نبود تعادل بین عرضه و تقاضا منجر به معدوم سازی جوجه ها شد

به گزارش یادداشت سریع، مدیرعامل مرغ مادر گفت: به دلیل کاهش قیمت جوجه یکروزه و عدم تعادل عرضه و تقاضا، بخشی از جوجه های تولیدی را حذف کردند.

نبود تعادل بین عرضه و تقاضا منجر به معدوم سازی جوجه ها شد

به گزارش خبرنگاران ربیعی مدیرعامل مرغ مادر در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص معدوم سازی جوجه ها، گفت: به دلیل کاهش قیمت جوجه یکروزه و عدم تعادل عرضه و تقاضا، بخشی از جوجه های تولیدی را حذف می کنند تا بتوانند قیمت جوجه را به قیمت واقعی رسانده و ضرر و زیانی که می دهد را جبران کنند.

او درباره علت از بین بردن وحشیانه این جوجه ها، اعلام نمود: روش های مختلفی برای از بین بردن مازاد جوجه وجود دارد، یکی اینکه تخم مرغ را قبل از اینکه به دستگاه برود، به صورت خوراکی بفروشند یا قبل از اینکه تخم مرغ به سن 21 روزگی برسد، یعنی قبل از اینکه جوجه بتواند نوک بزند آن را از بین می برند. اکنون قبل از اینکه جوجه ها 18 روزه شوند آن ها را معدوم می کنند و در نهایت برخی را به اجبار به این صورت حذف می کنند.

ربیعی گفت: انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه، طی مذاکرات تلفنی، جلسات حضوری و نامه هایی که به استانداری، فرمانداری و وزارت جهاد کشاورزی و دامپزشکی موضوع قیمت جوجه را پیگیری کرد، اما هیچ اقدامی از طرف این ارگان ها صورت نگرفت.

او افزود: مردم مانند هر اتفاق دیگری که در کشور رخ می دهد خود دست به کار شدند و این کار را انجام دادند تا جوجه های اضافی را از بین ببرند تا قیمت به تعادل برسد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا به این روش اقدام به از بین بردن جوجه کردند و آن را صادر نکردند تا باعث ارزآوری هم شود، گفت: متاسفانه صادرات قطع شده است و امکان این کار وجود ندارد. البته در گذشته قبل از شیوع کرونا نیز صادرات قطع شده بود که دلیل آن سوء استفاده دلالان بود.

او گفت: در گذشته به کشورهایی مانند پاکستان، افغانستان، ارمنستان و عراق جوجه مانند محصولات دیگر، چون پرتقال و ... صادر می شد، اما در کشور، چون برخی مسایل ثبات ندارد صادرات قطع شد.

ربیعی تشریح کرد: ارگانی به نام پشتیبانی امور دام هست که زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی کار می کند و پروانه تولید می دهد. این ارگان بنا شد به دامداری ها و موسسات طیور کمک کند اما اکنون، سوبسیدهایی می گیرد تا محصولاتی مانند ذرت و سویا وارد کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در برخی مواقع محصولات انبار می شوند تا بتوانند آن ها را آزاد بفروشند، به طور مثال اکنون مرغ کیلویی 6 هزار و 500 تومان است، آن را انبار می کنند سپس کیلویی 9 هزار تومان می فروشند.

  • سه فیلم تکان دهنده از زنده به گور کردن جوجه ها
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 971

به "نبود تعادل بین عرضه و تقاضا منجر به معدوم سازی جوجه ها شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود تعادل بین عرضه و تقاضا منجر به معدوم سازی جوجه ها شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید