نخستین پیاده روی فضایی چینی ها در ایستگاه خودشان انجام شد

به گزارش یادداشت سریع، نخستین پیاده روی فضایی فضانوردان چینی مستقر در ایستگاه فضایی چین و دومین پیاده روی فضایی تاریخ این کشور ساعاتی پیش با موفقیت انجام شد.

نخستین پیاده روی فضایی چینی ها در ایستگاه خودشان انجام شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، نخستین پیاده روی فضایی فضانوردان چینی مستقر در ایستگاه فضایی چین و دومین پیاده روی فضایی تاریخ این کشور ساعاتی پیش با موفقیت انجام شد.

برهمین اساس، خدمه شنزو 12 (Shenzhou-12) با موفقیت اولین فعالیت های خارج از ایستگاه فضایی را به انتها رساندند؛ شنژو 12، نام پرواز فضایی چینی است که در 17 ژوئن 2021 شروع شد و در واقع هفتمین پرواز فضایی چینی ها و هفتمین پرواز با سرنشین در برنامه فضایی شنژو است.

این فضاپیما سه نفر از تیپ فضانوردی ارتش آزادی بخش خلق چین (PLAAC) را در نخستین مأموریت با سرنشین به ماژول هسته تیانهی، نخستین ماژول ایستگاه فضایی چین تیانگونگ به مدار زمین رسانده است.

طبق اعلام آژانس فضایی چین، لیو بومینگ و تانگ هونگبو از فضانوردان ایستگاه فضاییی چین در طول این پیاده روی فضایی که یکی از مهم ترین بخش های مأموریت آنها بود، لباس فضایی نسل نو خود را آزمایش کردند، تجهیزاتی را برای استفاده در ماموریت های آینده نصب کردند و تعدادی از کارهای فنی دیگر را انجام دادند.

این ماموریت در خارج از ایستگاه فضایی حدود هفت ساعت به طول انجامید. این اولین فعالیت خارج از ایستگاه فضایی چین و اولین فعالیت پس از انجام مأموریت تاریخی شنزو-7 در سال 2008 بود که در طی آن، لیو بومینگ، فضانورد چینی به هم تیمی خود ژای ژیگانگ یاری کرد تا تقریباً 20 دقیقه راهپیمایی فضایی را انجام دهد.

وانگ یانلی، مدیر مرکز آموزش و تحقیقات فضانوردان چین در پکن گفت: به علت محدودیت روینمودهای نظارتی از زمین، ضروری است که یک فضانورد داخل ایستگاه فضایی به وسیله صدا با فضانوردان راهپیمایی فضایی ارتباط برقرار نموده و دستورالعمل هایی را به آنها ارائه دهد. علاوه بر این در صورت بروز هرگونه اضطراری در حین انجام فعالیت های برون رانی، فضانوردان باید سریع به کابین برگردند و برای اطمینان از ایمنی خود از اکسیژن رسانی اضطراری در کابین استفاده نمایند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1903

به "نخستین پیاده روی فضایی چینی ها در ایستگاه خودشان انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین پیاده روی فضایی چینی ها در ایستگاه خودشان انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید