم را به کاربر داده و تنها در حدود 80 دقیقه با شارژر 25 واتی به میزان شارژ کامل می رسد. A51 نیز در بخش باطری عملکرد قابل قبولی داشته و یا حجم 4000 میلی آمپر، میزان کارکردی کمی کوتاه تر از مدل A71 دارد.

بهترین قیمت خرید گوشی سامسونگ گلکسی A71 و A51 از دیجی دو بخواهید!

رقابت دو مدل پیروز گوشی های میان رده سامسونگ در بازار باعث نشده است که قیمت آن ها نیز به صورت غیر قابل قبولی بالا رفته و به قیمت گوشی های بالا رده نزدیک شود. همچنان می توان گوشی های میان رده سامسونگ را مانند گوشی A71 و A51 و گوشی A21s را یا قیمتی هایی مناسب از بازار خریداری کرد. فروشگاه اینترنتی دیجی دو با ارائه تمامی مدل های میان رده و بالا رده سامسونگ، محصولات خود را با کارت گارانتی و خدمات پس از فروش و همچنینی مناسب ترین قیمت موجود در بازار عرضه کرده و بهترین مرجع برای خرید جدیدترین و پرفروش ترین گوشی های میان رده سامسونگ است.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1767

به "سامسونگ گلکسی A71 و A51 در برابر رقبای قدرتمند" امتیاز دهید

1 کاربر به "سامسونگ گلکسی A71 و A51 در برابر رقبای قدرتمند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ گلکسی A71 و A51 در برابر رقبای قدرتمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید